  • 11. Data: 2009-05-06 16:04:09
    Temat: Re: Podatek ze sprzedazy mieszkania
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    BartekK wrote:

> [...]
    > - darowizna _kwoty_ (tych 75% wartości mieszkania) przez matkę ... tobie
    > (dobrze, bo w 1szej grupie podatkowej) lub dziewczynie twojej (gorzej,
    > bo to obca osoba) i konieczność (zależnie od tego komu i ile się daruje)
    > zapłacenia podatku z darowizny...
    > - zakup mieszkania - tu może US się spytać "zyskałeś te 25% w gotówce za
    > sprzedaż poprzedniego, a skąd reszte kasy miałeś/miała
    > współwłaścicielka? (twoja dziewczyna)". Jeśli nie będzie opodatkowanej
    > darowizny itd z punktu poprzedniego, to może być cienko z tłumaczeniem się

    Dlatego sie olewa dziewczyne - i kupujesz sam, a jak bedzie zona to
    wnosisz mieszkanie do majatku wspolnego.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 12. Data: 2009-05-09 11:01:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2009, Adramelech wrote:

    > Maverick <m...@p...fm> Odpowiedz na

    [...]
    [...]
    > No to świetnie. Dziękuje bardzo za informacje!

    Tylko potraktuj BARDZO DOSŁOWNIE zapis "idzie na twoje konto".
    Każde słowo z osobna i wszystkie razem.

    Żebyś nie wpadł na pomysł wziecia tych pieniedzy np. w banknotach.
    Albo "mama zapłaciła za mnie" (przelewem, ale nie na konto
    obdarowanego).
    Bo tacy już wpadali na .prawo.podatki z płaczem, a przepis jest
    bezwzględny.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-05-11 14:58:09
    Od: "zaemka" <z...@o...pl>

    > Jestem w tej chwili razem z matką włascielem mieszkania. Moja mama ma 75%,
    > ja
    > 25%.

    jeśli nie mineło 5 lat (a w zasadzie 6, bo liczą się pełne lata) od daty
    nabycia mieszkania,
    to niech Mama da Citę swoją część w prezencie i zgłoś to do US,
    następnie sprzedaj i otrzymane pieniądze przeznacz na zakup nowego
    mieszkania.

    pozdr. z.

  • 14. Data: 2009-05-11 15:02:04
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Dlatego sie olewa dziewczyne - i kupujesz sam, a jak bedzie zona to
    > wnosisz mieszkanie do majatku wspolnego.

    Po co od razu wnosić? Dziś żona, jutro niekoniecznie :-)