  • Data: 2007-03-23 09:50:44
    Temat: Podatek od spadku a mieszkanie
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

    Witam - ponownie w sprawie podatku od spadku.

    Zmarł mój tata (w zeszłym roku), zostawił mieszkanie, spadkobiercami są
    moja mama (mieszka w tym mieszkaniu), moja siostra (mieszka za granicą)
    i ja (mam swoje mieszkanie).
    Zgodnie z prawem do ulgi mieszkaniowej uprawniona jest tylko mama
    (warunek zamieszkiwania w mieszkaniu). Czy jest jakiś sposób, by być
    zwolnionym z podatku od całego mieszkania, skoro planujemy przeprowadzić
    dział spadku w taki sposób, że całe mieszkanie przepisać na mamę?

    Czy od 2/3 z połowy mieszkania trzeba zapłacić podatek?

    --
    Paweł Muszyński