  • 1. Data: 2009-03-24 10:13:42
    Temat: Problem z Krus
    Od: sznury <s...@g...pl>

    Dzień dobry,

    chciałbym przedstawić sprawę mojej teściowej (Pani T), która spotkała
    się w tym tygodniu z Krusem w sądzie. Jednocześnie prosze o słowo
    komantarza i jeśli można wskazówkę co z tym dalej robić.

    W 2006 Pani T została przyznana renta z Krusu w kwocie 400zł/miesiąc.
    Pani T otrzymała decyzję na piśmie.
    W 2007 roku mąż Pani T przeszedł z Krusu do Zusu ze względu na
    prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej. Pani T
    poinformowała o tym Krus, jej mąz został z Krus wypisany.
    W lutym 2009 Pani T otrzymała od Krus decyzję o tym, że odkąd mąż Pani
    T został przeniesiony do Zus nie należy się jej renta w kwocie 400zł/
    miesić tylko 200zł/miesiąc. W związku z tym Krus domaga się zwrotu za
    rok 2008.

    Pani T odwołała się uzasadniając, że nie była w żaden sposób
    poinformowana o zmianie wysokości renty, dopełniła wszystkich
    obowiązków ( zgłoszenie, że mąż przeszedł do Zus ). Żadna decyzje Krus
    do niej nie dotarła i przedtawiciel Krus o tym sąd poinformował - nie
    ma żadnego dowodu, nic. Skąd miała wiedzieć, że ma dostawać mniej -
    kwotę renty ustala Krus.

    Wg. mnie wygląda to na zaniedbanie jakiegoś pracownika Krus - karę ma
    ponieść pałatnik.

    Wczoraj sprawa była rozpatrywana przez sąd. Sąd uznał interes Krus i
    kazał zwrócić pieniądze.

    Co można z tym zrobić?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,