  • Data: 2006-01-08 21:57:32
    Temat: Podział kamienicy - jak?
    Od: Rex <w...@z...spamem> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Trzy lata temu dostałem wraz z kuzynem kamienicę w spadku. Każdy z nas
    jest właścicielem połowy. Mam dwa pytania:
    1) Gdybym sprzedał swoją połowę, to czy musiłbym zapłacić jakiś
    podatek? Jeśli tak, to jaki? Dodam, że wartość całej kamienicy to coś ok
    150-200 tys.
    2) Z jakimi kosztami musiałbym się liczyć gdybym chciał przeprowadzić
    podział majątku, czyli coś takiego, że do kożdego z nas należałyby
    określone pomieszczenia i mieszkania? Zastanawiam się czy to w ogóle da
    się zrealizować bo i tak takie elementy kamienicy jak klatka schodowa,
    dach, część rur kanalizacyjnych i wodociągowych itd. byłyby wspólne.

    Czy da się to jakoś rozwiązać?

    Z góry dziękuję za porady i sugestie.
    Pozdrawiam
    Rex