  • 11. Data: 2008-01-25 16:58:49
    Temat: Re: Pobyt w szpitalu - Nie stawienie sie na rozprawie
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Roki pisze:
    > :) Na razie uczę się tylko teori:) A w sądach są wydziały. Zatem logiczne
    > jest, że sprawy karne do wydziałów karnych, cywilne do cywilnych a
    > wykroczenia do grodzkich (dawne kolegia ds wykroczeń).

    to sięgnij do art.13 usp

    KG

  • 12. Data: 2008-01-25 17:01:58
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    666 pisze:
    > Chyba obwiniony?

    następny... :)

    KG

  • 13. Data: 2008-01-25 17:28:39
    Od: Cmx <k...@g...com>

    On 25 Sty, 17:45, "Roki" <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Jednak autor postu napisał, że ma sprawę w sądzie grodzkim i dla mnie
    > logicznym było, że jest to sprawa o wykroczenie - gdzie aktu oskarżenia nie

    Jest to sprawa karna,Zniewazenie funkcjonariusza policji,Czynna napasc
    na funkcjonariusza policji.

  • 14. Data: 2008-01-25 19:02:28
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    Jest to sprawa karna,Zniewazenie funkcjonariusza policji,Czynna napasc
    na funkcjonariusza policji.

    Rozumiem.
    Nie wiedziałem, że wydziały Grodzkie się tym zajmują.

  • 15. Data: 2008-01-25 19:04:59
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > to sięgnij do art.13 usp

    Racja:)

  • 16. Data: 2008-01-25 22:03:04
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 25 Sty, 20:04, "Roki" <r...@w...pl> wrote:

    > Racja:)

    1. Jeżeli był oskarżonym (odpowiedzialność na podstawie kk, kks !!!!)
    - to na pierwszą rozprawę musiał się stawić,

    2. Jeżeli był obwiniony (odpowiedzialność z kw) - to nie musiał się
    stawiać i wtedy wyrok zaoczny.

    Nie chce mi się dokładnie w przepisy patrzeć, więc jedynie konkluzje
    piszę. Dla zainteresowanych odsyłam do lektury procedur karnych (w
    szeroki słowa znaczeniu).

    Musi napisać pismo z usprawiedliwieniem nieobecności oraz kserokopią
    zaświadczenia o pobycie w szpitalu, bowiem sąd nałożył na niego pewnie
    grzywnę za brak stawiennictwa. Może także nakazać jego zatrzymanie i
    doprowadzenie do sądu.

    P.S. W przedmiocie podziału spraw pomiędzy poszczególne wydziały - nie
    ma nieważności postępowania w przypadku orzekania na przykład sądu
    cywilnego w sprawie karnej!!! Jest to wewnętrzny podział czynności
    pomiędzy wewnętrzną strukturą organizacyjną danego sądu. W sprawie
    zawsze orzeka dany sąd np. rejonowy, a nie wydział! tego sądu!!!
    Odsyłam do orzecznictwa SN w tym zakresie.

  • 17. Data: 2008-01-25 22:40:49
    Od: "Lookaszek" <l...@p...cutit.fm>

    Użytkownik "causa1980" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...

    > Racja:)

    >1. Jeżeli był oskarżonym (odpowiedzialność na podstawie kk, kks !!!!)
    >- to na pierwszą rozprawę musiał się stawić,

    bajjki... np 377, 479 kpk

    >2. Jeżeli był obwiniony (odpowiedzialność z kw) - to nie musiał się
    >stawiać i wtedy wyrok zaoczny.

    może być oskazony i też wyrok zaoczny... zapominacie o trybir uproszczonym

    >Musi napisać pismo z usprawiedliwieniem nieobecności oraz kserokopią
    >zaświadczenia o pobycie w szpitalu, bowiem sąd nałożył na niego pewnie
    >grzywnę za brak stawiennictwa.

    a z czego wynika grzywna na oskarżonego za niestawiennictwo??? a na
    marginesie.. za niestawiennictwo np świadków nakłada się karę pieniezną a
    nie grzywnę

    >Może także nakazać jego zatrzymanie i
    >doprowadzenie do sądu.

    to prawda

  • 18. Data: 2008-01-25 22:42:27
    Od: "Lookaszek" <l...@p...cutit.fm>

    przede wszytskim idz do sądu i zobacz jakie czynności zostały podjęte.

  • 19. Data: 2008-01-26 04:56:28
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Lookaszek pisze:
    > przede wszytskim idz do sądu i zobacz jakie czynności zostały podjęte.

    albo dostanie wezwanie na kolejną rozprawę (ew. poparte argumentem w
    postaci funkcjonariusza policji ;) , albo wyrok zaoczny

    KG

  • 20. Data: 2008-01-26 07:59:18
    Od: "Lookaszek" <l...@p...cutit.fm>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > albo dostanie wezwanie na kolejną rozprawę (ew. poparte argumentem w
    > postaci funkcjonariusza policji ;) , albo wyrok zaoczny

    Sąd również mógł prowadzić pod nieobecność i wydać zwykły wyrok (377 par 3
    i 4 kpk)