  • 51. Data: 2008-08-10 21:11:09
    Temat: Re: PoRD: Ustąpienie pierwszeństwa z własnej woli
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    wiadomości news:c4v3n5-9cf.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jasne. Przy czym nawet jak jest znak nie dotyczy to sytuacji "wynikającej
    > z sytuacji na drodze" ;)

    O takiej "sytuacji" prawo milczy. Usłyszałeś to w maglu?
    A zatrzymanie wynikające z warunków ruchu to zatrzymanie na stopie, w celu
    ustąpienia pierwszeństwa lub na czerwonym świetle. Nie wynikające z
    "grzeczności" lub fantazji kierowcy.

    > 90KW na który się raczyłeś powołać nie ma zastosowania, bo wtedy ruchu się
    > nie tamuje tylko go upłynnia.

    Tamuje tym którzy mają pierwszeństwo. Zarząd dróg decyduje która z dróg ma
    mieć pierwszeństwo.

    > Śmiem twierdzić <ciah bzdety>

    Śmiej sobie do woli.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 52. Data: 2008-08-10 21:12:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c4v3n5-9cf.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie ma ani szkodliwości, ani wykroczenia.
    > 90KW na który się raczyłeś powołać nie ma zastosowania, bo wtedy ruchu
    > się nie tamuje tylko go upłynnia.
    > Śmiem twierdzić, że jeśli już to raczej bezwzględne "egzekwowanie"
    > pierwszeństwa w sytuacji utworzenia się potężnej kolejki na
    > podporządkowanej albo ze skręcających w lewo na głównej to będzie
    > tamowanie ruchu.

    Korzystanie z prawa nigdy nie będzie jego naruszeniem. Wbrew pozorom nie
    jest mi trudno sobie wyobrazić sytuację, w której takie "przepuszczenie" w
    globalnym rozrachunku powoduje zmniejszenie przepustowości skrzyżowania.
    Ale ja tam nie jestem wcale przeciwny przepuszczaniu, bo czasem po prostu
    nie da się inaczej, a jedynie zalecam ostrożność i rozwagę.

  • 53. Data: 2008-08-10 22:11:20
    Od: "Marek K" <m...@W...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > przepustowości skrzyżowania. Ale ja tam nie jestem wcale przeciwny
    > przepuszczaniu, bo czasem po prostu nie da się inaczej, a jedynie

    Moim zdaniem, głównym problemem w tej sytuacji wpuszczania jest to,
    że kilku następnych za pierwszym wpuszczonym też czuje się "upoważnionymi"
    do wjechania i wymuszają pierwszeństwo.
    Gdyby wyglądało to tak, że wpuszczam jednego i nikt inny sie nie wpycha
    a następny za mną wpuszcza następnego z podporządkowanej byłoby OK.

    A tak mając świadomość, że wpuszczając jednego wepchnie sie pięciu
    nie wpuszczam żadnego.

    Wytworzyło się też jakieś przekonanie, że każdy dojeżdżający z
    podporządkowanej
    będzie zaraz wpuszczony, a jak nie to "się wymusi" :(

    Z samej definicji braku pierwszeństwa powinno wynikać zachowanie wskazujące
    na to że zamierzam poczekać na ustapienie mi przez kogoś,
    a nie wymuszanie na bezczela - "bo się należy"

    Marek

  • 54. Data: 2008-08-10 22:16:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    GAL wrote:

    > To jest szukanie sobie problemów? To jak ocenisz fakt skrajny: Go?ae na
    > skrzy?owaniu i na g?ównej zatrzymuje samochód i z tego powodu, ?e na
    > podporz?dkowanej jest du?y ruch -wcale nie jedzie. Przepuszcza
    > grzeczno?ciowo kolejno wszystkie kolejne samochody.Skomentuj to z pozycji
    > cz?owieka który stoi 10 minut za tym samochodem.

    straszne.
    10 minut
    więcej czasu w kiblu spędzasz.

  • 55. Data: 2008-08-11 00:57:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Easy pisze:

    > ale grzecznosc i kultura w tym wypadku ma sie nijak do prawa.
    > Ja tez uwazam ze zdrowy rozsadek ułatwia zycie, sama czesto wpuszczam ludzi,
    > nieco rzadziej sama korzystam z miłych gestów.
    > ale w dalszym ciagu nie ma to nic wspolnego z PRAWEM.....

    Z drugiej strony nadrzędną zasadą w Prawie o Ruchu Drogowym jest
    bezpieczeństwo i nieutrudnianie ruchu innym.

    Rozsądna uprzejmość bezpieczeństwo zwiększa oraz na dłuższą metę
    wszystkim ułatwia.

    Bezmyślne np. egzekwowanie pierwszeństwa powoduje zwiększenie zagrożenia
    i utrudnianie ruchu innym.

    Aczkolwiek w tym wątku zdaje się jest mowa o uczeniu do egzaminu
    (instruktor? egzaminator?) a egzaminy z rzeczywistością nie mają wiele
    wspólnego.

  • 56. Data: 2008-08-11 10:08:13
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 10 Aug 2008 14:07:19 +0200, Maluch napisał(a):

    > Przecież kierujący puszczający pojazdy z podporządkkowanej łamie kilka paragrafów
    [...]

    A sytuacja kiedy to z drogi z pierwszeństwem kierujący chce wjechać w
    "podporządkowaną"i mu ustąpisz pierwszeństwa (jedziesz z naprzeciwka) by
    wjechał w tą swoją uliczkę bo za nim zrobił się korek na kilkadziesiąt
    metrów łamiesz przepisy?
    W końcu taki skręcający z głównej mający za sobą sznur aut z
    "pierwszeństwem" również utrudnia im ruch.

    Tak jak tu kilka razy padło - trzeba być normalnie człowiekiem i np.
    zwolnić i przepuścić 1, 2 auta które chcę skręcić w podporządkowaną, by
    upłynnić ruch pojazdów na pasie jezdni odwrotnym do naszego kierunku jazdy.

  • 57. Data: 2008-08-11 10:23:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek Krzyzanowski w

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Przeciez nie wynika z warunkow ruchu.

    Wyżej było:
    <q>
    zbliżając się do skrzyżowania zauważyłem
    dziwne zachowanie sie kierującego na drodze podporządkowanej i wolałem
    sie zatrzymać...
    </q>

    To nie wynika z warunków ruchu?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 58. Data: 2008-08-11 10:46:03
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > zbliżając się do skrzyżowania zauważyłem
    > dziwne zachowanie sie kierującego na drodze podporządkowanej i wolałem
    > sie zatrzymać...

    Nie kombinuj jak koń pod górkę.

    \

  • 59. Data: 2008-08-11 11:32:52
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwolnić i przepuścić 1, 2 auta które chcę skręcić w podporządkowaną, by
    > upłynnić ruch pojazdów na pasie jezdni odwrotnym do naszego kierunku

    No i tu mogę się zgodzić. No ale kierujący przepuszczani też muszą być
    normalnymi ludźmi, że jeżeli przepuszcę jeden, czy dwa i na tym powinno się
    skończyć /zdrowy rozsądek/. A jak zatrzymać ma kierujący puszczający pojazdy
    z drogi podporządkowanej całą kawalkadę pojazdów, która rusza za tym jednym.
    Będzie tak stał aż wszyscy wyjadą, bo wypuszczani poczują okazję i z niej
    skorzystają jadąc zderzak w zderzak. Byliby frajerami jeżeli by tego nie
    uczynili. Dojdzie do tego, że zrobi się jeszcze większy bajzel na
    skrzyżowaniu. Przecież, to nie o to chodzi aby bezczelnie wykorzystywać
    swoją pozycję na drodze z pierwszeństwem. Wszystko odnosiło się do egzaminu
    na PJ i w tym przypadku przepisy są jakie są, które podawał Robert. Jak
    skrzyżowanie zrobi się niedrożne, to do tego są odpowiednie służby, aby
    przywrócić jego drożność. To co, zwykły kierujący ma decydować o ruchu
    wahadłowym, czy też zmieniać ważność drogi, czyli zacząć kierować ruchem
    tylko na jakiej podstawie?.
    --
    Maluch

  • 60. Data: 2008-08-11 12:24:08
    Od: Bastek <b...@S...interia.pl>

    Maluch pisze:
    > Natomiast jeżeli jest długi ciąg pojazdów
    > chcących wyjechać z podporządkowanej, to wpuszczenie dwóch nie
    > rozwiązuje sprawy, a wręcz przeciwnie tworzy drugi korek na drodze z
    > pierwszeństwem. I tak jak nie jadą płynnie jedni, to i drudzy też. Nawet
    > uprawnieni do kierowania ruchem mają kłopoty z rozładowaniem korków.

    Czyli Ty jestes za tym aby ich nie wpuszczac ?? to co maja tam stac tak
    dlugo jak sie korek rozladuje na drodze z pierwszenstwem ?? No to
    gratuluje "zdrowego" rozsadku :) ... Jestes chyba jednym z tych co
    nazywani sa kapelusznikami :) nie wpuszcze, bo bedzie wiekszy korek :)
    ja pierdziu, kto takich plodzi ....

    Pozdr.
    Bastek