-
41. Data: 2004-04-13 14:21:38
Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Od: Kasek <k...@f...onet.pl>
On Tue, 13 Apr 2004 11:48:51 +0200, "szerszen" <w...@s...pl>
wrote:
>nie moga miec ujemnego bilansu bo to by oznaczalo ze przyczyniaja sie do
>smierci, moga miec co najwyzej zerowy, a w to nie wierze
Jest ujemny!!!! Mamy 1 - na poziomie uniwersyteckim - badanie skutkow
progow.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Na kazdego 1 pieszego uratowanego przez
zwolnienie ruchu przez progi zwalniajace, 37 ludzi
umrze przez opozniony czas reakcji sluzb medycznych.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Oczywiscie przy tak porazajacym argumencie pisanie
o zanieczyszczeniu powietrza(alerting him to the increase
in pollution caused by speed humps), halasie, drganiach i
uszkodzeniu samochodu (Humps damage cars - especially older cars)
pomine.
"The Decatur Daily News" WEDNESDAY, APRIL 7, 2004
"Council slows speed humps"
"University of Texas study suggests that for every pedestrian killed
by a speeder, 37 people may die as a result of the delayed response
times caused to police, fire and ambulance services"
"Speed trapped" 8/16/00
By Jeffrey C. Billman
"Using a detailed formula developed by Boulder, Colo., scientist Ray
Bowman, Bunte determined that in Austin, at least 37 people would die
because of slower emergency-response time for every one life saved by
slower traffic. Since Bunte took into account only deaths from sudden
cardiac arrest -- and not from delayed fire response or any other
condition -- that number could be higher."
i teraz cytat z oryginalu
Cytat z PDF'a z oryginalnym raportem, calosc 276 stron:
"A policy analysis was conducted specifically for the conflict that
had
arisen in Austin, Texas. Based on quantitative processes, this
analysis showed
that Austin would lose an additional 37 lives per year with patients
of sudden
cardiac arrest if the Fire and EMS Departments experienced a 30 second
delay
in response times due to traffic calming. The analyses also concluded
that at
best, only one pedestrian life could be saved each year from traffic
calming as
pedestrian fatalities rarely occurred within residential
neighborhoods. A
risk/benefit analyses also demonstrated that traffic-calming devices
have more
of a negative impact than a positive impact to the community."
-
42. Data: 2004-04-14 06:19:21
Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Od: "szerszen" <w...@s...pl>
Uzytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:5rtn70db1hun8i4ri1qphqn9u0rsoa2rvl@4ax.com...
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
> Na kazdego 1 pieszego uratowanego przez
> zwolnienie ruchu przez progi zwalniajace, 37 ludzi
> umrze przez opozniony czas reakcji sluzb medycznych.
> <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
powtorze po raz kolejny, musialy by byc przyczyna smierci ludzi zeby miec
ujemny, jesli uratuja chociaz jednego czlowieka maja dodatni
-
43. Data: 2004-04-14 07:39:27
Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
szerszen wrote:
>
> Uzytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
> news:5rtn70db1hun8i4ri1qphqn9u0rsoa2rvl@4ax.com...
>
>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>> Na kazdego 1 pieszego uratowanego przez
>> zwolnienie ruchu przez progi zwalniajace, 37 ludzi
>> umrze przez opozniony czas reakcji sluzb medycznych.
>> <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>
> powtorze po raz kolejny, musialy by byc przyczyna smierci ludzi zeby miec
> ujemny, jesli uratuja chociaz jednego czlowieka maja dodatni
Dziwna matematyke stosujesz...
W wyiku wprowadzenia inowacji zamiast jednej ginie 36 osob...
A u Ciebie bilans jest dodatni.
Boguslaw
-
44. Data: 2004-04-14 09:23:36
Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Od: "szerszen" <w...@s...pl>
Uzytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisal w wiadomosci
news:c5isqo$ki2$3@galaxy.uci.agh.edu.pl...
> W wyiku wprowadzenia inowacji zamiast jednej ginie 36 osob...
tia?
rozumiem ze progi stawia sie na wszystkich ulicach i to powoduje takie
opoznienia karetek,
progi sa tylko na osiedlach, a tam karetki jakos i tak powoli jezdza
wiec nie widze zwiazku drastycznego opoznienia czasu dojazdu z progami
zwalniajacymi
-
45. Data: 2004-04-14 09:51:09
Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
szerszen wrote:
>
> Uzytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisal w wiadomosci
> news:c5isqo$ki2$3@galaxy.uci.agh.edu.pl...
>
>> W wyiku wprowadzenia inowacji zamiast jednej ginie 36 osob...
>
> tia?
> rozumiem ze progi stawia sie na wszystkich ulicach i to powoduje takie
> opoznienia karetek,
> progi sa tylko na osiedlach, a tam karetki jakos i tak powoli jezdza
>
> wiec nie widze zwiazku drastycznego opoznienia czasu dojazdu z progami
> zwalniajacymi
To co rozumiesz i co widzisz to jedno...
A byl tekst i na jego podstawie teza....
Wiec trzeba bylo od razu powiedziec, ze nie wierzysz
w dane z tekstu, a nie wmawiac nam, ze nie wynika z niego teza.
Boguslaw
-
46. Data: 2004-04-14 11:26:07
Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
szerszen wrote:
>
> Uzytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisal w wiadomosci
>
>> A byl tekst i na jego podstawie teza....
>
> tia
> a to ze dane i wnioski w tekscie maja sie tak do realiow polskich jak
> swinia do baletu to juz nie zwrociles uwagi?
Zwrocilem tylko uwage, ze powinno sie wyraznie napisac CO
sie kwestionuje..
Poza tym jak rozroznic wypadki w wyniku
niezastosowania progu i w wyniku, ze dziecko niejest
nalezycie pilnowane.
Polskie warunki sa takie, ze dziesi laza samopas... a n ie powinny.
Boguslaw
-
47. Data: 2004-04-14 11:47:53
Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Od: "szerszen" <w...@s...pl>
Uzytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisal w wiadomosci
news:c5j4hm$c5t$3@galaxy.uci.agh.edu.pl...
> A byl tekst i na jego podstawie teza....
tia
a to ze dane i wnioski w tekscie maja sie tak do realiow polskich jak swinia
do baletu to juz nie zwrociles uwagi?
-
48. Data: 2004-04-14 13:07:46
Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Od: "szerszen" <w...@s...pl>
Uzytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisal w wiadomosci
news:c5ja3n$jc7$2@galaxy.uci.agh.edu.pl...
> Zwrocilem tylko uwage, ze powinno sie wyraznie napisac CO
> sie kwestionuje..
od poczatku pisalem wyraznie ze calkowita negacja garbow jest bledna,
poniewaz mimo wszystko sa misjca w ktorych doskonale spelniaja swoja role i
pomagaja a nie szkodza, pisalem rowniez ze nie idea jest zla tylko
zaprojektowanie/wykonanie
> Poza tym jak rozroznic wypadki w wyniku
> niezastosowania progu i w wyniku, ze dziecko niejest
> nalezycie pilnowane.
a jak rozroznic wypadki z powodu przekroczenia predkosci, a jak z powodu
zlej nawierzchni drogi?
na podobnej podsawie moge napisac ze ograniczenia predkosci przyczyniaja sie
do ilosci wypadkow, a nie ja zmniejszaja, w stanach zrobili eksperyment, na
odcinku autostrady zniesli ograniczenie predkosci, ilosc wypadkow w tym
miejscu spadla, po przywroceniu ograniczenia wzrosla, i co ty na to?
> Polskie warunki sa takie, ze dziesi laza samopas... a n ie powinny.
polskie warunki sa takie ze mamy gowniane drogi, debili i zlodziei ktorzy
nimi zarzadzaja, projektuja i ogolnie sa odpowiedzialni za ich utrzymanie, o
tych kretynach od stawiania znakow nawet nie wspominam, a dzieci juz takie
sa ze sa zywiolowe
-
49. Data: 2004-04-14 13:27:33
Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Od: Kasek <k...@f...onet.pl>
On Wed, 14 Apr 2004 13:47:53 +0200, "szerszen" <w...@s...pl>
wrote:
>
>Uzytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisal w wiadomosci
>news:c5j4hm$c5t$3@galaxy.uci.agh.edu.pl...
>
>> A byl tekst i na jego podstawie teza....
>
>tia
>a to ze dane i wnioski w tekscie maja sie tak do realiow polskich jak swinia
>do baletu to juz nie zwrociles uwagi?
Oni zakladali, ze karetka bedzie musiala przejechac przez 6 progow.
Taka srednia. Myslisz, ze w Polsce jest inaczej? Znam kolo siebie
kilka blokow, gdzie karetka musialaby przejechac najpierw 4 progi na
ulicy wokolosiedlowej, a pozniej 3 na ulicach wewnetrznych.
-
50. Data: 2004-04-14 13:27:37
Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Od: Kasek <k...@f...onet.pl>
On Wed, 14 Apr 2004 15:07:46 +0200, "szerszen" <w...@s...pl>
wrote:
>od poczatku pisalem wyraznie ze calkowita negacja garbow jest bledna,
>poniewaz mimo wszystko sa misjca w ktorych doskonale spelniaja swoja role i
>pomagaja a nie szkodza,
Dobro to moze sa przed wjazdem na parking przed jakas instytucja,
ale nie w zyciu nie chcialbym _mieszkac_ w gettcie za progami.
>na podobnej podsawie moge napisac ze ograniczenia predkosci przyczyniaja sie
>do ilosci wypadkow, a nie ja zmniejszaja, w stanach zrobili eksperyment, na
>odcinku autostrady zniesli ograniczenie predkosci, ilosc wypadkow w tym
>miejscu spadla, po przywroceniu ograniczenia wzrosla, i co ty na to?
Za to kocham amerykanow, po co teoretyzowac miesiacami,
lepiej zrobic rzetelne badanie statystyczne - i widac jak na dloni.
BTW - dlaczego leki - chocby setki prof. teoretykow je zachwalo -
nie zostana dopuszczone do obrotu, jesli nie przejda badania
statystycznego (lek kontra plecebo), ktore wskaze, ze faktycznie
maja pozytywna wartosc? Moim zdaniem to rozumowanie powinno
stosowac sie do wszystkiego. Za to - jak pisalem - kocham
amerykanskie badania. Chyba jest oczywistym, ze na tamtym
odcinku nalezy zdjac ograniczenie predkosci, a na osiedlach
zlikwidowac getta za-progowe.