  • Data: 2005-09-05 21:49:26
    Temat: PKP- Mandat za przekroczenie wieku studenta
    Od: "s...@...wp.pl" <s...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W zeszłym roku jechałem sobie spokojnie pociągiem. Przed kanarami nie
    uciekałem ponieważ miałem kupiony bilet ulgowy i ważną legitymacje studencka.
    Niestety miałem już skończone 26 lat i ulga mi nie przysługiwała. Tylko niby
    skąd miałem to wiedzieć?
    Pociągami jeżdżę b. rzadko, na bilecie nic takiego nie było napisane a co
    więcej na legitymacji studenckiej wyraźnie pisze ze jestem uprawniony do ulgi
    50% przy przejazdach pociągami w 2 kl.

    Chciałem dopłacić na miejscu różnice jednak kanar z renomy się nie zgodził.
    Zażądał opłaty dodatkowej coś ponad 100 zł.

    Oczywiście nie zapłaciłem , mandatu nie podpisałem.

    Dziś dostałem z sądu nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym ponad dwustu
    zł.

    Wiem że mogę złożyć sprzeciw. Tylko jakie mam szanse wygrać?

    Przecież nie zrobiłem nic złego. W dobrej wierze kupiłem bilet , nie uciekałem
    przed kontrolerami i chciałem dopłać różnice w cenie biletu.
    Wiec niby dlaczego mam płacić opłatę dodatkowa? Przecież to przewoźnik
    sprzedał mi zły bilet nie informując mnie o braku uprawnień do ulgi.

    Jak powinienem się bronić przed sądem?

    Powiedzieć prawdę licząc na zrozumienie sędziego czy po prostu iść w zaparte
    mówiąc ze nie jechałem tym pociągiem a legitymacje gdzieś zgubiłem. W końcu
    nie ma mojego podpisu na mandacie wiec trudno będzie cokolwek udowodnić .
    Minelo już sporo czasu od tego zdarzenia dlatego są małe szanse ze kanar mnie
    pozna. A gdyby nawet to będzie to tylko jego słowo przeciw mojemu. Ale z
    drugiej strony jeśli mam szanse wygrać mówiąc prawdę to po co kłamać ?

    Pozdr.
    Seba