  • 1. Data: 2004-11-30 02:01:54
    Temat: Po jakim czasie nastepuje zatarcie skazania?
    Od: "Krzysztof" <p...@o...pl>

    Mam takie pytanie, czy pracodawca jest w stanie ustalic czy czlowiek byl karany?
    Chodzi np. o przestepstwo czy wykroczenie drogowe.
    Dam wam taki przyklad, kierowca zostaje zatrzymany do tzw. rutynowej kontroli
    drogowej, razem z nim jedzie moj znajomy, wlasciciel firmy.
    Policjanci sprawdzaja kierujacego ponad 20 min, znajomy sie niecierpliwi poniwaz
    spoznia sie na spotkanie - zaczepia jednego z policjantow i pyta czem to tak
    dlugo trwa, on mu na to ze kierujacy zostal skazany za przestepstwo drogowe i
    musza sprawdzic czy ma juz prawo jazdy, bo ma wyrok mowiacy o odebraniu mu tego
    dokumentu. Znajomy mowi ze kierowca ma czysta karte karna bo ja widzial...
    Policjant mu na to ze oni maja lepsza kartoteke i ze nic z niej nie ginie, a w
    rejestrze skazanych czesto sie to zdarza. Po kilku dniach znajomy poprosil tego
    czlowieka o nowe zaswiadczenie o niekaralnosci, ten mu je przynisl i bylo
    "czyste". Wiec jak to jest mozliwe, ze policja dysponuje innymi danymi niz
    Krajowy Rejestr Skazanych? Czy mozliwe jest to ze kierowca tego znajomego
    'zalatwil' sobie wyczyszczenie tej kartoteki, ale do policji dotrzec nie moze?
    Czy moze w jakis inny sposob karta karna zostala 'wyczyszczona'?
    Jesli tak, to czemu policja dysponuje innymi danymi?
    I jak to jest, chodzi o zatarcie kary(?) - czy nastepuje ono z urzedu, czy
    tamten musial o cos prosic? I jesli poprosil to ile czasu juz musialo minac od
    wydarzenia czy wyroku?

  • 2. Data: 2004-11-30 14:56:06
    Temat: Re: Po jakim czasie nastepuje zatarcie skazania?
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik Krzysztof napisał:

    > I jak to jest, chodzi o zatarcie kary(?) - czy nastepuje ono z urzedu, czy
    > tamten musial o cos prosic? I jesli poprosil to ile czasu juz musialo minac od
    > wydarzenia czy wyroku?

    W temacie masz "pojęcie"
    Googluj prawo pod kątem tego zwrotu - KK.
    EOT / PLONK WARNING

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 3. Data: 2004-11-30 22:49:08
    Od: c...@g...pl (Agnieszka Sliwowska)

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > EOT / PLONK WARNING

    Daj spokoj.... Kto dzis na grupach wie, co znaczy EOT.... A tym bardziej
    PLONK??!!

    Piec lat temu, to jeszcze byli "internauci" - a teraz.... - malpe
    nauczysz... :(

    pzdr A.

  • 4. Data: 2004-12-01 09:10:28
    Od: p...@o...pl

    Co odgrywasz sie za dyskusje na temat windykatorow?

    Ja wiem juz ze skazany moze wystapic o zatarcie skazania.
    Zalozmu ze zatrzymano goscia po pijaku i zostal skazany.
    Wystpil do sadu o zatarcie skazania, tylko ze od czasu wprowadzenia nowelizacji
    do KK mowiacego o tym ze sad zajmuje sie sprawami pijanych kierowcow od 3 lat to
    jest na to jeszcze za wczesnie.
    Poza tym w 40% spraw tego typu np. w Warszawie zapadly wyroki uniewinniajace!
    Wiec jak to jest ze policja dysponuje takimi informacjami, a zaswadczenie o
    niekaralnosci ukazuje cos odwrotnego!?
    Znajomy zatrudnil kierowce, nie po to zeby stac 20 minut i byc kontrolowanym
    przez policje, tylko zeby w kazdej sytuacji dojechac na miejsce jak najszybciej!

    Moze ktos, kto zna sie na temacie wypowie sie bez uwag typu PLONK czy EOT!?

    Krzysztof