  • 1. Data: 2005-11-06 23:03:08
    Temat: Płacić haracz spółdzielni mieszkaniowej czy nie?
    Od: nospam <"alfreda1(nospam)"@o2.pl>

    Mam takie pytanie:
    Moje mieszkanie jest własnościowe z księgą wieczystą.
    Opłaty w spółdzielni to 250 zł miesięcznie ale w tym są tylko remonty,
    eskloatacja i śmieci.
    Gaz, prąd, wodę, podatki od nieruchomości, ogrzewanie płacę extra.

    Słyszałem ostatnio w radiu że wiele ludzi nie płaci i spółdzielnie nie
    mają możliwości ściągnięcia tych pieniędzy.

    W akcie notarialnym jest coś napisane że mam płaćić spółdzielni - ale to
    są darmozjady i złodzieje.

    Nie chcę płacić i chyba przestanę - co mi grozi za niepłacenie haraczu
    od mojego mieszkania?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-06 23:23:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "nospam" <"alfreda1(nospam)"@o2.pl> napisał w wiadomości

    W praktyce pewnie najpierw kilka upomnień, potem nakaz zapłaty wydany
    przez sąd i komornik. Brak możliwości windykacji dotyczy tych, co nic
    nie mają. Jeśli coś tam masz, to komornik zabierze. W ostateczności
    zabierze samo mieszkanie, ale to kłopot no i musiał byś bardzo długo
    nie płacić. :-)

  • 3. Data: 2005-11-06 23:50:26
    Od: nospam <"alfreda1(nospam)"@o2.pl>

    Jeśli coś tam masz, to komornik zabierze. W ostateczności
    > zabierze samo mieszkanie, ale to kłopot no i musiał byś bardzo długo
    > nie płacić. :-)

    Ok dzięki za odpowiedź.
    Tylko nie wiem dlaczego mam im płacić i nie wiem za co tak naprawdę -
    chyba tylko żeby mieli na pensje bo i tak nic nie remontują.

  • 4. Data: 2005-11-06 23:58:47
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > nie mają. Jeśli coś tam masz, to komornik zabierze. W ostateczności
    > zabierze samo mieszkanie, ale to kłopot no i musiał byś bardzo długo

    Oj spór dotyczy chyba tego czy nie-członek (bo członkiem być nie musi)
    ma obowiązek płacić na fundusz remontowy spółdzielni i jakieś tam inne
    jeszcze fundusze.

    Ale ja się na prawie spółdzielczo-mieszkaniowym nie wyznaję.

  • 5. Data: 2005-11-07 00:01:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    naprawdę -
    > chyba tylko żeby mieli na pensje bo i tak nic nie remontują.

    Ja tez nie wiem, na co Twoja spółdzielnia przeznacza te środki.
    Generalnie jest coś takiego, jak walne zgromadzenie. Jest to najwyższa
    władza w spółdzielni i może uchwalić, na co przeznaczyć środki.

  • 6. Data: 2005-11-07 00:03:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    inne
    > jeszcze fundusze.
    > Ale ja się na prawie spółdzielczo-mieszkaniowym nie wyznaję.

    Chyba mu nie o to chodzi. Mieszkanie własnościowe - nawet z księgo
    wieczystą - nadal tak naprawdę pozostaje własnością spółdzielni.

  • 7. Data: 2005-11-07 00:04:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    nospam wrote:

    > Ok dzięki za odpowiedź.
    > Tylko nie wiem dlaczego mam im płacić i nie wiem za co tak naprawdę -
    > chyba tylko żeby mieli na pensje bo i tak nic nie remontują.

    Prezesa spółdzielni zmienia się na walnym zgromadzeniu.
    Byłeś chociaz na jednym?

  • 8. Data: 2005-11-07 00:10:21
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >

    > Chyba mu nie o to chodzi. Mieszkanie własnościowe - nawet z księgo
    > wieczystą - nadal tak naprawdę pozostaje własnością spółdzielni.

    No to pojechałeś tutaj. Jest mieszanie spółdzielcze-własnościowe i jest
    po prostu rzeczowe prawo własności. I o żadnym nie da się powiedzieć, że
    są własnością spółdzielni (np. spółdzielnia nie może sobie pod
    hipotekę takiego mieszkania zaciągać długów).

  • 9. Data: 2005-11-07 00:10:48
    Od: nospam <"alfreda1(nospam)"@o2.pl>

    > Chyba mu nie o to chodzi. Mieszkanie własnościowe - nawet z księgo
    > wieczystą - nadal tak naprawdę pozostaje własnością spółdzielni.

    Nie jestem członkiem spółdzielni - wypowiedziałem członkowstwo - to ma
    związek z tym że teraz spółdzielnia nie może zaciągać na moje mieszkanie
    kredytu, więc chyba nie jest jego właścicielem a ja nim jestem.
    Ja też się na prawie spółdzielczym nie wyznaję więc dlatego to pytanie.

  • 10. Data: 2005-11-07 00:21:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    powiedzieć, że
    > są własnością spółdzielni (np. spółdzielnia nie może sobie pod
    > hipotekę takiego mieszkania zaciągać długów).

    Oczywiście, że nie może. Ale spółdzielnia nadal pozostaje właścicielem
    budynku - vide art. 17(1) ust. z dnia 15 grudnia 2000 r. o
    spółdzielniach mieszkaniowych.