eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię › Podanie o przepis, było: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podanie o przepis, było: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja
    chyba śnię
    Date: Fri, 19 Feb 2010 10:46:05 +0100

    On Thu, 18 Feb 2010, Jacek_P wrote:

    > No popatrz, jaka niespojnosc interpretacji.
    >
    > GDZIE JEST GOTFRYD i jego drobiazgowa analiza semantyczna?!

    Gotfryd utknął w połowie wątku, i nie umie znaleźć (jak dotąd) żadnego
    przesądzającego *przepisu*.
    Wyciąganie argumentów o "zaborze mienia" oczywiście jest nadużyciem,
    co najwyżej można mówić o *ZASTAWIE*, zastanawiając się czy jest
    legalny; przypomnę, że była taka teza, zaimplementowana przez
    któregoś burmistrza (w sprawie opłaty za parkowanie).
    Przy takim podejściu spór idzie o to, czy "parkowanie" jest odrębną
    usługą istotnie różną od najmu i dzierżawy, bo przypomnę iż wg. KC
    właściciel nieruchomości ma prawo do ustawowego (a więc nie wymagającego
    uprzedniej zgody drugiej strony) zastawu na "rzeczach wniesionych",
    jeśli występuje "zaległość za czynsz".
    AFAIR podejście "czynszowe" nie spotkało się z uznaniem (acz przyznam,
    że nie bardzo rozumiem dlaczego - o ile opłata jest za czas korzystania,
    jest to typowy czynsz).

    Ad rem.
    Kto może przypomnieć przepis, na podstawie którego nie wolno
    np. zastawiać czyjegoś samochodu?

    IMVHO mamy dokładnie taki sam układ - samochód nie może wyjechać
    z powodu czyjejś czynności.
    A to czy ma znaczenie czy powodem jest zastawienie czy blokada
    wyjdzie, jak przepis ktoś zapoda, bo zapomniałem gdzie jest :D

    > Jak byla kwestia na dziko parkujacego samochodu na mojej np. dzialce
    > budowlanej, ktory obstawie tranportem pustakow, to ogolna opinia
    > glosila, ze popelniam wykroczenie.

    Ano właśnie.
    Dlatego "przepis podać proszę". Uprzejmie.

    pzdr, Gotfryd