  • 211. Data: 2010-07-27 06:42:17
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Wydaje mi się, że ... może prowadzić sprzedaż wysyłkową i jednak mieć te
    > opłaty za przyjmowanie gotówki

    Nie. Co najwyzej za wysyłkę. A i tu są jaja z vatem na przykład.

  • 212. Data: 2010-07-27 06:45:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Wierzyciel ? To przecież jak przedsiębiorca z góry mówi, że ma być >20zł
    > nie da się zawrzeć umowy na mniejszą kwotę i mieć wierzytelność.

    Dokładnie tak. Wierzyciel.
    Z tym, że z tym zawieraniem umowy jest troche inaczej.
    Eksponując towar z ceną w zasadzie swój podpis już złożyłeś.
    Wystarczy, że klient zaakceptuje cenę i jest po rybkach. Umowa została
    zawarta. Towar jest twój, a teraz tylko musisz spełnić roszczenie o zapłatę.

  • 213. Data: 2010-07-27 06:45:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Czy ja wiem ... nie wydaje mi się, by wszyscy klienci przejęli się tymi
    > limitami i szukali specjalnych sklepów, więc to raczej te problemowe
    > sklepy będą musiały dostosować się tak, jak to zrobiły inne.

    to zależy czy mamy rynek konsumenta czy producenta. Dostosować się
    będzie musiał słabszy.

  • 214. Data: 2010-07-27 07:31:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > W zasadzie nie ma takiej możliwości. W Polsce karty płaskie z założenia
    > są autoryzowane, podobnie jak wypukłe z chipem.

    Nie prawda. Przykład - pierwszy z brzegu - karta Inteligo - płaska
    elektronka, nie autoryzowana pinem.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 215. Data: 2010-07-27 07:35:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > i tak i nie.
    >
    > KC
    > Art. 5. Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny
    > ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami
    > współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie
    > jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

    Tak, tylko, zadziała to dopiero wtedy, kiedy będziesz miał te banknoty
    100zł, a jeśli zostaną Ci w portfelu tylko groszówki, możesz ich użyć, a
    przy nieprzyjęciu pieniędzy złożyć możesz skargę...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 216. Data: 2010-07-27 07:40:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-27 09:31, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nie prawda. Przykład - pierwszy z brzegu - karta Inteligo - płaska
    > elektronka, nie autoryzowana pinem.

    A czy ja gdzieś użyłem słowa PIN? :-)

  • 217. Data: 2010-07-27 07:40:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > tylko takie jakie zostały zapisane w umowie, której nie jesteś stroną.

    Jesteś stroną jako posiadacz karty. Nie zawsze są tylko 2 strony.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 218. Data: 2010-07-27 07:41:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > to zależy czy mamy rynek konsumenta czy producenta. Dostosować się
    > będzie musiał słabszy.

    W dzisiejszym metrze jest artykuł o planach płacenia za podatki,
    mandaty kartą. Oczywiście wypłynął problem prowizji. Jak sklepikarz ma
    20% marży, to z tego musi zapłacić VAT, ZUS, prowizję kartą, trzymać
    pracowników na etacie itp. Ale jak państwo ma 100% zysku z mandatów, to
    już zapłacenie przez nie prowizji jest problemem. Kiedy w końcu Polska
    zbankrutuje? Chcę żyć w normalnym państwie!

    "Prowizja to nie problem. Koszty można przerzucić na obywatela, jeśli
    płacenie kartą będzie dobrowolne - twierdzi z kolei sędzia Marcin
    Łochowski z Sądu Okręgowego Warszawa-Praga".

    --
    Liwiusz

  • 219. Data: 2010-07-27 07:48:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 09:31:49 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Nie prawda. Przykład - pierwszy z brzegu - karta Inteligo - płaska
    > elektronka, nie autoryzowana pinem.

    Nie o to chodzi :)
    Chodzi o autoryzację offline (tzw. EMV, co zasadniczo wymusza użycie
    kodu), przy której terminal nie dzwoni do centrali, lecz polega wyłącznie
    na zapisie na karcie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 220. Data: 2010-07-27 07:53:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Fucktycznie jest taki wynalazek :-) Ale - ponieważ nie dysponuję takowym
    > - czy jesteś pewien, że one pracują offline, czy że tylko nie wymagają
    > podania PINu? I czy za kilka miesięcy znowu jakiś mądry w CA wpadnie na
    > pomysł, że można inaczej?

    Jeśli banki poszły by za przykładem kilku spółdzielczaków, które używały
    systemu "elektronicznych portmonetek", nie byłoby problemu
    mikropłatności. Cała operacja odbywała się offline'owo, bo to chip
    zajmował się autoryzacją. Należało jedynie pamiętać, aby doładować sobie
    kartę odpowiednią kwotą przed zakupami. Natomiast pieniądze na koncie
    sprzedawcy pojawiały się, gdy ten przyszedł do infomatu z kartą, która
    była w czytniku, więc to on decydował, kiedy pieniądze pojawiły się na
    jego koncie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl