  • 1. Data: 2003-07-18 07:50:31
    Temat: (Pilne) Zajęci komornicze nieruchomości
    Od: c...@o...pl

    Witam
    Zwracam się z prośbą o radę co zrobić w takiej sytuacji:
    Kupiłem nieruchomość korzystając z kredytu bankowego. Po kilku latach
    spłacania straciłem pracę i nie byłem w stanie dalej spłacać
    zobowiązań w stosunku do Banku. Doszedłem do porozumienia z Bankiem,
    że jeśli spłacę sam kapitał ok 110 tys zł umorzą mi odsetki i w ten
    sposób się rozliczymy. Pieniądze na tą spłatę musiały pochodzić ze
    sprzedaży domu. Szukałem klienta 14 miesięcy. W piątek tj 11.07.2003r
    w końcu znalazłem, nadmieniam że ustaliłem z nim cenę właśnie 110 tys.
    Niestety dzień wcześniej !!!!!! bank się zniecierpliwił i złożył
    wniosek do komornika. Po rozmowie z kupcem zadzwoniłem natychmiast do
    Banku i usłyszałem że wniosek jest u komornika jednak oni go jeszcze
    nie opłacili i dalej podtrzymują swoją ofertę co do spłaty samego
    kapitału. Dostałem z Banku pismo o zawieszeniu egzekucji i komornik ją
    zawiesił. Umówiliśmy się że Bank nie będzie wniosku opłacał (termin
    opłacenia minął 17.07.2003r.Bank wniosku nie opłacił komornik zaś aby
    skreślić z księgi wzmiankę o toczącej się egzekucji chce pisma z Banku
    o umorzeniu egzekucji. Sęk w tym że wtedy naliczy koszty mimo że nic
    nie zrobił w wysokości 15% od całej kwoty wniosku egzekucyjnego w
    którym bank doliczył jeszcze odsetki łącznie wychodzi to ok 25 tys
    kosztów komorniczych.
    Mam kilka pytań.
    Czy komornik po nieopłaceniu wniosku przez wierzyciela powinien sam
    umorzyć egzekucję?
    Czy jest jakiś sposób żeby bank mógł wycofać wniosek od komornika bez
    narażania się na naliczenie kosztów przez komornika?

    Niefart tego wszystkiego to 1 dzień zniecierpliwienia Banku (to
    rozumiem)
    Co można w takiej sytuacji zrobić

    Gorąca prośba o radę
    Pozdrawiam