  • 31. Data: 2010-07-25 20:35:49
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2i6ln$k0m$1@inews.gazeta.pl Negatyw
    <n...@W...gmail.com> pisze:

    > Dla mnie to jest k(..)a skandal! To samo miałem dziś. Zresztą - nie
    > pierwszy raz.
    W każdym razie informacja o takich warunkach płatności powinna być
    uwidoczniona w sposób nie budzący wątpliwości aby nie powodować konfuzji
    przy kasie. Tak nakazuje przyzwoitość i dobry obyczaj (niejaki witek tego
    nie rozumie, ale witek to zwykły huj i wiem, dlaczego to mówię).

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2010-07-25 20:49:57
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-07-25 19:27, Negatyw pisze:
    > Witam
    > No właśnie - czy sklepy mają prawo wyznaczać MIN przy płatności kartą?
    > Czy jest jakiś konkretny przepis na opornych sklepikarzy?
    >
    > Pozdrawiam

    Nie mają prawa ograniczać.Lidl jest klasycznym przykładem nieakceptowania kart przy
    płatnościach
    poniżej 20 zł- aż dziw bierze,że nikt z tym porządku nie zrobił.
    Wydawcy kart zależy na prowizjach- z tego żyją, więc powinni być zainteresowani w
    likwidacji ograniczeń.
    Zawsze trąbiono w periodykach: zgłoś przypadek ograniczenia w banku, który ci wydał
    kartę.
    A pobieranie jakichkolwiek opłat za transakcje kartą to już jest skandal.
    Mam po to kartę,żeby nią płacić w KAŻDYM sklepie, który ją honoruje.Bez żadnych
    dopłat.

    Kiedyś sklepikarze się tłumaczyli tak: prowizja do 4%, do tego połączenie z netem, to
    impuls TEPSowy
    za 3 minuty, więc niemal dokładają do interesu przy zakupach ponizej 10 zeta.

  • 33. Data: 2010-07-25 21:40:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > przy kasie. Tak nakazuje przyzwoitość i dobry obyczaj (niejaki witek
    > tego nie rozumie, ale witek to zwykły huj i wiem, dlaczego to mówię).

    przyzwoitosc nakazuje, ze jak juz wiesz, ze sklep ma limit, nierobienie
    na zlosc i kupowanie celowo za 9.9, zeby miec radoche.

    jak juz cie zaskoczyło w kasie, że masz mniej zakupów i nie chcesz kupić
    za wiecej, no to trudno, nie kupujesz.

    Natomiast nie wiem czym tu sie chwalić i z butną miną odchodzić od kasy?
    tym, że masz kawałek plastiku i nic na nim. Własne ego chcesz podbudować
    depcząc innych? To nie kasjerka limit sobie wymyśliła. Idź z tym do
    szefa sieci, a nie wyżywaj się na kasjerce.

    ps. chuj, pisze sie przez "ch".

  • 34. Data: 2010-07-25 21:42:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Negatyw wrote:

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:i2i5q6$9kc$...@n...dialog.net.pl...

    > Dla mnie to jest k(..)a skandal! To samo miałem dziś. Zresztą - nie
    > pierwszy raz.

    Skoro o tym wiesz to po cholerę łazisz tam z kartą po zakupy za mniej
    niż limit.
    Tak samo pieklisz się o północy, że ty chcesz zrobić zakupy, a sklep
    zamknięty?

    Nie przyjmują kartą, to nie. Przyzywczaj się i noś te 10 zł przy sobie.
    10 zł zawsze ci przyjmą.

  • 35. Data: 2010-07-25 21:48:08
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > W każdym razie informacja o takich warunkach płatności powinna być uwidoczniona w
    sposób nie budzący wątpliwości aby nie powodować
    > konfuzji przy kasie. (...)

    O, to to to, właśnie. Zresztą - patrz niżej:

    > Kiedyś zdarzyło mi się, że przypilony potrzebą wstąpiłem do Biedronki (wiem, wiem -
    to obciach totalny). Nie wiedziałem, że tam
    > karta to zjawisko nieznane. Coś tam nawaliłem do wózka i do kasy. A tam ZONK, tylko
    gotówka. No to po prostu sobie wyszedłem
    > zostawiając wózek przy kasie i towary na taśmie.

    Rozumiem, że na drzwiach do owej Biedronki była informacja,
    że akceptują płatności kartą, a dopiero przy kasie się okazało,
    że karta to u nich zjawisko nieznane?

    Jeżeli było inaczej (a jestem pewien, że przy wejściu nie było naklejek
    informujących o możliwości płacenia kartą), to nie pozostaje mi nic innego,
    jak nazwać Cię głupkiem i chamem.

    --
    Piotr

  • 36. Data: 2010-07-25 21:51:57
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@W...gmail.com> napisał w wiadomości
    > Może zatem trzeba się przyjrzeć tematowi od drugiej strony:
    > Jeśli jakiś ZAPIS **nie zabrania** zmuszać klienta do zakupów kartą powyżej
    określonej kwoty - czy istnieje ZAPIS, który
    > **POZWALA** na takie praktyki?

    Zapisu pozwalającego na chodzenie w niebieskiej koszuli również nie ma.

    Czyżbyś chciał z tego wyciągnąć wniosek, że chodzenie w niebieskiej
    koszuli jest zabronione prawem??? :-ooo

    Piotr

  • 37. Data: 2010-07-25 21:52:56
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > U mnie jeden sklep na osiedlu akceptuje karty od 20zł. Istnieje jednak możliwość
    zapłaty niższej kwoty, ale wtedy doliczana jest
    > opłata 0,30zł.

    A to akurat jest niezgodne z prawem.

    Piotr

  • 38. Data: 2010-07-25 21:59:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2iber$6kh$1@inews.gazeta.pl PiotRek
    <b...@g...pl.invalid> pisze:

    > Rozumiem, że na drzwiach do owej Biedronki była informacja,
    > że akceptują płatności kartą
    Co ty tam rozumiesz, idioto.
    Szczasz w bramie bo nie ma informacji, że właściciel nieuchomości tego nie
    akceptuje?

    > Jeżeli było inaczej (a jestem pewien, że przy wejściu nie było naklejek
    > informujących o możliwości płacenia kartą), to nie pozostaje mi nic
    > innego, jak nazwać Cię głupkiem i chamem.
    A nazywaj sobie, półgłówku
    Jakby mnie pies obszczekał, albo huju witek obujadał.

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2010-07-25 22:03:47
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > zamknięty?
    >
    > Nie przyjmują kartą, to nie. Przyzywczaj się i noś te 10 zł przy sobie.

    Ee yy ... niby czemu ? Tak, jak sklep upiera się przy swoim tak klient może
    upierać przy swoim. Sklep nie sprzeda, klient nie kupi.

  • 40. Data: 2010-07-25 22:08:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-25, Rentier <f...@g...com> wrote:

    [...]

    > Nie mają prawa ograniczać.

    [...]

    To ja bym prosił o podstawę prawną jednak.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl