  • 41. Data: 2019-04-19 10:50:13
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem po zderzeniu z hulajnogistą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 18.04.2019 o 13:20, J.F. pisze:

    >Co to znaczy "wymyka"? Definicję motoroweru spełnia.
    >motorower - pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy
    >o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm 3 lub w silnik
    >elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja
    >ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

    Odkad dodali tam naped elektryczny to spelnia, bo wczeniej nie.

    Ale czy aby na pewno ustawodawca chcial tym okresleniem objac zabawki
    o mocy np 400W.
    Szczegolnie, ze jeszcze dodal rowery elektryczne do definicji.

    Poki co jednak wychodzi na to, ze jest to motorower, a wiec ze
    wszystkimi konsekwencjami:

    -trzymanie rak na kierownicy (ha, ha - a co z tymi pojazdami co nie
    maja?)
    -kask,
    -rejestracja,
    -badanie techniczne,
    -homologacja ?
    -prawo jazdy ?

    J.

  • 42. Data: 2019-04-19 11:02:50
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-19 o 10:32, J.F. pisze:

    >Ten, który przyjął mandat :)

    -nie, jesli jego czyn nie stanowi wykroczenia. A do wykroczenia
    powinna byc podstawa prawna ...

    -a jak przyjmie, a potem policjantow oskarzy o wymuszenie przyjecia
    mandatu ? :-)

    >Na razie to terra inncogita.

    Alez czemu ?
    Nie spelnia definicji pieszego, za to spelnia motoroweru ...

    J.

  • 43. Data: 2019-04-19 11:05:00
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 19 Apr 2019 10:32:49 +0200, J.F. napisał(a):

    > a) ale ktory ?

    Jak to, który...
    ten, który przeciął tor ruchu tego,
    który poruszał się zgodnie z przepisami

    > b) to byla hulajnoga elektryczna.

    I co z tego?

  • 44. Data: 2019-04-19 11:56:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dantes" napisał w wiadomości grup

    >Jak to, który...
    >ten, który przeciął tor ruchu tego,
    >który poruszał się zgodnie z przepisami

    A jakie przepisy reguluja ruch pieszych na chodniku ?

    Wiec obaj sie poruszali zgodnie z przepisami.
    A skoro do kolizji doszlo, to oboje przecieli tor ruchu przeciwnika
    :-)

    >I co z tego?

    Jej kierowca nie byl pieszy.

    J.

  • 45. Data: 2019-04-19 12:55:22
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 19 Apr 2019 11:56:48 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "dantes" napisał w wiadomości grup

    > A jakie przepisy reguluja ruch pieszych na chodniku ?

    Pewno jakaś ustawa by się znalazła... .

    > Wiec obaj sie poruszali zgodnie z przepisami.

    Naprawdę?

    > A skoro do kolizji doszlo, to oboje przecieli tor ruchu przeciwnika

    Zakładasz...
    że suma szerokości w barkach, uczestników ruchu drogowego,
    w rzucie równoległym na oś symetrii chodnika,
    była mniejsza od szerokości tegoż?

    > :-)

    Ym.
    Jasne.

    To podobnie jak każdy z pijaczków,
    leżących w rowie koło, już, wraku samochodu,
    twierdzi, że:
    - To ja kierowałem/am samochodem... Panie Władzo.
    - I co Pan Władza na to?
    - Hę?

    I co im zrobisz?
    Posadzisz oboje?

    .

  • 46. Data: 2019-04-19 12:57:39
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 19 Apr 2019 11:56:48 +0200, J.F. napisał(a):

    [...]
    > Jej kierowca nie byl pieszy.
    >
    > J.

    A kto?

  • 47. Data: 2019-04-19 12:58:50
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 11:02, J.F. pisze:

    > Alez czemu ?
    > Nie spelnia definicji pieszego, za to spelnia motoroweru

    podaj definicję motoroweru, oraz podaj definicję hulajnogi elektrycznej,
    wtedy porównamy:))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 48. Data: 2019-04-19 13:19:06
    Temat: Re: Piesza . to nie jest pieszy.
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-19 o 05:53, Shrek pisze:

    > Bo nie jest pojazdem.

    A nie jest pojazdem ponieważ?

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2019-04-19 13:23:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >podaj definicję motoroweru, oraz podaj definicję hulajnogi
    >elektrycznej, wtedy porównamy:))))))))

    Definicje motoroweru podal juz Michal.
    A poniewaz definicji hulajnogi elektrycznej nie ma, to okazuje sie byc
    motorowerem :-)

    J.

  • 50. Data: 2019-04-19 13:34:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-19 o 11:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > -nie, jesli jego czyn nie stanowi wykroczenia. A do wykroczenia powinna
    > byc podstawa prawna ...

    Coś w tym mandacie przecież wpisano. Stworzenie zagrożenia, spowodowanie
    kolizji itp.

    > -a jak przyjmie, a potem policjantow oskarzy o wymuszenie przyjecia
    > mandatu ? :-)

    A wymuszali?

    > Alez czemu ?
    > Nie spelnia definicji pieszego, za to spelnia motoroweru ...

    Wg ciebie. To jeszcze za mało.

    --
    Liwiusz