    From: "amor" <a...@a...amor>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pobieraczek - nietypowa lekko sytuacja
    Date: Tue, 8 May 2012 11:00:46 +0200

    czesc.

    zapewne wielu tu zna sprawe pobieraczka. Tym, ktorzy nie znaja, przyblize
    ich dzialalnosc. Serwis internetowy, ktory NIBY oferuje wiele plikow do
    sciagniecia.Chociaz chyba nigdy nikomu nie udalo sie nic tam sciagnac.
    Reklamuja sie ze masz 10 dni testowania za darmo blablabla.... pozniej
    okazuje sie, ze rejestrujac sie u nich wyraziles zgode na regulamin.
    Regulamin jest dlugi i zagmatwany, a w nim jest ukryty punkt mowiacy, ze
    jesli w ciagu 10 dni nie wyslesz wypowiedzenia, to automatycznie stajesz sie
    uzytkownikiem serwisu, i masz obowiazek zaplacic prawie 100zl za rok z gory.
    I juz od 11 dnia sie zaczyna cyrk. Mniej wiecej co tydzien przychodza
    pogrozki, ze jak nie zaplacisz, to:

    oddadza cie do sadu,
    przekaza twoja sprawe do komornika
    przekaza twoja sprawe profesjonalnej firmie windykacyjnej
    wpisza cie do krajowego rejestru dluznikow

    i inne tym podobne. Dzialaja w ten sposob juz kilka lat. UOKIK wytoczyl im
    sprawe, ktora przegrali, odwolania trwaly kilka lat, i ostatecznie kilka
    tygodni temu sad najwyzszy orzekl, ze maja zaplacic 240tys zl kary. Dodam,
    ze firma prowadzaca Pobieraczka to jest spolka cywilna, wiec sprawa nie byla
    przeciwko firmie, tylko wlascicielom.
    To tak tytulem wprowadzenia.
    A teraz moja sprawa. Otoz jakis czas temu szukajac instrukcji obslugi
    swojego samochodu trafilem na strone pobieraczka. Nieswiadom niczego
    zarejestrowalem sie. Probowalem czytac regulamin, ale jest tak dlugi, i tak
    zagmatwany, ze ktos, kto nie jest wykwalifikowanym prawnikiem chyba nie byl
    by w stanie nic z niego zrozumiec. No i teraz mam cyrk. Groza mi powyzszymi
    sankcjami mniej wiecej co tydzien. Ostatno nawet co dwa dni. Dostalem juz
    "ostateczne pismo przedprocesowe" itd. Rzecz w tym, ze moja sytuacja jest
    lekko wyjatkowa (wiem. kazdy tak mysli:) ), a to ze wzgledu na date
    rejestracji. Otoz zarejestrowalem sie 30 marca, czyli regulaminowe 10 dni na
    wypowiedzenie mijalo 9 kwietnia. Ja wyslalem wypowiedzenie 10 kwietnia, i
    ktos mogl by powiedziec, ze to juz po terminie. Ale... No wlasnie jest jedno
    "ale". Otoz 9 kwietnia to byl drugi dzien wielkanocy, czyli dzien ustawowo
    wolny od pracy. Art. 115 Kodeksu Cywilnego mowi, ze jesli ostatni dzien
    terminu na wykonanie czynnosci wypada w dzien ustawowo wolny od pracy, to
    termin ulega przedluzeniu do dnia nastepnego. Czyli w moim przypadku do 10
    kwietnia. Wypowiedzenie wyslalem wlasnie tego dnia rano, wiec zgodnie z
    prawem moje wypowiedzenie powinno miec moc prawna. Ale oni na to w ogole nie
    zwracaja uwagi. Pisalem do nich w tej sprawie dwa razy, i nic. Zero reakcji.
    Grozby przychodza nadal. Wiec mam pytania: Czy istnieje jakakolwiek
    mozliwosc, ze oni moga mi cos zrobic? Czy gdyby podali mnie do sadu, moga
    mnie zaskoczyc czyms, co by spowodowalo, ze jednak musial bym zaplacic?
    Dodam, ze szukanej instrukcji i tak u nich nie znalazlem (w ogole nic nie
    sciagalem). Czy czasem w mojej sytuacji ich wezwania nie nosza czasami
    znamion proby wyludzenia?
    Podejrzewam, ze maja po prostu jakis automat, ktory rozsyla te grozby, i ten
    automat nie uwzglednia dni ustawowo wolnych od pracy. A sami nie czytaja
    e-maili. Ale co mnie to obchodzi...
    Dodam, ze rejestrujac sie nie podalem prawdziwych danych. Nigdy nie wiadomo,
    gdzie takie dane trafiaja, a ja sobie nie zycze zeby moje dane chodzily
    gdzies po spamerskich firmach.