  • 71. Data: 2021-08-12 15:43:24
    Temat: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 15:28, J.F pisze:

    > Jeden, a moze byc ich jeszcze kilka ...

    Już kilka wyciekło. Przeklęci dziennikarze i internety. Powinni
    spokojnie poczekać na oficjalne wyniki a nie jakieś niesprawdzone filmy
    publikować!

    --
    Shrek

  • 72. Data: 2021-08-12 16:01:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zaraz zaraz, osoba, która prowadziła relację na żywo kogokolwiek atakowała?

    A kto twierdzi, ze atakowała?

    > hmmm nagrywała co się dzieje, ba na prośbę zarejestrowanego wydawnictwa.

    JA gdzieś tam w tym artykule widziałem, ze na żywo relacjonowała. Ale
    mniejsza o to. Nie wiem, czemu ją zatrzymano. Pewnie - skoro jak piszesz
    ma adwokata - to jest to w protokole zatrzymania.

    > Utrudniano dodatkowo kontakt z adwokatem.

    W jakim sensie?

    > Że o równowadze nie powiem. Osoby, które podejrzane są o morderstwo nie
    > są nawet zawieszone, mogą mataczyć i mają do tego dodatkowe narzędzia.

    Bo to oceniają mądrzy ludzie i wiedzą, że z żadnym morderstwem to nie ma
    nic wspólnego.

    --
    Robert Tomasik

  • 73. Data: 2021-08-12 16:12:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 13:16:14 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Powinni poczekać, aż "skruszeje"?

    A moze powinni pokazac mozliwe szybko?

    J.

  • 74. Data: 2021-08-12 16:17:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 15:27, J.F pisze:

    > A czego konkretnie nie zrozumiales? Po stwierdzeniu zgonu karte
    > wystawia lekarz rodzinny, ale kto stwierdza zgon?

    Ratownik może stwierdzić zgon, ale nie może wystawić karty zgonu. Ale
    zostawia tylko kartę informacyjną i trzeba szukać lekarza. Bo w kartę
    wpisuje się przyczynę, a

    > Karetke wezwalem, ale pacjent nie doczekal, lub zmarl mimo wysilkow
    > ratownikow ... mam wiec ratownikow lub nawet lekarza z karetki na
    > miejscu, i oni mowia "prosze wezwac lekarza rodzinnego" ? Dla
    > utrudnienia jest piatek godz 17:30.

    Jest całodobowa opieka medyczna i w ostateczności stamtąd lekarz jedzie.
    Ale masz rację co do tego, ze to bywa uciążliwe. od lat trwa walka o
    ustawę o koronerach. Przedtem było prościej, bo lekarza miały karetki na
    pokładzie. Ale po zmianach, gdy ratownicy podnieśli kwalifikacje bywa z
    tym problem.

    > Ale prokurator prowadzi.

    Z czego wnosisz, że policjanci powiedzieli prokuratorowi nieprawdę?>
    > I to jest zalecenie dla rzecznika? :-)

    Nie wiem., Zapytaj rzecznika. Skąd mam wiedzieć. To są moje obserwacje
    prywatne. Co więcej są dziennikarze, z którymi się rozmawia normalnie -
    oczywiście uprawnione osoby - i są idioci z niektórych mediów, którym z
    zasady się nic nie mówi. Ale nikt Ci nie poda tej listy, bo by się zaraz
    afera zrobiła. To po prostu wynika z doświadczeń wieloletnich, rozmów
    między osobami mającymi ten problem itp.

    > Tak na 95% wykluczam. Ile miales przypadkow smiertelnego
    > przedawkowania na rewirze?

    Nie mam rewiru. Z ogródka ostatniego wywieźli w 2019 roku chyba. Po
    prostu sobie leżał.

    > Ba, Tusk z takim hukiem wprowadzal ustawe antydopalaczową, a zdaje
    > wtedy nikt jeszcze nie umarl z powodu dopalaczy.

    Błądzisz.

    > Rzecznik policji najlepiej wyjasni. Albo prokurator zamiecie pod
    > dywan, jak sie to zapowiadalo we Wroclawiu, na szczescie TVN stanal
    > na wysokosci zadania dziennikarskiego.

    Rezcznik policji realizuje obowiązek ustawowy i mówi to, co musi.
    Rzecznika przeważnie nie ma na mkeijscu zdarzenia i zna okoliczności z
    opisu innych osób. Jesli jest podejrzenie, że policjanci mogli coś
    "zawalić", to nawet nie ma dostępu do akt, bo ten ma prokuratura. Gdyby
    TVN w ogóle był zainteresowany wyjaśnieniem sprawy, to by poszedł do
    prokuratury, ale ich to nie interesuje. Jeszcze by się okazało, ze
    zadnej rewelacji nie ma.

    > Na razie lokalna prokuratura poprosila o przeniesienie sledztwa, aby
    > uniknac posądzenia o stronniczosc.

    I słusznie. U nas też zawsze się wyłącza. Jedyna uciążliwość dla
    policjantów, ze będą jeździć na przesłuchania do sąsiedniego powiatu.

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2021-08-12 16:18:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jeden, a moze byc ich jeszcze kilka ...

    Mówisz o tym facecie z plecakiem, czy jakiś innych?

    --
    Robert Tomasik

  • 76. Data: 2021-08-12 16:19:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 15:43:24 +0200, Shrek wrote:

    > Już kilka wyciekło. Przeklęci dziennikarze i internety. Powinni
    > spokojnie poczekać na oficjalne wyniki a nie jakieś niesprawdzone filmy
    > publikować!

    No, tak prawde mowiac to jest zakaz publikowania materialow ze
    sledztwa (art 241), na szczescie internet jest szybki i mozna zdazyc
    przed prokuratorem :-)

    J.

  • 77. Data: 2021-08-12 16:22:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 15:39:21 +0200, Shrek wrote:

    > Witamy w polsce...

    Ja tam nie wiem, ale zakladam, ze wbrew temu co Robert pisze, to jakos
    to dziala, i karekta udzieli pomocy ... choc wreczenie wizytowki
    zakladu pogrzebowego, to chyba teraz przestepstwo :-)

    > Tak zostawiłem wycinek tego jak policjanci nie lubią dziennikarzy - i
    > dlaczego:P

    A mozna by nawet napisac, ze PiS dlatego nie lubi :-)

    J.

  • 78. Data: 2021-08-12 16:28:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 15:41, J.F pisze:

    > Pewnie jakiegos renciste za najmniejsze pieniadze z przetargu :-)

    Ja słyszałem, ze mają umowę z GROM-em. A Ci w Gdańsku z FORMOZĄ i
    dlatego potem muszą wodę wycierać z kafelek, bo na płetwach wnoszą.

    > Nie chcesz chyba powiedziec, ze policjanci stosuja SPB tak bez
    > uzasadnienia?

    Znajdź mi przepis, ze ŚPB stosuje się tylko do zatrzymanych? Na meczu -
    przykładowo - jak się ostrzeliwuje kretynów zwanych kibicami z broni
    gładkolufowej, to wcześniej zamyka się stadion i przekształca w
    Pomieszczenia dla osób zatrzymanych?

    > Co tam jakis sekciarzy szukac - niech rzecznik policji oficjalnie
    > objasni ... pod grozba linczu medialnego w razie wpadki, a moze nawet
    > pod grozba odpowiedzialnosci za podawanie falszywych informacji :-)

    Ale po co? Ci, co mają wiedzieć, wiedzą. Dziennikarzom nie zależy na
    prawdzie, tylko na wejściach na ich stronę. Zostaje kilka
    zainteresowanych osób, ale te przeważnie albo mają na tyle rozsądku, by
    sobie z tych dostępnych szczątków danych zbudować własny wiarygodny
    obraz, albo mają swój własny pogląd i choćby im 10 razy tłumaczyć, ze to
    jest niedorzeczne, to będą się upierać, że tłumaczący jest stronniczy, a
    oni wiedzą lepiej.

    > Jakby to pierwszy raz w dziejach milicji.

    I dziwisz się, że nikt takich rewelacji poważnie nie traktuje?

    > Byloby to zgrabne przypuszczenie, tylko czemu na filmie nie widac,
    > jak go laduja do karetki ?

    Na którym filmie? Tym z turystą przyglądającym się interwencji?

    > Ale ... jak widac nawet z tym ustaleniem w jakim stanie dotarl do
    > szpitala moglyby byc klopoty - bo jesli np zdaniem lekarzy sie
    > awanturowal, to niewatpliwie zywy, ale jak wyniesli z karetki z
    > zatrzymanym sercem ... to juz niezywy, czy jeszcze moze sie nadawac do
    > wskrzeszenia ?

    Możemy jeszcze wymyślić z tuzin innych mniej lub bardziej wiarygodnych
    opowieści. tylko co to ma wspólnego z rzeczywistością. Piszesz jakiś
    scenariusz filmu akcji i chcesz się przybliżyć do realiów?

    --
    Robert Tomasik

  • 79. Data: 2021-08-12 16:38:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 15:31, J.F pisze:

    > Od zgrabnego klamania one sa, ale niekoniecznie wszystko wiedzą :-)

    One są od udzielania informacji stosownie do ustawy. Dziennikarze
    szukają sensacji, a nie prawdy. Cokolwiek byś im nie powiedział, to
    poprzekręcają to po swojemu. Oczywiście są wyjątki, ale te wyjątki są
    bardzo rzadkie. Problemem jest walka o klikanie. Jakby napisali - nie
    twierdzę że tak jest - że gość pod wpływem wszczął awanturę, policjanci
    go obezwładnili, ale później zmarł i nie wiadomo, z jakiego powodu, to
    by ludzie pokiwali głowami i nie klikali tam co chwilę, co nowego ustalono.

    Generalnie gdyby nie to, że w niektórych wypadkach takie praktyki
    nakręcają tłum i ostatecznie może ktoś jeszcze tam zginąć w trakcie tych
    zamieszek, to w ogóle bym sobie tymi bzdurami nie zaprzątał głowy. Wiem,
    ze na obecnym etapie nikt - nawet prokurator - nie wie, co się tam stało
    i nie ma sensu jakakolwiek dyskusja.

    > A jak bedzie silniejszy od sanitariuszy? :-)

    A jak bedzie silniejszy od policjantów?

    > Poza tym kajdanki zalozyli, to kto i kiedy je zdejmie?

    Są kaftany bezpieczeństwa. Takich oszołomów przywiązuje się do łóżka.
    Sposobów jest wiele. Kajdanki zdjęto mu zapewne już podczas akcji
    ratunkowej pod radiowozem.

    --
    Robert Tomasik

  • 80. Data: 2021-08-12 16:41:51
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Tomasik w

    > Ratownik może stwierdzić zgon, ale nie może wystawić karty zgonu.

    Ty masz problem z rozdwojeniem jaźni:
    <cite>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Ratownik nie może stwierdzić zgonu.
    </cite>

    Daj sobie robercik na wstrzymanie, idź na rehabilitację na koszt policji,
    wróć za rok wypoczęty i odświeżony

    --
    'Tom N'