    Date: Wed, 11 Jul 2012 18:38:14 +0200
    From: Dominik Kubiczek <b...@b...brak>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podniesienie płyty grobowej

    Witam serdecznie. Na początku roku prowadziłem kapitalny remont grobowca
    mojej rodziny. Pewnego dnia przyszła do mnie miła Pani i zapytała,
    dlaczego nie zgłosiłem w biurze cmentarza o prowadzonym remoncie? Nie
    wiedziałem o niczym takim, że trzeba o tym informować. Udaliśmy się,
    więc do biura podpisałem dokument remontu i dodatkowo musiałem zapłacić
    50 zł za sam fakt remontu pomimo tego, iż grobowiec jest opłacony z góry
    na kilkanaście lat. Uiszczenie tej opłaty wówczas uprawnia mnie do
    wykonywania wszelakich prac. To tak tytułem wstępu.

    Kilka dni temu pochowałem najbliższą mi osobę. Udałem się, więc do biura
    cmentarza komunalnego załatwić wszelakie formalności, opłaty itp.. Jedna
    z opłat to podniesienie płyty przed pogrzebem i po całej ceremonii.
    Kwota, zaledwie 600 zł. Wpierw pomyślałem sobie, że to przejęzyczenie
    jednak tak nie było. Oznajmiłem wtedy, że płytę podniosę we własnym
    zakresie - pomyślałem najmę dwóch pijaczków, którzy za dwie flaszki to
    wykonają. Zostałem w pierwszej chwili wyśmiany a później wręcz
    nakrzyczano na mnie, że nie mam takiego prawa, to jest nielegalne, za to
    grozi sąd. Nie chciałem się już wdawać w przepychanki, więc zapłaciłem.
    Później dowiedziałem się od osób trzecich, że to właśnie tyle kosztuje
    oraz, że w tej kwocie jest zawarte ubezpieczenie na wypadek pęknięcia
    płyty przy podnoszeniu, co czasami ma miejsce.

    Pytanie do Was czy rzeczywiście złamałbym prawo, jeśli we własnym
    zakresie podniósłbym płytę? I jak się to ma do sytuacji, którą opisałem
    na początku w kwestii remontu. Wtedy mogłem podnieść płytę bez żadnych
    konsekwencji. Przewieźć ją do szlifowania itp..