  • 21. Data: 2008-01-26 08:55:32
    Temat: Re: Pobyt w szpitalu - Nie stawienie sie na rozprawie
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Lookaszek pisze:
    > Sąd również mógł prowadzić pod nieobecność i wydać zwykły wyrok (377 par 3
    > i 4 kpk)

    nie w postępowaniu uproszczonym (zakładam że to był pierwszy termin)

    KG

  • 22. Data: 2008-01-26 09:47:31
    Od: "Lookaszek" <l...@p...cutit.fm>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > nie w postępowaniu uproszczonym (zakładam że to był pierwszy termin)

    w grodzkich obecnie jest rowniez pelno spraw w postepowaniu zwyczajnym....
    zakonczone sledztwem z uwagi na przekroczenie terminu... kiedys uproszcz
    teraz zwyczajny

  • 23. Data: 2008-01-26 11:03:30
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    Dobra, spojrzałem w przepisy dokładnie (rutyna zabija, a sędzią nie
    jestem).
    KPK
    Art. 75. § 1. Oskarżony, który pozostaje na wolności, jest obowiązany
    stawić się na każde wezwanie w toku postępowania karnego oraz
    zawiadamiać organ prowadzący postępowanie o każdej zmianie miejsca
    swego zamieszkania lub pobytu trwającego dłużej niż 7 dni, o czym
    należy oskarżonego uprzedzić przy pierwszym przesłuchaniu.

    § 2. W razie nie usprawiedliwionego niestawiennictwa oskarżonego
    można zatrzymać go i sprowadzić przymusowo.

    Art. 376 par.1. Jeżeli oskarżony, który złożył już wyjaśnienia,
    opuścił salę rozprawy bez zezwolenia przewodniczącego, sąd może
    prowadzić rozprawę w dalszym ciągu pomimo nieobecności oskarżonego, a
    wyroku wydanego w tym wypadku nie uważa się za zaoczny. Sąd zarządza
    zatrzymanie i przymusowe doprowadzenie oskarżonego, jeżeli uznaje jego
    obecność za niezbędną. Na postanowienie przysługuje zażalenie do
    innego równorzędnego składu tego sądu.

    § 2. Przepis ten stosuje się odpowiednio, jeżeli oskarżony po złożeniu
    wyjaśnień, zawiadomiony o terminie rozprawy odroczonej lub przerwanej,
    nie stawił się na tę rozprawę bez usprawiedliwienia.

    Art. 377. § 1. Jeżeli oskarżony wprawił się ze swej winy w stan
    niezdolności do udziału w rozprawie lub w posiedzeniu, w którym jego
    udział jest obowiązkowy, sąd może prowadzić postępowanie pomimo jego
    nieobecności, nawet jeżeli nie złożył jeszcze wyjaśnień.

    KONKLUZJA: Jeżeli sprawa dotyczy znieważenia funkcjonariusza
    publicznego to pewnie sprawa nie toczy się w trybie uproszczonym.
    Z uwagi na powyższe i wyżej wymienione przepisy zwrócić należy uwagę,
    iż bez wyjaśnień oskarżonego złożonych co najmniej w postępowaniu
    przygotowawczym - nie można wydać wyroku. Z tego względu na pierwszej
    rozprawie oskarżony musi się stawić i musi składać wyjaśnienia lub ich
    odmówić (w ramach prawa do obrony). Jeżeli się nie stawi to może
    zostać zatrzymany i doprowadzony w trybie art. 75 KPK. Wyjątek jest
    wskazany w art. 479 KPK, właśnie w postępowaniu uproszczonym, kiedy
    nawet nie stawiając się na pierwszą rozprawę i bez złożenia wyjaśnień
    przed sądem, może zostać wydany wyrok zaoczny, ale tylko w wypadku
    złożenia wyjaśnień w postępowaniu przygotowawczym. Jeżeli nie składał
    takich wyjaśnień to wyrok zaoczny nie może zapaść!!!
    W przypadku, gdy oskarżony nie stawia się na kolejną rozprawę, ale już
    po złożeniu na pierwszym jej terminie wyjaśnień (lub ich odmowy), nie
    ma problemy kontynuowaniu rozprawy i wydaniu wyroku (nie zaocznego -
    bo składał wyjaśnienia przed sądem!!!) - zob. art. 376 KPK.

  • 24. Data: 2008-01-26 11:07:48
    Od: "Lookaszek" <l...@p...cutit.fm>

    zapomniales o 377 par 3 i 4

    konkluzja... jezli oskarzony odebral osobiscie (np podpisal zwrotke
    osobiscie) mozna prowadzic bez jego udzialu i uznac za wystarczajace
    odczytanie jego wyjasnien

  • 25. Data: 2008-01-26 13:18:51
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Lookaszek pisze:
    > w grodzkich obecnie jest rowniez pelno spraw w postepowaniu zwyczajnym....
    > zakonczone sledztwem z uwagi na przekroczenie terminu... kiedys uproszcz
    > teraz zwyczajny

    powinny być przekazane

    KG

  • 26. Data: 2008-01-26 13:49:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roki pisze:

    > A można poprosić o wskazanie w którym miejscu?

    W wydziale karnym sądu grodzkiego.

  • 27. Data: 2008-01-26 14:10:50
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    wiadomości news:v7qr65-ig5.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > W wydziale karnym sądu grodzkiego.

    Czegoś takiego nie ma. Wydział Grodzki Sądu Rejonowego nie dzieli się na
    wydziały.
    Nie wiesz? Nie pisz. Śmieci w necie mamy dość.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 28. Data: 2008-01-26 17:23:55
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > W wydziale karnym sądu grodzkiego.

    Ja pytałem o miejsce w KPK mądralo.
    A poza tym to nie wiem może ja jestem niedouczony ale nie przypominam sobie,
    żeby sąd grodzki miał wydział karny.......żeby w ogóle miał jakieś wydziały.

  • 29. Data: 2008-01-26 18:27:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roki pisze:

    > A poza tym to nie wiem może ja jestem niedouczony ale nie przypominam sobie,
    > żeby sąd grodzki miał wydział karny.......żeby w ogóle miał jakieś wydziały.

    Dodałbym, jeszcze że dyskusyjne jest (a przynajmniej było) czy w ogóle
    istnieje ...

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 30. Data: 2008-01-26 21:38:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roki pisze:

    > Ja pytałem o miejsce w KPK mądralo.

    Oj, wyluzuj, bo ci żyłka pęknie ;) To żartobliwe czepnięcie się słówek
    było ;)

    A odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz nie w KPK tylko w artykule 13
    prawa o ustroju sądów powszechnych. Paragraf 2 opisuje, czym się
    wydziały grodzkie zajmują. M.in. sprawami karnymi w trybie uproszczonym.

    > A poza tym to nie wiem może ja jestem niedouczony ale nie przypominam sobie,
    > żeby sąd grodzki miał wydział karny.......żeby w ogóle miał jakieś wydziały.

    Formalnie nie (zasadniczo to ten sąd grodzki jest wydziałem sądu
    rejonowego) ale w praktyce nierzadko części sądu/wydziału grodzkiego są
    podzielone ze względu na sprawy, którymi się zajmują.