  • 221. Data: 2016-10-18 00:03:47
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-17 o 20:18, J.F. pisze:

    > O razu popros o dane i algorytm.
    > Lepiej znac z gory, zobaczy sie czy na koniec te same uzyli :-)
    >
    > J.

    Wyobraż sobie, że ta pani jeszcze sama nie wie, albo nie chce
    powiedzieć. Przecież mają jakieś swoje kombinacje.

    --
    animka

  • 222. Data: 2016-10-18 00:16:32
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-12 o 13:48, WS pisze:
    > zobaczymy teraz, bo duza szansa, ze wskaza zero;)
    U mie na samo pierwsze spojrzenie jak jeszcze kaloryfery nie grzały było
    już 13.

    --
    animka

  • 223. Data: 2016-10-18 00:17:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > I tu doszedłem do wniosku, że ów podzielnik powinien mierzyć temperaturę
    > w mieszkaniu,anie grzejniku.

    ZTCW mierzy jedno i drugie - nie pamietam jakie sa wagi ale wydaje mi się,
    ze grzanie grzejnika jest wazniejsze, niemniej temperatura mieszkania to
    całkiem sporo procentów.
    ---
    Tak, waga termometru na kaloryferze jest dodatnia a termometru pomieszczenia
    ujemna. W ten sposób podzielnik na podstawie różnicy temperatur określa ile
    ciepła grzejnik oddaje w danym momencie i całkując przez cały sezon grzewczy
    ile oddał w sezonie, czyli ciepłomierz :-)

    A lampa alladyna ....

  • 224. Data: 2016-10-18 00:54:19
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-18 o 00:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Przeciez zuzycie jest liczone tylko w okresie grzewczym...
    Tak na wiosnę spuszczają wodę z kaloryferów.

    --
    animka

  • 225. Data: 2016-10-18 01:18:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-10-16 o 00:03, Animka pisze:

    > Wyobraż sobie, że ta pani jeszcze sama nie wie, albo nie chce
    > powiedzieć. Przecież mają jakieś swoje kombinacje.

    Bo mają. Jak jeszcze mieszkałem w blokach, to też starałem się zrozumieć
    tę logikę i nie mogłem żadnej dostrzec.

  • 226. Data: 2016-10-18 07:43:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-18 00:00, Budzik pisze:
> [...]
    > ze grzanie grzejnika jest wazniejsze, niemniej temperatura mieszkania to

    Jeśli mierzy w miejscu gdzie jest grzejnik, to taki dynks, zasunięte
    zasłony zmienią odczyt, więc jest to bezsensowne. Nie mówię już o np
    przestawionych meblach itp. Ogólni, jak pisałem, podzielnik, to
    niepotrzebny dodatkowy wydatek, który nic nie daje mieszkańcom, poza
    wyższymi rachunkami.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 227. Data: 2016-10-18 09:01:09
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > I tu doszedłem do wniosku, że ów podzielnik powinien mierzyć temperaturę
    > w mieszkaniu,anie grzejniku.

    I więcej zapłaci ten co nie grzeje i nie wietrzy niż ten co grzeje na
    full i ma ciągle otwarte okno. To zaprzeczenie idei podzielników - czyli
    przymuszenia ludzi do oszczędzania ciepła.

    Pozdrawiam

  • 228. Data: 2016-10-18 11:15:43
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zdecydowanie nie (sciana północna - południowa).

    -----

  • 229. Data: 2016-10-18 17:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Przeciez zuzycie jest liczone tylko w okresie grzewczym...

    Owszem ... o ile podzielnik taka funkcje ma.
    Wyparkowe np nie maja.

    I jest dobrze ustawiony zegar i kalendarz, zeby wiedzial kiedy ten
    sezon naprawde sie konczy.

    J.

  • 230. Data: 2016-10-18 17:38:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    W dniu 17-10-16 o 21:30, WS pisze:

    >I tu doszedłem do wniosku, że ów podzielnik powinien mierzyć
    >temperaturę
    >w mieszkaniu, a nie grzejniku.

    Bylby to jakis pomysl ... ale nie realizuje podstawowego zadania -
    wystarczy otworzyc okno, temperatura spadnie, rachunek tez, a
    kaloryfery moga sobie byc otwarte na maksa :-)

    J.