  • 1. Data: 2007-01-14 10:07:35
    Temat: Laptop i nalepka licencyjna
    Od: "pike" <o...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam zamiar kupić używanego laptopa z nalepioną nalepką licencyjną Windows XP Prof.
    Sprzedawca nie posiada oryginlnego nośnika do systemu.
    O jakie szczegóły faktury należy zadbać aby po zakupie stać się legalnym
    posiadaczem licencji Win XP na tymże laptopie? Jeśli to oczywiście w ogóle
    możliwe przy polityce licencyjnej M$.

    pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
    pike

  • 2. Data: 2007-01-14 10:39:43
    Temat: Re: Laptop i nalepka licencyjna
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > posiadaczem licencji Win XP na tymże laptopie? Jeśli to oczywiście w ogóle

    Zobacz co pisza na stronie microsoft:
    http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/def
    ault.mspx

    K.

  • 3. Data: 2007-01-14 10:39:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pike napisał(a):

    > O jakie szczegóły faktury należy zadbać aby po zakupie stać się legalnym
    > posiadaczem licencji Win XP na tymże laptopie? Jeśli to oczywiście w ogóle
    > możliwe przy polityce licencyjnej M$.

    O takie o jakich pisze w Licencji.

    j.

  • 4. Data: 2007-01-14 11:32:54
    Od: "pike" <o...@p...onet.pl>

    > O takie o jakich pisze w Licencji.

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nie musiał się Pan jednak tak trudzić.
    Zawsze podziwiałem ludzi, którzy są skłonni tracić czas tylko po to
    by pokazać, że nie mają nic do powiedzenia

    pike

  • 5. Data: 2007-01-14 11:40:29
    Od: "pike" <o...@p...onet.pl>

    > Zobacz co pisza na stronie microsoft:
    > http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/def
    ault.mspx

    To chyba jest odpowiednie:
    "Zasady cesji oprogramowania w wersjach OEM i FPP (pakiet detaliczny):
    Pierwotny użytkownik oprogramowania, może jednorazowo przekazać na stale
    oprogramowanie oraz uprawnienia wynikające z Umowy Licencyjnej tylko
    bezpośrednio innemu użytkownikowi, nie może oddać oprogramowania np. w komis.

    Oprogramowanie musi być przekazane w całości tzn. łącznie ze wszystkimi
    częściami składowymi:

    nośnikami,
    dokumentacją,
    uaktualnieniami,
    umową Licencyjną,
    Certyfikatem Autentyczności

    Dodatkowo przy odsprzedaży oprogramowania strony powinny sporządzić umowę
    przekazania.
    Wersje OEM, należy odsprzedać/przekazać łącznie z komputerem."

    Zakupu chcę dokonać w sklepie oferującym używany sprzęt.
    Wynika więc z tego, że taki sklep, ponieważ nie jest użytkownikiem
    nawet gdyby posiadał wszystkie wymienione wyżej pierdoły nie jest w stanie
    sprzedać sprzętu razem z licencją. Do którego to sprzętu ta licencja jest
    na stałe zresztą przypisana. Sprytne.
    Tyle złodzieje z M$. A co mówi na ten temat polskie prawo?
    Ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat?

  • 6. Data: 2007-01-15 15:21:16
    Od: Mariusz Zieliński <e...@l...pl>

    pike wrote:

    > Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nie musiał się Pan jednak tak trudzić.
    > Zawsze podziwiałem ludzi, którzy są skłonni tracić czas tylko po to
    > by pokazać, że nie mają nic do powiedzenia

    Mając nalepkę z numerem zadbaj o to aby artykuł nazywał się ...z dołączonym
    systemem operacyjnym Microsoft Windows XP Professional żebyś nie miał
    problemów w sytuacji gdy okaże się że nalepka nie jest autentyczna. Kopia
    oprogramowania jest przypisywana do urządzenia fizycznego. Więc nie ma tu
    mowy o jakichś problemach licencyjnych.

    Po pierwsze jeśli raz uda Ci się zainstalować system / ściągnąć poprawki z
    serwera bez potrzeby autoryzacji telefonicznej oznacza to, że numer nie był
    wykorzystywany do instalacji systemu więcej niż na trzech różnych
    komputerach i jednym z nich jest twój laptop. Informacja nie jest usuwana z
    baz Microsoftu nigdy więc nie okaże się nagle, że numer seryjny stanie się
    bezużyteczny. Czyli ze strony Microsoftu nie będziesz miał nieprzyjemności.

    Po drugie co do nośników to podając numery seryjne laptopa jesteś w stanie
    otrzymać nośniki od producenta sprzętu; oczywiście nie za darmo.

    --
    mariuszZIELIŃSKI

  • 7. Data: 2007-01-15 22:01:54
    Od: "pike" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Po drugie co do nośników to podając numery seryjne laptopa jesteś w stanie
    > otrzymać nośniki od producenta sprzętu; oczywiście nie za darmo.

    Dzięki za szczegółową instrukcję.

    pike