    From: "Maciek" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pełne upoważnienie
    Date: Thu, 11 Dec 2003 17:57:20 +0000 (UTC)

    Przypuśćmy że mam pełne upoważnienie do zarządzania środkami finansowami na
    koncie bankowym osoby z mojej rodziny.
    Jeśli te środki wydam na zakup powiedzmy samochodu, który zarejestruję tylko
    na siebie to czy osoba która upoważniła mnie do zarządzania tymi środkami
    może potem domagać się ode mnie jakiegoś odszkodowania lub zwrotu stosownej
    kwoty za to że bez konsultacji z nią wydałem stosowną kwotę na swoje wydatki?

    I druga sytuacja: mam pełne upoważnienie do zarządzania środkami na koncie
    maklerskim obcej osoby (czytaj: nie z rodziny). Ta osoba ma na nim akcje
    pracownicze. Czy jeśli sprzedam te akcje bez konsultacji z nią a potem
    wyciągnę pieniążki za te akcje z tego konta - to czy z kolei ta osoba może
    domagać się ode mnie zwrotu kwoty którą pobrałem.
    Wiem też że od akcji pracowniczych należy odporowadzić podatek (od ich
    sprzedaży). Czy jeśli ja "zrobię" zlecenie sprzedaży to czy ta osoba może
    domagać się ode mnie abym zapłacił ten podatek?

    Z góry dziękuję za odpowiedź