  • 161. Data: 2021-10-28 23:11:26
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 13:26, n...@o...pl pisze:
    > A w ośrodku nie można?

    Mona, ale co to ma do rzeczy? Można gdziekolwiek.

    > Czyli w ogóle nie potrzebujecie paszportu.

    My, tzn. kogo masz na myśli?

    --
    Robert Tomasik

  • 162. Data: 2021-10-28 23:19:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 16:47, J.F pisze:

    > Nie wiem, u nas roznie bywalo z komputeryzacja :-)
    > https://www.rp.pl/dane-osobowe/art7856631-policyjne-
    bazy-danych-juz-niegrozne-dla-obywateli
    > Czy z tego cos wynika? A to ponad 10 lat temu bylo :-)

    Wykażesz związek bazy danych osób niepożądanych w Schengen, z bazą
    sprawców przestępstw gromadzona przez Policję. Co te dwie rzeczy mają do
    siebie?

    > No ale co da paszport bez sprawdzenia?
    > Patrzysz na zdjecie i twarz i jak masz watpliwosci to o palec prosze,
    > czy kazdy palec przyklada ... a czytnik z baza danych polaczony :-)

    Ja nie pracuję na granicy. Pytaj Straż Graniczną. O ile się orientuję,
    to przeciągają przez czytnik ten pasek i czytnik w bazie sprawdza na
    podstawie imienia, nazwiska, daty urodzenia oraz obywatelstwa (chyba).
    Paluch się sprawdza, jeśli są jakieś wątpliwości. Ale nie przekraczałem
    zewnętrznej granicy Unii Europejskiej pewnie z od kilkunastu lat.

    > Jeszcze troche jest.
    > A kiedys tylko nieliczne mialy, i co wtedy bylo ?

    Mnie o dane chodziło, a nie paluchy.

    --
    Robert Tomasik

  • 163. Data: 2021-10-28 23:24:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 10:46, Olin pisze:
    > Postawiłeś tezę, że wszystkie paszporty zawierają dane biometryczne.

    Jeśli tak to zrozumiałeś, to źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o dane
    osobowe. Z pierwszego sprawdza się w bazach po danych osobowych z
    paszportu. Odbitki się weryfikuje dopiero, gdy są jakieś wątpliwości,
    albo że dane w paszporcie są fałszywe, albo że paszport nie jest tej
    samej osoby.

    > Podałem kontrprzykład. Nie mam nic do dodania.
    > Aha, daktyloskopowanie jako Święty Graal walki z emigracją, to wyśmienity
    > pomysł. Szkoda, że odpowiednie służby raczej nie czytają pl.soc.prawo bo
    > tak wspaniała metoda nie wspomoże rozwoju ludzkości.

    Daktyloskopowanie ma na celu zidentyfikowanie osoby. W Polsce w chwili
    urodzenia wystawiany jest akt urodzenia i osoba lepiej, lub gorzej jest
    identyfikowalna. Ale jak nagle przyjeżdża uchodźca bez papierów, to
    wiemy o nim tylko tyle, ile nam sam powie.

    OK! Nie ma większego problemu, jak on tam się nazywa. Ważnym, by nie był
    osobą niepożądaną oraz by jak raz poda tożsamość, to się jej trzymał.
    Dzięki temu zaczynamy go od tej chwili identyfikować.

    --
    Robert Tomasik

  • 164. Data: 2021-10-28 23:25:50
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Na pewno pomoze odfiltrowac niechcianych.

    No to kilka % mamy odsianych.
    Co z resztą?

  • 165. Data: 2021-10-28 23:26:21
    Temat: Re: Po co wymagać od uchodźców/"uchodźców" zgłaszania się na przejściu granicznym?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 13:24, n...@o...pl pisze:
    > 90% (a pewnie 99%) tych w lasach jest po raz pierwszy poza swoim krajem

    Ale 10 razy w te i we wte przełazi. I o to chodzi, a nie o to, ile razy
    swój kraj opuszczali.

    --
    Robert Tomasik

  • 166. Data: 2021-10-28 23:27:21
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > A jaki ma być powód dla tego by RP3 akceptowała bardziej kosztowne
    > rozwiązania z wyłapywaniem po lasach i konwojem do ośrodków z miejsc
    > przyłapania?

    Bo tak się składa, że przychodzą przez las.

    > No jak bez paszportu mieć na papierze że tożsamość uległą zmianie?

    Normalnie. Przecież on chce mieć dowód czy był wcześniej czy nie.
    Przy daktyloskopii paszport w sumie niepotrzebny od uzyskania tej wiedzy.

  • 167. Data: 2021-10-28 23:34:13
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > No to kilka % mamy odsianych.
    > Co z resztą?

    <cynizm> Odrzucić prawie wszystkich z innych powodów albo podstawić im
    autokary do Niemiec *jeśli Niemcy zadeklarują ich przyjęcie* . </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 168. Data: 2021-10-28 23:35:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 16:39, J.F pisze:
    > Ale przyjezdnych z wizą, to chyba wypada wpuscic,
    > a reszta holoty ... wpuscisz, czy wniosek przyjmiesz, kazes wracac na
    > kwatere i czekac ?

    Jeśli wjeżdżający otrzymał wizę, to go wpuszczamy oczywiście.

    > W zasadzie tak, ale cos mi sie widzi, ze trudno nieswiadomie przejsc
    > tę z Bialorusia, przynajmniej te kawalki, gdzie slupy, pas zaoranej
    > ziemi, zasieki.
    > No dobra - niektorzy turysci moga nie wiedziec, ze tak wyglada granica
    > :-)

    Nie m am zielonego pojęcia, na ile się da to nieświadomie zrobić. Jak u
    nas jeszcze była granica, to w górach były odcinki, gdzie granicą szedł
    szlak turystyczny i wystarczyło źle skręcić, a byłeś za granicą.

    > A moga jeszcze bezczelnie mowi, ze wniosek chca zlozyc.
    > I co - przyjac wniosek, nie przyjac, wpuscic czlowieka,
    > nie wpuscic, zawrocic i poinformowac, ze ma zglosic na przejsciu ?

    Jeśli go wpuścisz, to wniosku może w ogóle nie składać, bo jako osoba
    przebywająca tu nielegalnie nie dostanie ochrony. Po za tym oni nie chcą
    tych wniosków składać. Bo jak złożą, to nie dostaną socjalu w Niemczech.

    > Cos mi sie nie wydaje z ta odmowa od razu, bo jak ustalic, czy nie
    > uchodzca?

    Ciężar dowodu jest gdzie indziej. To uchodźca musi wykazać, że mu na tej
    Białorusi grozi coś.

    > Tym niemniej oczywiscie PiS do tego zmierza, zeby zadnego nie wpuscic.

    Przez zieloną granicę, to oczywiście masz rację. Jeśli zaś chodzi o
    przejścia, to jednak jakieś pozytywnie rozpatrzone wnioski są.

    > Tylko jakos nie widze tych hord u nas.
    > Wiec to chyba jakos inaczej dziala, choc masz racje, ze wniosek chca
    > zlozyc w Niemczech, Holandii,itp.

    W jakim sensie nie widzi9sz hord?

    > i w 11 krajach, czy w jednym kraju ?

    Jak się da. ja wiem o tych przypadkach, które ujawniono. Ile jest
    nieujawnionych?

    --
    Robert Tomasik

  • 169. Data: 2021-10-28 23:38:16
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > Bo tak się składa, że przychodzą przez las.
    > [...]

    To dlaczego to ma być problem Polski a nie ich?

    Przejście zielonej granicy z Białorusią byłoby "rozgrzeszane" konwekcją
    o uchodźcach gdyby "turyści" byliby prześladowani *na Białorusi".

    --
    A. Filip

  • 170. Data: 2021-10-28 23:59:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 23:34, A. Filip pisze:
    > podstawić im autokary do Niemiec *jeśli Niemcy zadeklarują ich
    > przyjęcie* .

    Ja tu niczego cynicznego nie widzę. Od początku mówię, że powinno się
    ustalić, co chcą Niemcy. Jeśli Niemcy chcą i mogą ich legalnie przyjąć
    (bo nie chce mi się zastanawiać, czy mogą), to ganianie się z nimi po
    bagnach nie ma sensu. To są ludzie, a nie bydło. Wsadzić w pociąg i
    wysadzić w Berlinie. Skoro są na Białorusi, to tam bym wysłał ów pociąg.
    Co więcej, to można zamiast via Białoruś ich wozić, wozić ich
    bezpośrednio do Niemiec samolotami.

    Jeśli Niemcy ich nie chcą, to po pierwsze po co im przyznają socjal,
    skoro wiadomo, że nie mogli wejść legalnie? Jakby Niemcy im ochrony i
    socjalu nie przyznawali, to nie byłoby problemu. Sami pójdą z naszej
    granicy. Jeśli uważamy, że należy ich przyjąć, to ogłosić warunki.
    Chętni niech się zgłaszają do naszych przedstawicielstw dyplomatycznych.
    Dostaną wizę. Legalnie wjadą.

    Moim zdaniem winę za całe to zamieszanie (nie tylko na naszej wschodniej
    granicy) ale w ogóle na zewnętrznej granicy Unii ponoszą kraje, które
    nielegalnym imigrantom przyznają socjal - wiem o Niemczech, ale nie
    wykluczam, że inne też. Prowokują ich do naruszania prawa. Jakby
    warunkiem czegokolwiek był legalny wjazd, to sami by się po stempelek na
    polskim punkcie w kolejce ustawiali i jeszcze pilnowali, żeby czasem
    strażnik nie zapomniał.

    --
    Robert Tomasik