  • 11. Data: 2008-01-16 15:04:57
    Temat: Re: Podpis i jego czytelność
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    news:478e13c0$1@news.home.net.pl...
    >W wiadomości:
    .news.tpi.pl

    > Kiedyś wqr... do białości jak mi dwa razy w banku odrzucili zlecenie
    > polecenia zapłaty z powodu rzekomej niezgodności mojego podpisu z tym z
    > ichniego wzoru, złożyłem nowy wzór podpisu w postaci trzech krzyżyków.
    > Wezwana "kierowniczka" widząc mój stan spytała tylko czy jestem
    > niepiśmienny co potwierdziłem. Nowy wzór przyjęli z zastrzeżeniem, że
    > muszą go przedyskutować z ichnim radcą prawnym. Zajęło im to dwa tygodnie
    > i odrzucili mi mój nowy podpis :/

    Nie no.. zartujesz chyba?:)))))

  • 12. Data: 2008-01-16 15:08:03
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 15:59:47 +0100, Tristan napisał(a):

    > Dlaczego? Pani chce wpisania imienia i nazwiska. Możesz podpisać się
    > czytelnie, a możesz napisać imię i nazwisko i twojego bazgroła.

    Można się podpisać imieniem i nazwiskiem, ale nieczytelnie. Nie mówię o
    bohomazach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 13. Data: 2008-01-16 15:11:50
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Robert Jaroszuk" <z...@n...spam.iq.pl> napisał w wiadomości

    > Podpis jest napisanym znakiem ręcznym określonej osoby. To oznacza, że
    > powinien wskazywać te osobę, a więc przedstawiać nie tylko jej charakter
    > pisma, ale i cechy, które ją indywidualizują.
    > Należy do nich m.in. imię i nazwisko ( Por. uchwała 7 sędziów SN z 30
    > XII 1993, syg. III CZP 146/93 w: OSN 5/94. W postanowieniu z 17 VIII
    > 2000 r. Sąd Najwyższy (II CKN 89400) wypowiadając się na temat pojęcia
    > parafy i skrótu podpisu - stwierdził, że parafa to znak ręczny
    > składający się z inicjałów, a skrót podpisu to jest podpis poprzez
    > pominięcie liter w celu jego skrócenia.

    Dlatego na wszelkiego rodzaju drukach powinna widniec rubryka: Czytelne
    [drukowane] imie i nazwisko oraz pod spodem podpis.
    Tak jest miedzy innymi w UK gdzie jest "print name" a pozniej podpis.

  • 14. Data: 2008-01-16 15:29:08
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    newsfe4-gui.ntli.net
    użytkownik *swen* napisał(a):

    > Nie no.. zartujesz chyba?:)))))

    Całkiem serio. A zanim doszedłem do krzyżyków, to jeszcze chciałem iść na
    kompromis, że sobie załatwię faksymile i nim się będę posługiwał, ale też
    nie chcieli. A i ja się nie upierałem, bo załatwienie faksymile trwałoby
    dłużej niż złożenie nowego wzoru z krzyżykami.

    --
    Big Jack
    //////

  • 15. Data: 2008-01-16 16:08:54
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > nie chcieli. A i ja się nie upierałem, bo załatwienie faksymile trwałoby
    > dłużej niż złożenie nowego wzoru z krzyżykami.

    Rewela!! kurde ubawilem sie po pachy:)))) Az trudno uwierzyc w debilizm
    kadry kierowniczej banku. Dwa tygodnie debatowali czy "xxx" moze byc
    podpisem, pewnie mieli problem czy napszesz to czytelnie..hehehehe

  • 16. Data: 2008-01-16 16:16:57
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    @newsfe1-gui.ntli.net
    użytkownik *swen* napisał(a):

    > pewnie mieli problem czy napszesz to czytelnie..hehehehe

    W zasadzie to nie wiem czemu się nie uparłem na te krzyżyki, no bo w czym
    one są gorsze od jakiś nieczytelnych mazów w parafie, które bank akceptuje
    bez zmrużenia oka?

    --
    Big Jack
    //////

  • 17. Data: 2008-01-16 16:22:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mz napisał(a):

    > Ostatnio na poczcie zostałem poinformowany o podpisaniu sie czytelnym
    > podpisem.

    Nie ma czegoś takiego jak czytelny podpis. W niektorych wypadkach prawo
    moze wymagac podpisania sie w taki sposob aby mozna bylo przeczytac
    nazwisko (vide prawo wekslowe i orzeczenia). Poczta wymaga napisania
    imienia i nazwiska osoby odbierajacej i podpisu tej osoby. Krotko mowiac
    mozesz, jesli chcesz napisac wlasnorecznie swoje imie i nazwisko co z
    punktu widzenia pracownika poczty jest traktowane wlasnie jako ten
    mityczny "podpis czytelny" jednak obowiazku takiego nie masz.

    W swoim czasie zlozylem skarge na pracownika poczty, ktory kazal mi sie
    "czytelnie podpisac" i otrzymalem wyjasnienie z ktorego wynikalo, ze
    jezeli odmowie wlasnorecznego napisania imienia i nazwiska to musi to
    zrobic pracownik poczty.

    j.

  • 18. Data: 2008-01-16 16:24:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mz wrote:
> [...]
    > jak podpisze sie pismem technicznym to to nie będzie juz mój podpis a
    > jedynie moje imie i nazwisko napisane przeze mnie.

    Pani nie prosiła o podpis, bo ten jest jeden, tylkoc chciała, żebyś
    napisał imię i nazwisko.

  • 19. Data: 2008-01-16 16:24:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciek wrote:
    > Postaw krzyżyk, wyjaśnij, że jesteś niepiśmienny i choćby Cię miał
    > zabić, to nic innego nie jesteś w stanie mu zaproponować - będzie
    > kolejna zagwozdka dla pocztowców ;-)

    zdaje się, że art 97 KC

  • 20. Data: 2008-01-16 16:27:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Wcale jej się nie dziwię, że chce czytelnego podpisu, bo za chwilę
    > przylezie ktoś i powie, że to nie on a sąsiad bazgroła walnął. Skąd w
    > razie czego wiadomo kto się podpisał, jak podpis to szlaczek?

    Bo wczesniej ta sama Pani spisala serie i numer dokumentu tozsamosci
    oraz przepisala z tego dokumentu imie i nazwisko osoby odbierajacej
    przesylke a w przypadku kiedy nie byl to adresat to jeszcze stopien
    pokrewienstwa...

    j.