  • 61. Data: 2004-04-09 19:14:13
    Temat: Re: Policja gospodarcza
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:
    > jest kradziez. EOT juz mowilem

    Nie ma kradzieży, użytkownik nielegalnej - a nawet pirackiej - kopii
    utworu NIE zabiera twórcy żadnego jego prawa autorskiego.
    Nie może więc dokonać kradzieży i jest to OCZYWISTE dla każdego kto
    myśli, a nie zachowuje się jak OSZOŁOM i szermuje OSZOŁOMSKIMI wrzaskami.

    > sorry, ale ka mowie o tych co kradna oprogramowanie,

    To są piraci, plagiatorzy i koncerny.
    Nikt inny nie KRADNIE "oprogramowania" bo nie jest w stanie.

    > EOT juz mowilem(pisalem)

    A mów sobie ile wlezie, a ja za każdym razem sprostuję Twoją oszołomską
    wypowiedź o rzekomych kradzieżach.

    I jeszcze powtórzę się, że wyzywanie odbiorców własnej twórczości od
    złodziei jest deklasujące twórcę :(

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 62. Data: 2004-04-09 22:34:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jeden problem. Policjant nie ma prawa niczego z niczego wymontowywać. Jak
    > wmontujesz do innego komputera, to kto da gwarancję sądowi, że po drodze
    > coś do tej zapisywanej płytki nie dopisałeś z własnego dysku? Dla tego
    > sposób przez Ciebie opisany jest oczywiście realizowalny, tyle że takiej
    > kopii za dowód już sąd może nie uznać.

    Nie rozumiem... Dysk wziął do skopiowania funkcjonariusz-fachowiec: jak
    ja miałbym coś do niego dograć? A jeśli chodzi Ci o to, że ktoś może się
    tłumaczyć, że to funkcjonariusz coś do dysku dograł, to przecież jak
    skonfiskują cały sprzęt, to tym prościej mogą coś dołożyć.

    > Tu znowu musisz wkładać dyskietkę i znowu ktoś może zarzucić, że z
    > dyskietki coś wrzuciłeś.
    >
    > Żeby to było procesowe, to są specjalne zewnętrzne nagrywarki mające
    > możliwość wpięcia na COM, LPT lub USB. Wówczas wysyłasz po prostu
    > zawartość dysku na port. Trwa to długo, zajmuje wiele płytek, ale nikt Ci
    > nie zarzuci, że coś dołożyłeś. Ale to kosztuje masę pieniędzy.

    Bez odpowiedniego programu to niby jak? Nie ma czegoś takiego, że
    podłączasz agregat do USB/LPT/COM i komputer nagle automagicznie wysyła
    zawartość na ten port - musi zostać odpalony jakiś program.

    Taki program (powiedzmy 'zatwierdzony' przez fachowców, że nic sam nie
    grzebie) może zmieścić się na dyskietce - i na pewno nie będzie w stanie
    z tej dyskietki zainstalować kilkudziesięciu MB plików jakiejś
    komercyjnej aplikacji.

  • 63. Data: 2004-04-10 01:39:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c578cu$okv$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > tłumaczyć, że to funkcjonariusz coś do dysku dograł, to przecież jak
    > skonfiskują cały sprzęt, to tym prościej mogą coś dołożyć.

    Nie mogą, bo jednostkę sie powinno zapakować i zaplombować. Tak trafia do
    biegłego.

> [...]
    > grzebie) może zmieścić się na dyskietce - i na pewno nie będzie w stanie
    > z tej dyskietki zainstalować kilkudziesięciu MB plików jakiejś

    Po prostu z dowolnego znajdującego się na dysku programu wysyłasz
    zawartość dysku na port.

  • 64. Data: 2004-04-10 20:52:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie mogą, bo jednostkę sie powinno zapakować i zaplombować. Tak trafia do
    > biegłego.

    Nie można biegłego sprowadzić na miejsce?

    [ciach]

    > Po prostu z dowolnego znajdującego się na dysku programu wysyłasz
    > zawartość dysku na port.

    Bez urazy, ale chyba słabo się znasz na komputerach.

  • 65. Data: 2004-04-10 21:48:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c59mq4$229f$3@news2.ipartners.pl...

    > Nie można biegłego sprowadzić na miejsce?

    Nie można, bo to za drogo kosztuje.

    > Bez urazy, ale chyba słabo się znasz na komputerach.

    Za wybitnego znawcę się nie uważam. Ale kilka razy przy takiej operacji
    byłem i zaręczam Ci, że się to da zrobić. Z tym, że to trwa naprawdę
    bardzo dłuuuuuuuuugo.

  • 66. Data: 2004-04-10 22:44:23
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c592g9$pe6$2@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:

    > Nie mogą, bo jednostkę sie powinno zapakować i zaplombować. Tak trafia do
    > biegłego.

    A czy jak znajdziecie narkotyki w mieszkaniu w bloku, to pakujecie
    cały blok i plombujecie? Nie, zabezpieczacie dragi, a mieszkanie, o ile nie
    doszło tam do większej zbrodni, zostawiacie w spokoju, bo tam sobie
    np. rodzice podejrzanego normalnie mieszkają - robią obiady, śpią, oglądają
    TV i myją zęby.

    To dlaczego nie możecie wziąść samego dysku? To nie wymaga wcale jakiejś
    specjalnej wiedzy, żeby odróżnić dysk twardy od zasilacza lub drukarki.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 67. Data: 2004-04-10 23:39:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    Po pierwsze już w tym wątku wyraziłem mój pogląd, ze należało by
    zabezpieczać dane z dysku, a nie dysk. Jeśli jest taka możliwość
    techniczna, to tak to należy zrobić. Czasem nie ma żadnej potrzeby nawet
    plików zabezpieczać, bo wystarczy w czasie przeszukania przejrzeć dysk, by
    się zorientować, czy są na nim poszukiwane dane, czy ich nie ma. Ale tutaj
    musi być w grupie osoba, która ma cokolwiek pojęcia o komputerze no i
    zgodę musi wyrazić sam właściciel. Z reguły wyraża, bo woli to, niż
    zabranie komputera.

    Od wyników tego sprawdzenia zależy tok dalszy postępowania. Jeśli mamy do
    czynienia ze sprawą gospodarczą, to często wystarczy wydrukować kilka
    stron nas interesujących i po sprawie. Jeśli jednak w wyniku powyższego
    sprawdzenia okazuje się, że sam komputer służył do popełnienia
    przestępstwa (na przykład na zestawie drukowano banknoty), to wówczas
    należy zabrać cały komputer. Nie tyle po to, by jakoś później był
    specjalnie potrzebny do badań, bo te można by było przeprowadzić na
    obrazie dysku. Tylko dla tego, że jako narzędzie służące do popełnienia
    przestępstwa ulega on przepadkowi. I wówczas zabiera się wszystko - nawet
    myszkę.

    Dysku się nigdy nie wymontowuje, ponieważ to postępowanie bez sensu. Jeśli
    uznajemy za dowód same dane, to po co dysk. A jeśli uznajemy za dowód
    komputer, to czemu go rozbierać. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy dysk
    znajdziemy luzem albo gdy z okoliczności jednoznacznie wynika, że nie
    stanowi on całości z zestawem (np. znajdujemy go podpiętego, ale poza
    obudową) i najprawdopodobniej podłączono go przed chwilą.

    Wymontowywanie dysku z komputera jest przede wszystkim mocno ryzykowne dla
    policjanta wykonującego tę czynność. Gdy będzie to robił sam może łatwo
    się narazić na zarzut, że coś zepsuł. I nie ma jak tego obalić, choć
    przecież sam zainteresowany może później celowo coś tam urwać w środku.
    Jeśli dasz do wymontowania właścicielowi (czasem sami się ofiarują), to
    może on z kolei coś z dyskiem zmajstrować. Spotkałem się z przypadkiem,
    gdy po prostu śrubokrętem wyłamał kilka rzeczy z tej płytki, co jest na
    dysku. W konsekwencji trzeba było dysk wysyłać do bardzo drogich badań.

    Dla tego często najlepszym wyjściem jest zabranie całego komputera.

  • 68. Data: 2004-04-10 23:50:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Za wybitnego znawcę się nie uważam. Ale kilka razy przy takiej operacji
    > byłem i zaręczam Ci, że się to da zrobić. Z tym, że to trwa naprawdę
    > bardzo dłuuuuuuuuugo.

    To wytłumacz mi, jak zwykła instalacja Windows jest w stanie 'wysłać na
    port' całą zawartość dysku? Zwłaszcza, że mogą być tam np. linuxowe
    partycje, które dla wingrozy (bez specjalnych dodatków) nie istnieją.

    Jedyne sensowne rozwiązanie to uruchomienie narzędzia z
    płytki/dyskietki, które zrobi kompletną kopię dysku - sektor po
    sektorze, od pierwszego do ostatniego.

    Jeśli zachodzi podejrzenie, że program z dyskietki coś na dysku zmieniu,
    to równie dobrze można coś zmienić używając zwykłych poleceń systemowych.

    No, chyba że dla 'wymiaru sprawiedliwości' istnieje tylko M$ Windows - a
    reszta sytruktur danych jest olewana ;)

  • 69. Data: 2004-04-11 10:43:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c5a18i$27gp$1@news2.ipartners.pl...

    > To wytłumacz mi, jak zwykła instalacja Windows jest w stanie 'wysłać na
    > port' całą zawartość dysku? Zwłaszcza, że mogą być tam np. linuxowe
    > partycje, które dla wingrozy (bez specjalnych dodatków) nie istnieją.

    Linuxa znam bardzo pobieżnie, więc się nie podejmuję polemiki.
    Kilkukrotnie uczestniczyłem w podobnych operacjach wykonywanych przez
    biegłych i to działa. Nie wiem jak, bo nie mam bezpośredniego dostępu do
    takiej nagrywarki, więc nigdy mi się nie chciał zgłębiać tej tajemnicy. U
    nas w całym powiecie jest tylko jedna i ma ją Urząd Kontroli Skarbowej. Od
    nich informatyk ją obsługuje. Jeśli z jakiś powodów się tego nie da w ten
    sposób tego zrobić, to zostaje wziąć cały komputer. Do zabezpieczanego
    komputera żadnych dyskietek ani płyt nie powinno się wkładać.

    > Jedyne sensowne rozwiązanie to uruchomienie narzędzia z
    > płytki/dyskietki, które zrobi kompletną kopię dysku - sektor po
    > sektorze, od pierwszego do ostatniego.

    Nie zawsze. Ty na to patrzysz z punktu widzenia ścigania nielegalnego
    oprogramowania. Ale pamiętaj, że komputery, to nie tylko nielegalne
    oprogramowanie. Jeśli idziemy do oszusta lub fałszerza, to na diabła nam
    kopia jego dysku? Czasem wystarczy zabezpieczyć zaledwie kilka plików. W
    wypadku oszustwa na allegro, to niekiedy wystarczy zabezpieczyć
    korespondencję, więc w sumie jeden plik dbx.

    > Jeśli zachodzi podejrzenie, że program z dyskietki coś na dysku zmieniu,
    > to równie dobrze można coś zmienić używając zwykłych poleceń
    systemowych.

    No ale pliku zawierającego wektorowy rysunek banknotu, to raczej nie
    wklepiesz z klawiatury. Albo zgoła danych księgowych spółki w programie
    księgowym. To wszystko zależy od celu naszej operacji.

    > No, chyba że dla 'wymiaru sprawiedliwości' istnieje tylko M$ Windows - a
    > reszta sytruktur danych jest olewana ;)

    Nie, choć jest to najpopularniejszy system.

  • 70. Data: 2004-04-11 11:50:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Kilkukrotnie uczestniczyłem w podobnych operacjach wykonywanych przez
    > biegłych i to działa. Nie wiem jak, bo nie mam bezpośredniego dostępu do
    > takiej nagrywarki, więc nigdy mi się nie chciał zgłębiać tej tajemnicy. U

    Jedyna możliwość to automatyczne uruchomienie przez wingrozę jakiegoś
    programu z tego urządzenia. Tak czy inaczej jeśli aktywny jest system,
    który jest 'zabezpieczany' i cokolwiek się na nim robi, to na pewno
    kopia nie będzie taka sama, jaki był 'obraz' dysku przed rozpoczęciem
    robienia kopii. Owszem - zmiany mogą być nieistotne, ale będą i można
    się tego ewentualnie czepiać. Np. WinXP ma taką dziurę, że jeśli
    komputer jest połączony dos ieci to istnieje duże prawdopodobieństwo, że
    jakaś pluskwa z zewnątrz w momencie włączenia coś dopisze.

> [...]
    > sposób tego zrobić, to zostaje wziąć cały komputer. Do zabezpieczanego
    > komputera żadnych dyskietek ani płyt nie powinno się wkładać.

    Ech, wymiar sprawiedliwości jest zdecydowanie niedouczony w tej
    dziedzinie. I cierpią na tym potencjalnie niewinni ludzie. Ja np. używam
    linuxa i oprogramowania Open Source. Wszystko mam legalne. Teraz
    powiedzmy ktoś robi na mnie donos i wpada mi policja do mieszkania - i
    co? Zabierają mi cały komputer? Moje narzędzie pracy i źródło dochodu?
    Nie wiadomo na ile czasu? I co z tego, że nic nie znajdą, jak oddadzą
    np. po miesiącu albo trzech? Po moim trupie! Równie dobrze mogliby mnie
    na miejscu zastrzelić.

> [...]
    > wypadku oszustwa na allegro, to niekiedy wystarczy zabezpieczyć
    > korespondencję, więc w sumie jeden plik dbx.

    Eeee... Jaki plik? Znowu patrzysz na to przez pryzmat windziarza - to
    jest chyba rozszerzenie używane do przechowywania korespondencji przez
    outlooka albo inne takie coś? U mnie czegoś takiego nie ma.

    > No ale pliku zawierającego wektorowy rysunek banknotu, to raczej nie
    > wklepiesz z klawiatury. Albo zgoła danych księgowych spółki w programie
    > księgowym. To wszystko zależy od celu naszej operacji.

    ...jak ktoś zdolny.

    > Nie, choć jest to najpopularniejszy system.

    Hehe - to ja jestem elita, mówisz? ;)