  • 71. Data: 2016-09-30 09:07:20
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-29 15:53, witek pisze:

    > to ze nie rozumiesz algorytmu to nie znaczy, ze jest on wydumany i zly.

    Jeśli miałby byc dobry - istniałby dowód na to, a nie znalazłem
    takowego... A dowód nie wprost, przykłady, że się nie sprawdza znam z
    doświadczenia. Więc z matematycznego punktu widzenia nie muszę go
    rozumieć, wystarczy dowód na niedziałanie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 72. Data: 2016-09-30 09:12:37
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-30 o 08:55, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > wodomierz ma homologacje oraz musi miec certyfikat, a przed wydaniem
    > sprawdzane jest, czy można ingerować w licznik z zewnątrz bez zdjęcia
    > plomby.

    Nie wiem o co Ci chodzi. Odnoszę się do sugerowanych "machlojek" w
    elektronice "zdalnych" liczników lub komputerach firmy obsługującej.
    Skoro odczyt cyfrowy jest zgodny ze wskazaniem analogowym to,
    przynajmniej u mnie, przekrętów nie ma.

    Za to ceny wody to niezły przekręt. Za kubik ciepłej wody płacę obecnie
    jakieś 35zł, a w gazetach pokazały się artykuły, że opłaty jeszcze
    drastycznie wzrosną "bo unia każe".

    Jak przegną to ludzie przestaną się myć (w sumie już to czuć w
    zatłoczonych windach i autobusach) i wrócą różne epidemie. Tym razem
    rzeczywiste, a nie wydumane jak ptasia grypa.

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2016-09-30 09:13:14
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Idealnym jest płacenie od metra i pilnowanie by temperatura wody w
    > kaloryferku spełniała normy.

    Tak, ale nie podzielniki bo one promują cwaniactwo. Można poczytać w Internecie jakie
    są metody obniżenia wskazań podzielników i o ile w związku z tym zapłacą więcej
    sąsiedzi którzy są mniej cwani.

  • 74. Data: 2016-09-30 09:13:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-29 19:35, WS pisze:
    > bez przesady ;)

    > Licza, tzn. pozwalaja proporcjonalnie podzielic koszty.

    wystarczy zmienić ustawienie mebli, by odczyty były inne, np
    przysłonić/odsłonić częściowo kaloryfer. Więc może bez bajek. Koszty i
    tak nie sa dzielone sprawiedliwie, a podzielniki generują dodatkowe
    koszty. Przepłacać w imię iluzorycznej sprawiedliwości? Bez sensu.

    Pamiętam jak wytłumaczyłem jednej babci, której zostawało dużo chleba,
    jadła stary ect, zapytałem, dlaczego nie kupi sobie mniej, a częściej.
    Powiedziała, że wtedy może dostać mniejszą połowe chleba i będzie
    stratna. To zapytałem, a czy ta minimalnie mniejsza połową się nie naje?
    Po jakimś czasie podziękowała i przestała się katować zeschniętym
    chlebem ryzykując, że dostanie mniejszą połowę chleba.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 75. Data: 2016-09-30 09:22:04
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Za to ceny wody to niezły przekręt. Za kubik ciepłej wody płacę obecnie
    > jakieś 35zł, a w gazetach pokazały się artykuły, że opłaty jeszcze

    No i pewnie zapewniali że to bezpiecznie i tanio. Analizy ekspertów dowodzą że tanio
    to jest poniżej 18 zł za m3. Te 18zł to 10 zł koszt zimnej wody i 8zł to średni koszt
    jej ogrzewania przez gazowy piecyk w łazience.
    Cena 35 zł to gigantyczne zyski firmy od ciepłej wody.

  • 76. Data: 2016-09-30 11:24:06
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 29 Sep 2016 18:47:44 +0200
    "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote:

    > A skąd ta pewność?

    Z obserwacji.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 77. Data: 2016-09-30 11:29:12
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 30 Sep 2016 08:25:28 +0200
    Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:

    > Jeśli podzielniki nie działają zgodnie z instrukcją - reklamować.

    Z jaką instruckją? ;)

    Tu nie chodzi o to jak one działają, czy działają i czy w ogóle cokolwiek mierzą.

    Chodzi o efekt końcowy, a efekt jest taki, że przez 20 lat w sezonie grzewczym miałeś
    albo nieduży zwrot, albo niedużą dopłatę, po założeniu podzielników masz zawsze
    dopłatę, zawsze dużą, wspomniane przeze mnie okolice 1000 zeta ze mieszkanie około
    50m2.

    Sugerujesz że przez 20 lat spółdzielnia jechała non stop na stracie i dopłacała
    ciężkie pieniądze do ogrzewania?
    Ale zaraz, spółdzielnia to spółdzielcy ma kasę z tego co jej wpłacą, a podwyżek
    czynszu z tego powodu nie było, obniżek po założeniu podzielników też nie, więc coś
    tu śmierdzi.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 78. Data: 2016-09-30 11:31:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości
    W dniu 2016-09-29 o 18:40, J.F. pisze:

    >U nas w spółdzielni przy każdym przetargu jest zapis:
    >"Zarząd zastrzega się prawo odstąpienia od przetargu bez podania
    >przyczyn oraz swobodnego wyboru oferty."
    >Wszystko więc zależy od widzimisię prezesa i jego stosunków
    >koleżeńskich.

    Nie dotarlo jak widze.

    A od kogo zalezy prezes ?

    J.

  • 79. Data: 2016-09-30 11:33:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2016-09-29 o 16:39, witek pisze:

    >Ale z drugiej strony patrząc pewnie zapłacił za to mieszkanie ze
    >20-30 tyś mniej niż za mieszkanie "środkowe" na 1 lub 2 piętrze.
    >Dlaczego sąsiedzi mają płacić za jego oszczędności?

    A jesli zaplacil wiecej ?
    Albo nikt sie go nie pytal jakie chce, dostal przydzial i mial do
    wyboru - brac narozne, lub czekac nie wiadomo ile :-)

    >A jeśli nie kupił, tylko mieszka od 30-50 lat - to dlaczego nie
    >przypilnował przez tyle lat, żeby blok został ocieplony?

    Bo reszta lokatorow uwazala, ze taniej wychodzi placenie za cieplo niz
    za ocieplanie ?

    J.

  • 80. Data: 2016-09-30 11:43:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Z podzielnikami ciepła to zupełnie inna bajka. Są praktycznie
    >nieweryfikowalne przez użytkownika. Tylko że kto miałby w tym
    >interes?
    >Producent podzielników? Nie.
    >Spółdzielnia? Nie - i tak płaci za całe dostarczone ciepło.
    >Mogą skorzystać tylko sąsiedzi, jeśli Twój podzielnik zawyża. Oni
    >zapłacą wtedy troszeczkę mniej. Zmowa sąsiadów jest jednak mało
    >realna, chyba że bardzo, bardzo Cię nie lubią :)
    >Jeśli podzielniki nie działają zgodnie z instrukcją - reklamować.

    Tylko w jaki sposob ?

    w instrukcji nie jest opisany sposob dzialania, wiec jak sprawdzic czy
    jest dobrze realizowany ?

    Mozna odeslac do producenta do sprawdzenia ... patrz co napisales o
    interesie.
    A przeciez odkrecic od kaloryfera nie wolno.

    Trzeba by niezaleznego bieglego powolac, komisyjnie odkrecic - nawet
    nie wiem jak to zalatwic, przy zalozeniu, ze spoldzielnia jest
    niechetna.

    Wystarczy pieczatka "biegly sadowy", aby producent wyslal mu opis
    dzialania i metody sprawdzania ?

    A jak znam zycie, bedzie to kosztowac ladnych pare tysiecy zl ...
    rachunek jest mniejszy.

    Wiec moze i dobra rada z tym regulaminem ... i mlotkiem w cieplomierz.
    Albo odkrecic od kaloryfera i poczekac co z tego wyjdzie :-)

    J.