  • 1. Data: 2007-02-28 08:53:41
    Temat: Pity
    Od: "Grupa Trzymająca Władzę" <S...@i...pl>

    Miałem wątpliwe szczęście pracowania w kadrach polskich m.in. na początku
    tego roku i teraz muszę się m.in. z tego okresu rozliczyć co jest sprawą
    chyba wiadomą. Wciąż zatem czekam na pity od różnych pośredniaków, którzy
    żerowali na mojej wypłacie i od kadr polskich w ogóle takowego pita nie
    dostałem. Dowiedziałem się natomiast dziś, że także dziś jest ostatni dzień
    kiedy powinienem odebrać pita osobiście zatem tu te i moje pytania:
    - Dlaczego oni mi go nie wysłali?
    - Czy z punktu widzenia prawa faktycznie dziś jest ostatni dzień na
    odebranie pita?
    - Co mam zrobić jeśli mi pita nie dadzą bo ten jakiś tam termin minął?

  • 2. Data: 2007-02-28 09:19:07
    Temat: Re: Pity
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 09:53:41 +0100, Grupa Trzymająca Władzę napisał(a):

    > Miałem wątpliwe szczęście pracowania w kadrach polskich m.in. na początku
    > tego roku i teraz muszę się m.in. z tego okresu rozliczyć

    Tyle tylko że masz na to jeszcze czas ~14 miesięcy.

    > co jest sprawą chyba wiadomą.

    No ba.

    > Dowiedziałem się natomiast dziś, że także dziś jest ostatni dzień
    > kiedy powinienem odebrać pita osobiście

    Obowiązkiem płatnika jest dostarczenie podatnikowi PITa do końca lutego
    roku następnego, którego ten PIT dotyczy.

    > zatem tu te i moje pytania:
    > - Dlaczego oni mi go nie wysłali?

    Mają jeszcze rok czasu ;)

    > - Czy z punktu widzenia prawa faktycznie dziś jest ostatni dzień na
    > odebranie pita?

    Nie odbierasz żądnego PITa - masz go otrzymać.

    > - Co mam zrobić jeśli mi pita nie dadzą bo ten jakiś tam termin minął?

    No cóż .... Twoim obowiązkiem jest wykazać wszystkie uzyskane dochody
    podlegające opodatkowaniu. W zeznaniu rocznym wykaż te dochody, i daj znać
    USowi że płatnik nie dostarczył Ci PITa.
    Co do samego terminu - wiadomo że jeżeli wyśle się polecony 28-02 to raczej
    a pewno nie otrzymasz go tego samego dnia - prawda?