  • 51. Data: 2019-04-19 13:46:46
    Temat: Re: Piesza . to nie jest pieszy.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5cb8faa3$0$31100$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >Czy ktoś może mi wyjaśnić, czemu - w ocenie niektórych dyskutantów -
    >zwykła hulajnoga nie spełnia definicji roweru zawartej w art. 2 pkt.
    >47

    IMO - spelnia.

    Ale

    18) pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i
    niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi
    przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą
    lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny
    lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także
    osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;

    Wiec osoba jadaca na hulajnodze bez napedu jest rowerzysta tylko z
    gorki :-)

    A poza tym powinienes znac obowiazujace interpretacje
    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/612001,hulajn
    oga-to-nie-pojazd.html
    gazeta.policja.pl/997/informacje/141708,Urzadzenia-t
    ransportu-osobistego.pdf
    https://www.rp.pl/artykul/1192893-Na-rolkach-i-hulaj
    nogach-trzeba-jezdzic-po-chodniku-albo-poboczu.html

    Gdzies widzialem bardziej dobitne wygloszone przez policjanta.

    J.

  • 52. Data: 2019-04-19 13:53:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 13:19, Miroo pisze:

    > A nie jest pojazdem ponieważ?

    https://journals.umcs.pl/szn/article/viewFile/296/29
    5

    Bo nie spełnia definicji i tak uważają sądy.

    Shrek

  • 53. Data: 2019-04-19 13:54:54
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem po zderzeniu z hulajnogistą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Thursday, April 18, 2019 at 3:37:18 PM UTC+2, nadir wrote:
    > A może bardziej to?

    >e nie, rower ma w zalozeniu miec tylko wspomaganie napedem, czyli
    >trzeba pedalowac, zeby jechac no i tylko do 25km/h
    >hulajnogi jada "same"

    Wczytujac sie literalnie w ten przepis ... wystarczy, ze bedzie miala
    "pedal gazu" czy musza to byc dwa pedały gazu ? :-)

    No i tak mi chodzi po glowie, ze rower mogl miec kiedys pomocniczy
    silnik spalinowy.
    Ale teraz cos nie widze ... skreslili ?

    J.

  • 54. Data: 2019-04-19 14:03:27
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 13:23, J.F. pisze:
    > Definicje motoroweru podal juz Michal.

    motorower - pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy
    o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm 3 lub w silnik
    elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja
    ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

    > A poniewaz definicji hulajnogi elektrycznej nie ma, to okazuje sie byc
    > motorowerem

    skoro jest definicja, to o co całe zamieszanie ?:)
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 55. Data: 2019-04-19 14:15:38
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 19 Apr 2019 14:03:27 +0200, u2 napisał(a):

> [...]
    > ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

    > skoro jest definicja, to o co całe zamieszanie ?:)

    Brak kierunkowskazów i światła stop.

  • 56. Data: 2019-04-19 14:21:27
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 14:15, dantes pisze:

    > Brak kierunkowskazów i światła stop.

    no to nie może się poruszać po jezdni, czy ścieżce rowerowej, ale po
    chodniku również nie za bardzo, bo nie sygnalizuje swoich manewrów dla
    pieszych, takim rowerem w szczególnych przypadkach można się poruszać po
    chodniku:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 57. Data: 2019-04-19 14:27:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-19 o 13:23, J.F. pisze:

    > Definicje motoroweru podal juz Michal.
    > A poniewaz definicji hulajnogi elektrycznej nie ma, to okazuje sie byc
    > motorowerem :-)

    Nie jest motorowerem. Gdyby jednak byla mandat dostał by kierownik
    motoroweru za jazdę po chodniku.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2019-04-19 16:17:30
    Temat: Re: Piesza . Hulajnoga to nie pojazd.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 07:17, RHanek pisze:

    > Bo w definicji roweru i motoroweru jest napisane, że jest to pojazd,
    > czyli środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze .
    > Hulajnogi nie ma w PoRD i nie ma
    > Warunków używania hulajnogi w ruchu drogowym.

    Ale konkretnie którego warunku roweru hulajnoga nie spełnia? Bo nigdzie
    w ustawie o pedałach, czy łańcuchu nie ma.

  • 59. Data: 2019-04-19 16:47:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie jest motorowerem.

    A uzasadnij.

    J.

  • 60. Data: 2019-04-19 16:50:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

    >skoro jest definicja, to o co całe zamieszanie ?:)

    No wlasnie o to, czemu piesza dostala mandat za bycie potracona przez
    motorower na chodniku..

    J.