  • 81. Data: 2010-07-26 09:31:35
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i2jk3l$d05$2@news.onet.pl...

    > nie musi, ale może. Natomiast nie może postąpić w drugą stronę, dać cenę
    > i pozniej powiedzieć, że obowiązuje ona tylko osoby w żółtych beretach,
    > innych obowiązuje cena o 10% wyższa.

    Ależ on tak nie robi - daje normalną cene a tym w żółtych beretach daje od niej rabat
    - natomiast podaje cene z rabatem w celach reklamowych bo przecież każdy może ten
    beret założyc. Jak to jest zabroinone to podaj podstawe prawną a ja biegę kupic sto
    tysięcy telefonów po złotówce i tonę cukru jeden grosz za kilogram :D

    K.

  • 82. Data: 2010-07-26 09:36:10
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 26.07.2010 11:20, pmlb wrote:

    > "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> wrote in message

    > No i moze to dokonac po ujszczeniu oplaty prowizyjnej - w czym problem?

    Ale trzeba zacząć od tego, że to nie jest widzimisię sprzedawców.
    Prowizja i opłata stała powodują, że transakcje są nieopłacalne przy
    kwotach poniżej 10 zł. Swoją dolę bierze Visa/EuroCard, dolę bierze
    operator płatności. Więc z tych 10 zł płaconych kartą 25% jest płaconych
    przez za transakcję. Przy marży 20 - 25% okazuje się, że sklep musi
    dopłacać. Większe sklepy i sieci mogą negocjować lepsze warunki z
    operatorami, małe sklepy nie mają tej możliwości. Więc de facto są
    zmuszane do takiej polityki. Pytanie, co jest lepsze dla klienta -
    możliwość płacenia kartą powyżej 10 zł czy brak możliwości płacenia kartą?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 83. Data: 2010-07-26 09:36:59
    Od: <s...@a...pl>

    > Wyjaśnione wyżej.
    > Jeśli towar w ofercie kosztuje 100 zł, to kosztuje 100 zł, a nie na zasadzie
    > "płacisz gotówką płacisz 100 zł, a płacąc kartą płacisz 105 zł".
    > W drugą stronę jak najbardziej - można udzielić rabatu dla kogoś, kto
    > zdeklaruje się zapłacić gotówką i wówczas towar można sprzedać mu za 95 zł.

    Nie, nie przeczytałeś dokładnie, co napisałem na samym początku. Pisałem o
    opłacie za "obsługę płatności kartą płatniczą" A ta nie jest zwiekszeniem ceny
    towaru! To jest dodatkowa usługa. I tak jak nie ma zakazu dawania rabatów, tak
    samo nie ma zakazu pobierania opłat za dodatkowe usługi. Mozesz też policzyć np.
    za zapakowanie towaru.

  • 84. Data: 2010-07-26 09:38:15
    Od: <s...@a...pl>

    > Przy sprzedaży ratalnej cena produktu się nie zmienia. Dochodzi jedynie
    > kredyt/pożyczkę, jaki otrzymujesz od instytucji, która ci go udziela.

    Przy zapłacie kartą i doliczeniu przez sklep do rachunku opłaty "za obsługę
    płatności kartą płatniczą" cena towaru także się nie zmienia.

  • 85. Data: 2010-07-26 09:39:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Konrad pisze:
> [...]
    sto tysięcy telefonów po złotówce i tonę cukru jeden grosz za kilogram :D

    Jak byś zauważył, to telefon za złotówkę jest tylko przy spełnieniu
    czegoś dodatkowego - np odpowiedniej umowie. Jeśli jednak pójdziesz do
    sklepu (ponieważ żonie pół roku temu kupowałem telefon, to troszkę po
    sklepach się przeszedłem), to zauważysz, że obok ceny 1zł w abonamencie,
    masz informację, że albo ten telefon nie jest dostępny bez abonamentu,
    albo cenę odpowiednią dla kupujących bez abonamentu. Ty jednak zapewne
    mylisz reklamę z wystawioną ceną przy produkcie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 86. Data: 2010-07-26 09:40:27
    Od: <s...@a...pl>

    > Trochę bzdurzysz. Karta płatnicza (jak i pieniądz elektroniczny) to taka
    > sama złotówka. Pieniądz nie musi mieć postaci materialnej. Liczy się to,
    > czy dany sposób zapłaty prowadzi do spełnienia zobowiązania.

    ??? Karta pozwala Ci obracać posiadanymi (lub z kredytu) środkami. Sama w sobie
    nie jest pieniądzem. Gdyby tak było, to te kilkadziesiat kart z mojej szuflady
    wymieniłbym na gotówkę :)

  • 87. Data: 2010-07-26 09:42:00
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i2jl4g$gu5$1@news.onet.pl...

    >to zauważysz, że obok ceny 1zł w abonamencie,
    > masz informację, że albo ten telefon nie jest dostępny bez abonamentu,

    No i idą siedzieć :D

    K.

  • 88. Data: 2010-07-26 09:43:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 11:40:27 +0200, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

    > ??? Karta pozwala Ci obracać posiadanymi (lub z kredytu) środkami. Sama
    > w sobie nie jest pieniądzem.

    Dlatego nie rozdajesz kart jako zapłatę, lecz "ściągasz" te środki
    (pieniądze) z karty. To są normalne pieniądze, niczym się nie różnią od
    banknotów czy monet.

    > Gdyby tak było, to te kilkadziesiat kart z
    > mojej szuflady wymieniłbym na gotówkę

    W zasadzie jest taka możliwość. W bankomacie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 89. Data: 2010-07-26 09:45:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Przy zapłacie kartą i doliczeniu przez sklep do rachunku opłaty "za
    > obsługę płatności kartą płatniczą" cena towaru także się nie zmienia.

    Wtedy należałoby się dowiedzieć o umowę na taką usługę. Wątpię, aby
    którykolwiek z punktów akceptacyjnych w Polsce na to się zgodził.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 90. Data: 2010-07-26 10:04:38
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-07-26 11:36, b...@n...pl pisze:

> [...]
    > zmuszane do takiej polityki. Pytanie, co jest lepsze dla klienta -
    > możliwość płacenia kartą powyżej 10 zł czy brak możliwości płacenia kartą?

    Raczysz przesadzać i to znacznie. Opłata stała (abonament) nie zmieni
    się, niezależnie od tego, czy akceptujesz płatności na małe kwoty, czy
    nie. Prowizja za transakcję nie powinna obecnie przekroczyć 3%, więc np.
    przy 5 zł jest to 15 groszy. Ostatnią pozycją są koszty
    telekomunikacyjne, ale to nie moja wina, że większość małych sklepików
    nadal korzysta z abonamentu standardowego tepsy z impulsem za 35 gr. W
    przypadku inteligentnego korzystania z telefonu, koszt połączenia
    autoryzacyjnego nie powinien przekroczyć 7-8 gr.

    Łączne koszty dla umownych 5 zł masz około 23 gr, to jest poniżej 5%
    ceny towaru.Dla 10 zł masz poniżej 4%.