  • 71. Data: 2007-01-16 21:46:50
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie...
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Andrzej Kłos wrote:

    > ha, ha, ha, w to mi graj, ściągam te filmy, to oprogramowanie, te
    > zdjęcia na ten wypożyczony dysk a w razie "kontroli oprogramowania"
    > pokazuję papierek i mówię, że to już widocznie było na tym dysku, co
    > go od policji dostałem. No super.

    Jak ściągniesz pliki na dysk i one tam są podczas kontroli to ja się
    kompletnie nie dziwię, że zostaniesz za nie ukarany, bo je sam zassałeś (nie
    ma co tu czego dowodzić).

    Natomiast jeśli okaże się podczas analizy powierzchni dysku, że kiedyś takie
    pliki na dysku były (możliwe, że fizyczna analiza powierzchni dysku pozwoli
    na stwierdzenie, jak dawno temu), to taki papierek powinien spokojnie
    wystarczyć.

    > andy_nek

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 72. Data: 2007-01-16 21:48:17
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > Oczywiscie - masz racje. Nie widze problemu w doszczetnym wywaleniu
    > zawartosci dysku. Tylko nie kazdemu chce sie kazdy plik przy usuwaniu
    > przetrzepac tak dokladnie. Jednorazowe wpisanie zer to za malo, zeby
    > niskim nakladem kosztow odzyskac dane.

    http://www.heidi.ie/eraser/

    i w menu kontekstowym (prawy klawisz myszy) zamiast "usuń" dajesz
    "erase" - banalnie proste. (no i oczywiście raz trzeba zdefiniować jaki
    poziom nadpisywania jest dla Ciebie wystarczający)

    andy_nek

  • 73. Data: 2007-01-16 21:49:41
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    januszek wrote:

    > Nie kopii dysku tylko obraz dysku. Nie nie zostawiac komus tylko
    > robic obraz i ten obraz zabierac do sprawdzenia - jesli juz trzeba.

    Przecież od samego początku mówimy o tym, że tak zrobić NIE MOŻNA, bo czasem
    potrzebny jest dysk jako URZĄDZENIE, bo da się z niego fizycznie odczytać
    dane, które kiedyś tam na dysku były, a zostały jakiś czas temu usunięte i
    zamazane. Jeśli już, to możemy rozpatrywać _tylko_ pozostawienie kopii
    danych.

    Poza tym myślę, że przesadzacie z teoretyzowaniem. Co byście woleli: żeby
    zabrali wam cały komputer czy zabrali dysk twardy i zostawili inny (z jakimś
    poświadczeniem) z kopią danych, które mieliście na tamtym dysku?

    > j.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 74. Data: 2007-01-16 22:04:28
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Mniej oglądaj tandetnych amerykańskich filmów, OK?

    Rozumiem, że jesteś specjalistą w sprawie odzyskiwania danych, tak?

    Bo ja sobie poczytałem:

    http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_171182.
    html
    www.mediarecovery.pl

    Ponadto usłyszałem hasła pokroju "echo magnetyczne" i wcale nie jestem taki
    pewien, że z fizycznej powierzchni nie da się odzyskiwać danych.

    Ale... masz jakieś wsparcie, prawda?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 75. Data: 2007-01-16 22:07:15
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    ===Tomy=== wrote:

    > Jesteś w błędzie i to wielkim.

    Uzasadnij.

    > Pozdrawiam
    > ===Tomy===

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 76. Data: 2007-01-16 23:34:44
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 16-01-2007 o 22:48:17 Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > "erase" - banalnie proste. (no i oczywiście raz trzeba zdefiniować jaki
    > poziom nadpisywania jest dla Ciebie wystarczający)

    Dlaczego ja tego wczesniej nie znalem ... swietny program, potestuje.
    Dzieki.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 77. Data: 2007-01-17 00:40:55
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > I to jest wlasnie ten blad. Nie powinno sie nadpisywac zerami tylko
    > losowym ciagiem znakow kilka razy przeleciec i dopiero pozniej wyzerowac.
    > Jak 'wyzerujesz' to bedziesz mial ciut lepiej od wspomnianej Jakubowskiej.

    Nie taki "ciut". Jesli dane zostały choćby raz nadpisane zerami,
    to nie da sie ich juz odzyskać programowo (żadnym programem!)
    bez rozebrania dysku twardego na części.

    Nie sądzę, aby taką ekspertyze, zapewne skutkujacą niemożliwością
    normalnego uzywanie potem takiego dysku, wykonywano w sprawach
    tak błahych jak np. podejrzenia posiadania plików mp3.

    Jestem niemal pewny, ze w takich przypadkach cala analiza
    polega na spisaniu tego co jest (niesksowane), ewenetualnie
    na zapuszczeniu programu (bez rozbierania dysku), ktory odzyskuje
    dane skasowane zwyczajnie (nie nadpisane!).

    Sa dwa rodzaje takich programow - jedne dzialaja dosc szybko
    (przeszukuja tylko tablicę alokacji plików) i mogą znaleść
    każdy plik, który jest do znalezienia, niezaleznie od jego typu),
    inne godzinami skanują całą powierzchnię dysku, ale znajdują
    tylko takie pliki, jakich typy są im znane. Pewnie te najlepsze
    znaja setki, tysiace typow plików.

    Sa takze darmowe, latwo dostępne programy, poszukajcie, potestujecie sobie.

    latet

  • 78. Data: 2007-01-17 08:07:42
    Od: "yam" <y...@N...gazeta.pl>

    Robicie tylko problemy i dzielicie włos na czworo. Przecież nie ma uczciwego
    prawa i trzeba się bronić samemu, a żadne prawne wywody nic tu nie pomogą.

    Trzeba szyfrować tak:

    Cały dysk wraz z systemem tym:
    http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=23313

    a następnie bardzo wrażliwe pliki tym:
    www.truecrypt.org

    Czyli szyfrować należy wszystko wraz z systemem tą przelotką, a to o co się
    obawiacie i nie wymaga wielkich transferów danych zaszyfrować dodatkowo
    programowo.

    Nie ma co dyskutować kto z kim wygra, bo nikt nie wygra. można tylko stracić.

  • 79. Data: 2007-01-17 08:42:49
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    yam wrote:

    > Cały dysk wraz z systemem tym:
    > http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=23313

    Problem z tym jest taki, ze masz klucz na USB. A taki klucz moze wziac
    ktokolwiek, i go uzyc.

    --
    2007

  • 80. Data: 2007-01-17 09:10:27
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 17-01-2007 o 01:40:55 latet <s...@x...pl> napisał(a):

    > Nie sądzę, aby taką ekspertyze, zapewne skutkujacą niemożliwością
    > normalnego uzywanie potem takiego dysku, wykonywano w sprawach
    > tak błahych jak np. podejrzenia posiadania plików mp3.

    Ja wiem, ze to troszke OT ... czy musze miec razem z moim odtwarzaczem
    przenosnym mp3 oryginalne plyty/kasety/vinyle lub paragony za nie? Kogos
    juz kontrolowali na okazje sluchania na ulicy muzyki z mp3 playera?

    > Sa takze darmowe, latwo dostępne programy, poszukajcie, potestujecie
    > sobie.

    Katuje teraz kilka na oddzielnym komputerze. Rowinez zachecam do
    testowania.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.