  • 201. Data: 2011-04-28 09:45:24
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 11:30, szerszen pisze:

    > wiadomości grup dyskusyjnych:ipba4o$k9i$...@n...onet.pl...

    > ???
    > może nie doprecyzowałem bo wydawało mi się to oczywiste, mówię o tych
    > jadących na przeciwko siebie

    I jak wówczas chcesz stosować regułę prawej ręki? Jeśli chodzi o
    "skręcanie w lewo", to nie ją się stosuje.

    --
    Liwiusz

  • 202. Data: 2011-04-28 09:56:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:ipbcvq$t1$...@n...onet.pl...

    > I jak wówczas chcesz stosować regułę prawej ręki? Jeśli chodzi o
    > "skręcanie w lewo", to nie ją się stosuje.

    przecież napisałem "tak w uproszczeniu", nawet "dotyczące prawej ręki"
    wziąłem w ciapki, przecinanie torów jazdy to jedno, a fakt że w trakcie
    skrętu w lewo, jadącego z przeciwka prosto masz po prawej stronie, to drugie

  • 203. Data: 2011-04-28 09:56:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ipavrr$ses$2@inews.gazeta.pl...

    > Nie widziałem jeszcze skrzyżowania ze światłami _i_ znakiem STOP.

    Chociazby na tym filmiku z Krakowa, ktorego link zapodano kilkakrotnie w tym
    watku.
    Sa i swiatla, i STOP i tabliczka T-6c.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 204. Data: 2011-04-28 09:59:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 11:56, SDD pisze:
> [...]
    > wiadomości news:ipavrr$ses$2@inews.gazeta.pl...

    > Chociazby na tym filmiku z Krakowa, ktorego link zapodano kilkakrotnie w tym

    Jak ja lubię "argumenty z własnej niewiedzy".
    "Nie widziałem jeszcze skrzyżowania ze światłami i znakiem STOP".
    "Nie widziałem jeszcze albinosa, ergo albinosi nie istnieją" :)

    --
    Liwiusz

  • 205. Data: 2011-04-28 10:18:04
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 11:59, Liwiusz pisze:

    > Jak ja lubię "argumenty z własnej niewiedzy".
    > "Nie widziałem jeszcze skrzyżowania ze światłami i znakiem STOP".
    > "Nie widziałem jeszcze albinosa, ergo albinosi nie istnieją" :)

    Istnieją czy nie istnieją... Na pewno jest to (tj. bielactwo) pewna wada
    konstrukcyjna.

    Więc może to dobra analogia do skrzyżowania ze światłami i STOPem, hmm? ;)

    PS: nadal za subtelnie, czy już rozumiesz?

  • 206. Data: 2011-04-28 11:34:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.04.2011 11:33, szerszen pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:ipbahl$mj7$...@n...onet.pl...
    > no chyba jednak nie, skoro zamierzasz słuchać się policjanta ignorując
    > wszelkie znaki i sygnały świetlne,

    Nie napisałem tego. Będę ignorował sygnały świetlne i znaki w zakresie,
    w jakim są sprzeczne z poleceniami policjanta, bo te mają pierwszeństwo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 207. Data: 2011-04-28 11:38:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.04.2011 11:28, szerszen pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:ipbaac$llo$...@n...onet.pl...
    > no więc przyjmij, że światła maja wyższy priorytet

    No mają. Dyskusja nie jest o tym, czy mają czy nie, ale czy wyłączają
    działanie znaków o niższym priorytecie czy nie wyłączają.

    > super, tylko że nie zawsze możesz się stosować do wszystkiego na raz,
    > dlatego stworzono artykuł 5 i jasno określono do czego się należy
    > stosować, jeśli jest kilka wytycznych na raz

    Masz inny art. 5 niż ja jak widać, bo w moim określono jedynie priorytety.

    > tak samo jak policjant ma pierwszeństwo w wydawaniu dyspozycji, to się
    > nazywa analogia

    No. I dlatego w zakresie sprzecznym będę słuchał tego, o wyższym
    priorytecie. Napisałem przykład z kierownikiem.

    > to samo, jest policjant, zapominasz o światłach i znakach, są światła,
    > zapominasz o znakach dotyczących pierwszeństwa, proste i nieskomplikowane

    Owszem, ale nie wynikające z przepisów. Z przepisów wynika, że
    polecenia zastępcy kierownika, o ile nie są sprzeczne z poleceniami
    Dyrektora, należy również wykonywać.

    > no i tego sie trzymaj

    A dasz gwarancję, że inni też będą? Że Twój autorytet będzie większy niż
    zapis bubla prawnego?

    > bo zapisów prawnych nie czyta się jak książki kucharskiej czy adama
    > słodowego, trzeba trochę pomyśleć i zastanowić się, również nad tym,
    > czego nie napisali, albo czemu to napisali

    nie pomyliłeś pl.soc.prawo z pl.cośtam.religia?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 208. Data: 2011-04-28 11:50:05
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 16:45:31 +0200, Paweł napisał(a):

    > Lubę krowy ;-)

    Nie dziwne, bo chodzą one bez majtek. Inaczej do dzisiaj byś nie widział
    waginy ;P
    No i technika video też ci wyświadczyła przysługę :)
    Możesz zobaczyć nawet kobietę bez majtek :))

  • 209. Data: 2011-04-28 12:07:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ipbest$lur$1@inews.gazeta.pl...

    > Więc może to dobra analogia do skrzyżowania ze światłami i STOPem, hmm? ;)

    Niedobra, bo istnieje wiele miejsc, gdzie - w przypadku awarii swiatel -
    znak A7 jest "za slaby" - chociazby wysoka kamienica na samym rogu
    skrzyzowania.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 210. Data: 2011-04-28 12:25:35
    Temat: Re: Pierwsze?stwo przejazdu
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu

    - tu jest tez podstawowa roznica - strzalka wcale nie dziala jak STOP - przy
    niej trzeba sie bowiem zatzymac *przed sygnalizatorem* (tak jakby wogole jej
    sie nie dostrzeglo, a widzialo tylko czerwone swiatlo) - skad moze wcale nie
    byc widac dobrze drogi dla ktorej ruch jest otwarty.
    A jak juz sie ruszy ze strzalki, to mozna skrecic bez dodatkowego
    zatrzymywania sie o ile nic nie jedzie - na takiej samej zasadzie, jak w
    przypadku znaku A7

    Pozdrawiam
    SDD