  • 141. Data: 2010-07-26 14:45:15
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-26 16:38, witek pisze:

    > Żeby było śmieszniej: nie ma.
    >
    > jak najbardziej uda się to od delikwenta wyegzekowawać, a prościej jest
    > takiej zapłaty nie przyjąć i ma do tego prawo.

    Prawo nie przyjąć zapłaty bilonem? Nie ma. Proponuję poczytać sobie o
    Staleksporcie i jego ciąganiu motocyklistów do sądu.

  • 142. Data: 2010-07-26 14:45:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-26 15:19, pmlb pisze:

    > No i teraz powiedz sklepikarzowi by zrezygnowal z 5% zysku....
    > Mowisz o 5zl... a teraz pomysl o 1000 klientow z 5zl i jakie to straty
    > dla sklepikarza.... za np. dzien.

    Mogę Ci powiedzieć, ile stracą: w moim przypadku wszystko, bo po takich
    cyrkach z reguły więcej tam nie pójdę. A biorąc pod uwagę, że 90%
    zakupów robię za pomocą karty (nie tylko na 5 zł) to to dla sklepikarza
    strata byłaby zauważalna. Dla zobrazowania: mam w zasięgu rzutu
    kamieniem 5 sklepów, w których robię zakupy. 3 z nich akceptują karty
    bez żadnych fochów i zostawiam tam miesięcznie jakiś 1,5 tys zł. W
    pozostałych, gdzie terminal jest ukryty "na alkoholu" albo "tylko
    powyżej 15 zł" wydaję może 50, może 100 zł.

    A 1000 klientów dziennie? Przy 12 godzinnej pracy to półtora klienta na
    minutę :-) I każdy płaci 5 zł? Marzyciel...

    PS. 23 grosze razy 1000 = 230 zł. To nadal 4,6% ;-) Przy marży 20% nadal
    zostaje 14,4% - 720 zł

  • 143. Data: 2010-07-26 14:46:39
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-26 16:40, witek pisze:

    > i tak i nie.
    >
    > KC
    > Art. 5. Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny
    > ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami
    > współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie
    > jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

    Ale to nie jest prawo klienta, tylko obowiązek sprzedawcy.

  • 144. Data: 2010-07-26 14:50:09
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > Byłem celowo złośliwy. Miałem rację

    Nie miałeś. Wydaje ci się tylko, że masz, ale tak to jest, gdy ktoś za
    standard przyjmuje swoje burackie zachowanie.

    > i będę tak nadal postępował

    I dlatego nadal będziesz określany przez innych mianem tępego chama i
    prostaka, czy ci się to podoba czy nie.

    > Podobnie, jak informacja, że kart płatniczych nie akceptujemy (a w
    > Biedronie nie ma).

    Nie ma takiego obowiązku, ponieważ karta płatnicza nie jest defaultowym
    środkiem płatniczym.
    Tak samo, jak nie mają obowiązku wywieszać informacji, że nie przyjmują
    płatności w walutach obcych oraz, że nie skupują makulatury.

    > Po drugie jeśli zobaczyłeś/dowiedziałeś się, że w sklepie jest terminal
    > (na drzwiach informacji brak), wchodzisz bez gotówki kupujesz co ci
    > trzeba pewny, że zaraz wrócisz z zakupami do domu, a nagle handlara mówi
    > ci, że musisz coś dokupić

    Nie, nie "nagle handlara mówi", tylko wiedziałeś dużo wcześniej, że nie
    zdołasz zrobić zakupów poniżej określonej kwoty.

    > zaś gnoje typu witek, Krzysztof, Herald itp. wiszą mi przy tym
    > kalafiorem.

    Vice versa. Dla mnie jesteś tylko zwykłym śmieciem.

    K.

  • 145. Data: 2010-07-26 14:54:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-26 15:54, Leszek Kowalski pisze:

    > Przy korzystaniu z GPRS-a można ten koszt ograniczyć do 1-2 groszy za
    > autoryzacje.

    Zakładałem już najbardziej konserwatywny wariant :-) A i ta kwota jest
    duża, często terminal mieści się w abonamencie.

  • 146. Data: 2010-07-26 15:05:34
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Analogicznie sklep mógłby cię zmuszac do robienia zakupów zawsze poniżej
    > 10 zł, a ty byś odmawiał. Jak kupisz więcej to ci nie sprzedadzą.
    > Masz dwa wyjścia. odłożyć część towaru lub iść do innego sklepu.

    Albo poskarżyć się na sklep, że odmawia sprzedaży towaru pomimo
    zamieszczenia go w ofercie.

    Pozdr.
    K.

  • 147. Data: 2010-07-26 15:07:40
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > jak najbardziej uda się to od delikwenta wyegzekowawać, a prościej jest
    > takiej zapłaty nie przyjąć i ma do tego prawo.

    Na jakiej podstawie sklep może nie zgodzić się przyjąć takiej zapłaty?
    Sklep oferuje towar, klient się decyduje, więc zawierają umowę (ustną).
    I nagle sklep twierdzi, że jednak nie sprzeda towaru albo sprzeda za
    dodatkową opłatą.
    Czy nie łamie w ten sposóbu umowy?

    Pozdrawiam
    K.

  • 148. Data: 2010-07-26 15:38:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Jeśli dostajesz rachunek, to możesz tez go zapłacić na kilka sposobów,
    > nie zmienia to jednak wysokości rachunku.

    ale tylko jeden sposób musi zostać zaakceptowany przez sprzedawcę. gotówka
    Inne nie.

  • 149. Data: 2010-07-26 15:41:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Mało tego: umowy wprost tego zakazują, a wynika to z wymogów Visy, MC,
    > etc.

    Ale co z łamania umowy pomiedzy sklepem i jakimś tam bankiem/visa
    wynika dla cienie jako strony trzeciej?

  • 150. Data: 2010-07-26 15:43:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Trochę bzdurzysz. Karta płatnicza (jak i pieniądz elektroniczny) to taka
    > sama złotówka.

    Olgierd. Bo sie powoli zapędzasz.

    > Pieniądz nie musi mieć postaci materialnej. Liczy się to,
    > czy dany sposób zapłaty prowadzi do spełnienia zobowiązania.

    A wez znajdz jakie sposoby zapłaty musi, a jakich nie musi zaakceptowac
    wierzyciel