  • 1. Data: 2005-02-26 13:36:31
    Temat: PIT-11 - błędny?
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Witam,
    Mam taki dziwny przypadek przy rozliczaniu dochodów na podstawie PIT-11 jaki
    uzyskałem od pracodawcy. Otóż (wskrócie):
    zaliczka pobrana przez płatnika (pole 37): 315,50 PLN
    składki na ubezpieczenia zdrowotne (pole 76): 377,92 PLN
    Jak to wrzucam w program PITY (polecam) to on mi wyrzuca, że składki
    zdrowotne nie mogą być wyższe niż zapłacony podatek (logiczne), który wyszeł
    około 163 PLN!
    Czy to czasem nie jest błąd pracodawcy? Czy składki zdrowotne mogą w ogóle
    być wyższe niż zaliczka pobrana?
    No bo skoro tak i oni faktycznie tyle za mnie zapłacili, to jak mam to
    odzyskać (200 PLN różnicy).
    Czy ja źle kombinuje?

    --==<< Scottos >>==--

  • 2. Data: 2005-02-26 14:37:40
    Temat: Re: PIT-11 - błędny?
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

> [...]
    > wyszeł około 163 PLN!
    > No bo skoro tak i oni faktycznie tyle za mnie zapłacili, to jak mam to

    Czesto tak jest a nawet to chyba regula ze podatek faktycznie pobrany przez
    pracodawce jest < niz ubezpieczenie zdrowotne 7,75%.
    No ale powinien ci program na dole wykazac do zwrotu. Jesli zaplaciles za
    duzo to automatem powinno byc podatek wyliczony - zaplacony = do zwrotu lub
    doplaty.

  • 3. Data: 2005-02-26 17:14:40
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

    Użytkownik "Scottos" <m...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > około 163 PLN!
    > Czy to czasem nie jest błąd pracodawcy? Czy składki zdrowotne mogą w ogóle

    Mogą być wyższe, bo są min. stawki ZUS, które trzeba zapłacić, niezaleznie
    od uzyskanego dochodu, a tym samym od pobranej zaliczki na podatek.
    Zwrócą Ci zatem zapłacony podatek 315,50 zł., ale program komputerowy może
    nie btrać takiej opcji pod uwagę ...

    andie