  • 11. Data: 2009-03-24 17:00:02
    Temat: Re: Podwójne OC dla pojazdu - jak pozbyc' sie; jednego ubezpieczyciela ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Że tak powiem - zaproponuję PZU układ - współpracujmy, umorzenie części
    > kwoty - kwota z odszkodowania z PP na wasze konto + wypowiedzenie umowy.

    Wyśmieją cię.
    Bo nibu jaki to dla nich interes.

  • 12. Data: 2009-03-24 17:08:29
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    witek pisze:

    > Wyśmieją cię.
    > Bo nibu jaki to dla nich interes.

    No tak - do tego proponuję kawę i wuzetkę ;)

    A jak się rozwalę, to poszkodowanemu żaden pewnie nie będzie się
    pieklił do wypłaty ;)

    6008

  • 13. Data: 2009-03-24 17:51:28
    Temat: Re: Podwójne OC dla pojazdu - jak pozbyć się jednego ubezpieczyciela ?
    Od: Art <s...@w...pl>

    > 1. Nabywam pojazd.
    > 2. Wypowiadam (list polecony) ubezpieczycielowi umowę OC.

    Wypowiadasz umowę ubezpieczenia nowo nabytego pojazdu?

    > 3. Zawieram nową umowę z nowym ubezpieczycielem.
    >
    > ... mija 8 miesięcy ...
    >
    > 4. Kontaktuje się ze mną windykacja pierwszego ubezpieczyciela celem
    > odzyskania należności za rok składkowy
    > 5. Składam reklamację na poczcie by mieć dowód, że jestem czysty.
    >
    > 6. Poczta Polska odpowiada na reklamację: LISTU NIE DORĘCZONO. ULEGŁ
    > ZAGUBIENIU.
    >
    > I co teraz ?

    Miałem podobną sytuację dosłownie kilka dni temu.
    Poleasingowe auto kupiłem w połowie grudnia we Wrocławiu.
    W momencie zapłaty firma sprzedająca życzy sobie aby napisał im
    wypowiedzenie umowy ubezpieczenia, dlaczego nie? Podpisuje to
    wypowiedzenie. Po przerejestrowaniu auta ubezpieczam je w innej firmie.
    Po dwóch miesiącach dostaję trzy pisma z PZU abym stawił się w lokalnym
    oddziale celem naliczenia nowej stawki...
    Czyli mimo wypowiedzenia "stara" umowa trwa nadal! Okazuje się, że
    sprzedawca ma bodaj 30 dni na dostarczenie wypowiedzenia, a nie nie
    zrobił tego w ustawowym terminie w związku z czym ubezpieczenie TRWA nadal!
    Mocno wkurwiony /obawiając się zapłaty ubezp. OC po raz drugi/ wykonuję
    kilkanaście telefonów, zaczynam pisac pisma itd.
    Jednak po krótkim czasie EUREKA! To wina sprzedawcy i TO ON BĘDZIE
    PŁACIŁ W DALSZYM CIAGU UBEZPIECZENIE!
    Udaję się na lokalnego oddziału PZU, tam przeliczają mi na nowo składkę
    i DOSTAJĘ 215 zł ZWROTU! :-)))
    Teraz auto jest ubezpieczone w dwóch różnych firmach z powodu bałaganu
    w firmie CAREFLEET Wrocław.

  • 14. Data: 2009-03-24 18:10:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    Art pisze:

    > Czyli mimo wypowiedzenia "stara" umowa trwa nadal! Okazuje się, że
    > sprzedawca ma bodaj 30 dni na dostarczenie wypowiedzenia,

    Wypowiedzenie OC to 1 dzień _przed_ upływem terminu.

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-03-24 18:50:56
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Art w <news:gqb6j3$69r$1@news.wp.pl>:

    > Wypowiadasz umowę ubezpieczenia nowo nabytego pojazdu?

    A dlaczego nie?

> [...]
    > W momencie zapłaty firma sprzedająca życzy sobie aby napisał im
    > wypowiedzenie umowy ubezpieczenia, dlaczego nie?

    A dlaczego tak? Obniżyli cenę o zwrot, który "mogli" dostać?

    > Podpisuje to wypowiedzenie.

    A dostarczyłeś/zawiadomiłes TU o tym fakcie?

    > Po przerejestrowaniu auta ubezpieczam je w innej firmie.
    > Po dwóch miesiącach dostaję trzy pisma z PZU abym stawił się w lokalnym
    > oddziale celem naliczenia nowej stawki...

    Echhh ci posiadacze ogórów...

    > Czyli mimo wypowiedzenia "stara" umowa trwa nadal!

    To, ze podpisałes wypowiedzenie nie oznacza, że skutecznie umowe
    wypowiedziałeś

    > Okazuje się, że
    > sprzedawca ma bodaj 30 dni na dostarczenie wypowiedzenia, a nie nie
    > zrobił tego w ustawowym terminie w związku z czym ubezpieczenie TRWA nadal!

    Sprzedawca nie ma żadnych obowiązków i terminów na wypowiedzenie umowy
    OC jeżeli mu sie nie chce palcem kiwnąć. Takie uprawnienia należą sie
    posiadaczowi.

> [...]
    > kilkanaście telefonów, zaczynam pisac pisma itd.
    > Jednak po krótkim czasie EUREKA! To wina sprzedawcy i TO ON BĘDZIE

    Taaa...A swistak zawija w sreberko -- kilka dni temu, pisma...
    ROTFL

    > Udaję się na lokalnego oddziału PZU, tam przeliczają mi na nowo składkę
    > i DOSTAJĘ 215 zł ZWROTU! :-)))

    To jest właśnie piękny dowód na Twoje trollowanie -- zwrot przysługuje
    temu, kto zawarł umowę, a nie "dziedzicowi"

    <http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id
    =WDU20031241152&type=3&name=D20031152Lj.pdf>

    3) rozwiązania się umowy w związku z jej wypowiedzeniem przez nabywcę
    pojazdu w przypadku określonym w art. 31 ust. 1 - zwrot składki
    przysługuje zbywcy pojazdu

    CROSS: pl.soc.prawo,pl.pregierz
    FUT: pl.pregierz
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2009-03-24 18:51:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Wypowiedzenie OC to 1 dzień _przed_ upływem terminu.

    Nie, miesiąc od kupna. 1 dzień przed upływem terminu dotyczy
    sytuacji, kiedy samochód nie zostałby sprzedany, tylko właściciel
    chciałby zmienić ubezpieczyciela.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-03-24 18:55:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jakie "nowe" kiedy one mają już kilka lat ;)

    wszystko zalezy od tego kiedy sie ostatnio przez to przechodzilo ;)

  • 18. Data: 2009-03-24 18:59:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A ta wyrozumiałość nas czym niby miałby być oparta?

    tym ze ustawa mowiac delikatnie jest do dupy

    owi tylko o tym, ze masz miec oc i precyzuje kiedy mozesz wypowiedziec umowe oc,
    zupelnie nieuwzgledniajac faktu ze mozesz miec dwa oc i chciec jedno
    wypowiedziec, co jak widac po zmianie przepisow jest dosc czeste

    gdybym byl zwolenniekiem spiskowych teorii dziejow ;) napisalbym ze z cala
    pewnoscia przy jej uchwalaniu zadzialalo lobby ubezpieczlniane ;) ktore w ten
    sposob doi kase z klientow, zerujac na ich zapominalstwie/nieswiadomosci czy
    wypadkach losowych

    a tak to tylko napisze ze zostala napisana przez nieprzewidujacych debili

  • 19. Data: 2009-03-24 18:59:52
    Od: ".Artur." <mc_artur{no_spam}@op.pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:
> [...]
    > 5. Składam reklamację na poczcie by mieć dowód, że jestem czysty.
    >
    > 6. Poczta Polska odpowiada na reklamację: LISTU NIE DORĘCZONO. ULEGŁ

    Jak cię ktoś zasunie od tyłu, będziesz podwójnie zabezpieczony :-)

  • 20. Data: 2009-03-24 19:06:51
    Od: ".Artur." <mc_artur{no_spam}@op.pl>

    .Artur. pisze:

    > Jak cię ktoś zasunie od tyłu, będziesz podwójnie zabezpieczony :-)

    correct, jak ty kogoś zasuniesz od tyłu, będziesz podwójnie
    zabezpieczony :-)