  • Data: 2009-04-08 17:58:44
    Temat: Podzial majatku wniesionego przed slubem
    Od: "papla" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, moj byly maz wyslal mi list polecony i chce bym przelala na jego
    konto w ciagu 14 dni 4000 zl za rzeczy, ktore wniosl do mojego mieszkania
    PRZED slubem w postaci sprzetu RTV, szafki kuchennej, szafki na buty, lampy
    itp innych tandetnych rzeczy zakupionych 6-8 lat temu, ktorych faktyczna
    wartosc nie przekracza 1500 zl... Powstaje pytanie: czy w/w sprzet mozna
    zaliczyc do art 34 kod. rodzinnego, czy podlega temu jedynie darowizna i
    spadek? Ja tych rzeczy nie chce, sa one nadal w mieszkaniu ktore wynajmuje,
    moge kupic nowe lecz bedzie to jedynie klopot dla mnie, a 4000 zl za zlom
    nie dam :)

    (Art. 34. Przedmioty zwykłego urządzenia domowego służące do użytku obojga
    małżonków są objęte wspólnością ustawową także w wypadku, gdy zostały nabyte
    przez dziedziczenie, zapis lub darowiznę, chyba że spadkodawca lub darczyńca
    inaczej postanowił.)

    Czy na podstawie tego artykulu moge oddac mu ewentualnie 50% rzetelnie
    wyliczonej kwoty?
    Nadmienie, ze moj byly maz na wszystko patrzy z perspektywy pieniedzy,
    najbardziej kocha pieniadze... gdzie ja mialam oczy.

    pzdr