  • 171. Data: 2021-10-29 10:16:38
    Temat: Re: Po co wymagać od uchodźców/"uchodźców" zgłaszania się na przejściu granicznym?
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Ale 10 razy w te i we wte przełazi. I o to chodzi, a nie o to, ile razy
    > swój kraj opuszczali.

    I jak go poprosisz to pójdzie na granicę?

  • 172. Data: 2021-10-29 10:18:35
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Mona, ale co to ma do rzeczy? Można gdziekolwiek.

    > My, tzn. kogo masz na myśli?

    Straż Graniczną -- bo chyba ich miałeś na myśli.

  • 173. Data: 2021-10-29 10:38:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Oct 2021 23:59:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > ustalić, co chcą Niemcy. Jeśli Niemcy chcą i mogą ich legalnie przyjąć
    > (bo nie chce mi się zastanawiać, czy mogą), to ganianie się z nimi po
    > bagnach nie ma sensu. To są ludzie, a nie bydło. Wsadzić w pociąg i
    > wysadzić w Berlinie. Skoro są na Białorusi, to tam bym wysłał ów pociąg.
    > Co więcej, to można zamiast via Białoruś ich wozić, wozić ich
    > bezpośrednio do Niemiec samolotami.
    >
    > Jeśli Niemcy ich nie chcą, to po pierwsze po co im przyznają socjal,
    > skoro wiadomo, że nie mogli wejść legalnie? Jakby Niemcy im ochrony i
    > socjalu nie przyznawali, to nie byłoby problemu.

    A po co mysmy konwencje podpisali, skoro nie chcemy nikogo przyjmowac?

    > Sami pójdą z naszej granicy.

    Albo beda przebywac i pracowac w Niemczech nielegalnie.

    > Jeśli uważamy, że należy ich przyjąć, to ogłosić warunki.
    > Chętni niech się zgłaszają do naszych przedstawicielstw dyplomatycznych.
    > Dostaną wizę. Legalnie wjadą.

    Ambasada zarobi, LOT zarobi :-)

    > Moim zdaniem winę za całe to zamieszanie (nie tylko na naszej wschodniej
    > granicy) ale w ogóle na zewnętrznej granicy Unii ponoszą kraje, które
    > nielegalnym imigrantom przyznają socjal - wiem o Niemczech, ale nie
    > wykluczam, że inne też.

    A tu widzisz - tez sie zobowiazalismy zadbac o uchodzcow.

    J.

  • 174. Data: 2021-10-29 10:55:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Oct 2021 16:10:17 +0200, J.F napisał(a):

    > W zasadzie to juz tylko nieliczne nie maja

    Czyli nie wszystkie mają, w tym Afganistan, a miały mieć wszystkie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 175. Data: 2021-10-29 11:01:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Oct 2021 23:35:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak u
    > nas jeszcze była granica, to w górach były odcinki, gdzie granicą szedł
    > szlak turystyczny i wystarczyło źle skręcić, a byłeś za granicą.

    A to już nie mamy granicy?
    Tylko w górach czy wszędzie?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 176. Data: 2021-10-29 11:26:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Oct 2021 23:35:02 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli wjeżdżający otrzymał wizę, to go wpuszczamy oczywiście.

    Ale tych bez wizy bedzie znacznie wiecej.

    > Nie m am zielonego pojęcia, na ile się da to nieświadomie zrobić. Jak u
    > nas jeszcze była granica, to w górach były odcinki, gdzie granicą szedł
    > szlak turystyczny i wystarczyło źle skręcić, a byłeś za granicą.

    Jak najbardziej, ale tam sa bagna a nie granica przyjazni w gorach :-)

    Tym niemniej - taki uchodzca moze nie wiedziec, jak wyglada europejska
    granica ..

    > Jeśli go wpuścisz, to wniosku może w ogóle nie składać, bo jako osoba
    > przebywająca tu nielegalnie nie dostanie ochrony. Po za tym oni nie chcą
    > tych wniosków składać. Bo jak złożą, to nie dostaną socjalu w Niemczech.

    Ale on chce. Ma do tego prawo.
    I owszem - mozes wniosek odrzucic, ale nie od reki :-)

    > Ciężar dowodu jest gdzie indziej. To uchodźca musi wykazać, że mu na tej
    > Białorusi grozi coś.

    Cos tam powie. Nie mozesz od reki powiedziec, ze nie ma prawa.

    No i zima jest - smierc mu grozi z zimna.

    > Przez zieloną granicę, to oczywiście masz rację. Jeśli zaś chodzi o
    > przejścia, to jednak jakieś pozytywnie rozpatrzone wnioski są.

    Od Bialorusinow chyba.

    Nie po to PiS sie zaklinal pare lat temu, ze zadnego nie wpusci, zeby
    teraz tysiacami przyjmowac.

    No i ta setka z Afganistanu, co wspolpracowali dlugo ...

    > W jakim sensie nie widzisz hord?

    No nie widze tych hord uchodzcow, co biora socjal w Niemczech, a zyja
    u nas, jak sugerujesz.
    A Niemcy pewnie nie tacy glupi - nie dadza wszystkich pieniedzy do
    reki, tylko np oplacą mieszkanie.

    > Jak się da. ja wiem o tych przypadkach, które ujawniono. Ile jest
    > nieujawnionych?

    Chodzi mi o to, czy w 11 krajach tak, czy pod roznymi nazwiskami w
    jednym kraju ...

    J.

  • 177. Data: 2021-10-29 11:33:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Oct 2021 23:24:59 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 28.10.2021 o 10:46, Olin pisze:
    > Jeśli tak to zrozumiałeś, to źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o dane
    > osobowe. Z pierwszego sprawdza się w bazach po danych osobowych z
    > paszportu. Odbitki się weryfikuje dopiero, gdy są jakieś wątpliwości,
    > albo że dane w paszporcie są fałszywe, albo że paszport nie jest tej
    > samej osoby.

    > Daktyloskopowanie ma na celu zidentyfikowanie osoby. W Polsce w chwili
    > urodzenia wystawiany jest akt urodzenia i osoba lepiej, lub gorzej jest
    > identyfikowalna.

    Ogolnie wcale nie jest.
    Lekarze jeszcze w szpitalu nie daktyloskopuja.

    Dowody sa do identyfikacji, a jak osoba starsza, to od pewnego czasu
    gdzies tam w komputerach zdjecie z ostatniego dowodu jest...

    Nazwisko moze obywatel zmienic :-)

    J.

  • 178. Data: 2021-10-29 11:42:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Oct 2021 23:19:10 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    bazy-danych-juz-niegrozne-dla-obywateli

    > Wykażesz związek bazy danych osób niepożądanych w Schengen, z bazą
    > sprawców przestępstw gromadzona przez Policję. Co te dwie rzeczy mają do
    > siebie?

    Istotny jest Automatyczny System Identyfikacji Daktyloskopijnej.
    Ale to krajowy ... w SIS 2 niby odciski palcow sa ... mam nadzieje,
    ze szukanie tez jest ..

    > Ja nie pracuję na granicy. Pytaj Straż Graniczną. O ile się orientuję,
    > to przeciągają przez czytnik ten pasek i czytnik w bazie sprawdza na
    > podstawie imienia, nazwiska, daty urodzenia oraz obywatelstwa (chyba).

    IMO - kiepskie zabezpieczenie, jak paszport falszywy czy kradziony.

    > Paluch się sprawdza, jeśli są jakieś wątpliwości. Ale nie przekraczałem
    > zewnętrznej granicy Unii Europejskiej pewnie z od kilkunastu lat.

    No wlasnie ja tez nie ...

    Gdzies tam jeszcze do bazy mozna zbierac odciski przy udzielaniu wizy

    > Mnie o dane chodziło, a nie paluchy.

    To IMO bardzo niewiele daje, wyeliminuje tylko takich, co wydaleni i
    beda chcieli na ten sam paszport wrocic.

    J.

  • 179. Data: 2021-10-29 16:38:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2021 o 11:01, Olin pisze:

    > A to już nie mamy granicy? Tylko w górach czy wszędzie?

    U nas :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 180. Data: 2021-10-29 16:44:36