  • 1. Data: 2005-08-06 09:48:40
    Temat: 500 zł za skargę do NSA
    Od: "piobad" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Zaskarżyłem decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego do
    Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Po miesiącu WSA wezwał mnie do
    uiszczenia wpisu sądowego w kwocie 500 zł.
    Mam takie pytania :
    Czy jest możliwość wnioskowania o zmniejszenie tej kwoty lub całkowite
    zwolnienie z niej ?
    Czy to wpisowe jest zwracane w przypadku "wygrania sprawy" ?
    Z góry dziękuję
    piobad

  • 2. Data: 2005-08-06 12:12:09
    Temat: Re: 500 zł za skargę do NSA
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Czy jest możliwość wnioskowania o zmniejszenie tej kwoty lub całkowite
    > zwolnienie z niej ?

    Tak, por. art 243-263, a zwłaszcza art. 246 prawa o postępowaniu przed
    sądami administracyjnymi -
    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2002.153.12
    70.html>

    >Czy to wpisowe jest zwracane w przypadku "wygrania sprawy" ?

    Tak, art. 200, ale musisz zgłosić takie żądanie, jeśli występujesz bez
    radcy/adwokata, sąd Cię o tym pouczy.

    JK

  • 3. Data: 2005-08-07 18:16:49
    Temat: Odp: 500 zł za skargę do NSA