    From: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pismo od pkp o odszkodowanie
    Date: Fri, 11 Sep 2009 13:53:38 +0200

    Dla wyjaśnienia: dzierżawiłem lokal użytkowy od PKP. Miałem umowe z nimi do
    01.05.2009 i wygasła (chciałem podpisać nową doszło do negocjacji lecz PKP
    zwlekało z przygotowaniem umowy i w dniu 31.05.2009 opuściłem lokal na co
    mam świadków). Zapomniałem im zdać lokal poprzez protokół zdawczo odbiorczy
    i zdałem go 12.08.2009. Dzisiaj dostałem od PKP pismo następującej treści:

    W związku z odmową podpisania umowy najmu NR 32 N 11m..... z terminem
    obowiiązywania od 01.05.2009r i protokolarnym przekazaniem przedmiotu umowy
    w dniu 12.08.2009 - Katowice PKP oddział Gospodarowania Nieruchomościami w
    Katowicach - informuje iż zgodnie z zapisem par 6 ust 10 - wygasłej wz dniem
    30.04.2009 r umowy najmu Nr ..... będzie Pan obciążony - notą odszkodowawczą
    w wyskości 2 - krotnego czynszu brutto za okres bezumownego korzystania z
    przedmiotu umowy, nie mnie niż za okres jednego miesiąca - aż do dnia
    podpisania protokołu zdawczo - odbiorczego. tj od dnia 01.05.2009r do
    12.08.2009.
    Jednocześnie tut oddział zobowiązuje Pana do skontaktowania się z Wydziałem
    Rachunkowości i Finansów tutejszego oddziałyu tel 032 710 57 36 - celem
    ostatecznego rozliczenia finansowego

    Jak teraz podejść do sytuacji. Ugodowo mogę im zapłacić co najwyżej za 1m-c
    ten maj co korzystałem czekając na umowę. Mam tak że dowód mówiący o tym w
    postaci nagranych rozmów z PKP, iż oni się zemną skontaktują i załatwią
    umowę (dzwoniłem chyba z 10 razy i nie szło się doprosić umowy zawsze
    mowiono że to niema prezesa aby podpisał umowe bo na wakacjach to mają
    przeprowadzke i że pamietają omnie i przyślą umowę)

    Proszę o poradę lub polecenie dobrego prawnika z tego typu spraw w rejonie
    powiatu rybnickiego. Mysle ze bez sądu się nie obejcie bo pkp ma jeszcze
    zasady komunistyczne traktowania klientów