    From: "Hawlik" <h...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PZU -czy ktos wyjasni, pomoze??:)
    Date: Wed, 18 Feb 2004 13:34:21 +0100

    Witam.

    Przydazyla mi sie taka historia. Kiedys moj tesc dostal wezwanie na policje
    ze jego samochod spowodowal wypadek i oddalil sie z miejsca wypadku. Po
    analizie przeprowadzonej w domu ustalilismy ze tego dnia jechalem nim ja i
    moja dziewczyna. Pojechalem na policje w ustalonym teriminie i okazalo sie
    ze tamtego dnia bylem od sklepem i stuknolem w inny samochod. Dodam ze
    jezdzilem smochodem duzum dostawczym busem. Sprawa wydala mi sie dziwna bo
    niczego nie zauwazyelem ani nie uslyszalem ktotko mowic nie bylem swiadomy
    takiego zdazenia. Ale pan policjant powiedzial za sprawa wyglada taki i tak
    ze na samochodzie poszkodowanego w miejscu stluczania byl lakier jaki jest
    na moim aucie itd itd.
    Generalnie zaproponowal mi przyznanie sie do winy i wiziecie na siebie
    odpowiedzialnosci za zdazenie.
    Co uczynilem fakty wydaly mi sie przekonujace. Jako, ze staram sie
    odpowiadac za zwoje czyny (generalnie pozadny ze mnie obywatel:) podpisalem
    zeznanie w ktorym przznaje sie do stluczki i do faktu iz oddalilem sie z
    miejsca wypadku lecz w uzazasnieniu dopisalesmy iz nie bylo nic slychac w
    aucie (bylem z dziewczyna ona tez nic nie slyszala) i dlatego nie zostalem
    na miejscu zeby wyjscinic sprawe.
    Odbyla wie sprawa w sadzie grockim (zaocznie ) nie bylem na niej obecny (nie
    musialem) wysokosc kary ustalil policjant na 300zł. Jak dastalem wyrok z
    sadu odrazy grzywna zaplacilem i sprawe uznalem za zakonczona.

    Teraz jednak dostalem pisno z PZU a konkretnie wezwanie do zaplaty kwoty
    1238,54zł "z tytułu przysługującego regresu za wyplacone odszkodowanie"
    na wplacenie kwoty mam 14dni.

    nizej jest jeszcze opisane co nastopi jesli nie wplace w terminie
    (dochodzenie na drodze postepowanie sadowego) idt...

    na samym dole widnieje

    UZASADNIENIE
    Oddalil sie pan z miejsca zdarzenia.

    koniec pisma.

    I teraz moja pytanie. Cz faktycznie musze w tych okoliznosciach zaplacic???
    Przeciez nie oddalilem sie swiadonie. Co znalazlo sie moich zeznaniach.
    Co powinienem w tej sytuacji zrobic????

    Czekam z niecierpliwoscia na wszelkie rady
    z gory dziekuje
    Tomek