eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPILNIE -> UMOWA ZLECENIE -> wady wykonania -> dlugiePILNIE -> UMOWA ZLECENIE -> wady wykonania -> dlugie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PILNIE -> UMOWA ZLECENIE -> wady wykonania -> dlugie
    Date: Mon, 25 Nov 2002 09:18:14 +0100
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 97
    Message-ID: <arsmaq$ocr$1@news.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: tr-gw.trax.com.pl
    X-Trace: news.gazeta.pl 1038212253 24987 212.109.154.61 (25 Nov 2002 08:17:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Nov 2002 08:17:33 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-User: impaska
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:115715
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam szanownych grupowiczow.
    Z góry przepraszam za ogonki ( pisałem w Wordzie aby uniknąc błędów ort.)

    Oto umowa:

    Strony w dniu: 11.10.2002 zawierają umowę - zlecenie o treści:

    1.. OKNO ...
    2.. OKNO ...
    3.. Drzwi typ 100-90 z szybą BIAŁE TYP 1
    4.. Demontaż, montaż, obróbka murarska
    5.. Zwężenie dwustronne drzwi z wykończeniem
    6.. Zwężenie okien ....
    7.. Parapet ....
    Termin wykonania 25-27 października 2002-11-25



    Warunki umowy:

    1.. Podstawą wykonania i rozliczenia są postanowienia niniejszej umowy,
    oparte na zasadzie wzajemnego, pisemnego uzgodnienia w ilościowym i
    kosztorysowym zakresie. Ustne ustalenia nie będą honorowane.
    2.. Rezygnacja lub ograniczenie zakresu prac zleconych może nastąpić w tym
    samym dniu po podpisaniu umowy. Po tym terminie będą traktowane jako
    odstępstwo od umowy ze skutkami jak niżej.
    3.. Strona odstępująca od umowy zapłaci drugiej stronie karę umowną w
    wysokości ( i tu brak kwoty) % wartości prac.
    4.. W przypadku od odstąpienia od umowy przez zleceniodawcę, wpłacona
    przedpłata gwarancyjna nie podlega zwrotowi.
    5.. Z przyczyn technicznych występujących po obu stronach termin wykonania
    prac może być opóźniony o 14 dni bez skutków prawnych.
    6.. Zapłata za wykonane prace nastąpi w dniu wykonania prac upoważnionemu
    pracownikowi.
    7.. pracownikowi przypadku niedotrzymania warunków umowy, płatności lub
    realizacji zlecenia, strony mogą naliczać kary umowne o wysokości 0,5% prac
    za każdy dzień zwłoki.
    8.. W sprawach nie unormowanych umową mają zastosowanie przepisy K.C.
    9.. Do momentu zapłaty przez zleceniodawcę w/w towar jest własnością firmy
    XYZ
    10.. Przypadki sporne podlegają decyzji Sądu Rejonowego w XXX




    Na podstawie tej umowy, firma XYZ wykonała swoją pracę ( demontaż, montaż i
    obróbkę murarską), przy czym terminu dotrzymali. Szef firmy domagał się
    często zapłaty za wykonane prace i materiały. Koniec końców uiszczono
    wymienioną kwotę. I tu zaczyna się zabawa:

    To co oni wykonali nie zostało do końca sprawdzone. Następnego dnia
    (14.XI.2002) zadzwoniłem do firmy XYZ z powiadomieniem ze wykonane przez
    nich prace są wadliwe. Chodzi o zamontowanie drzwi(wartość bagatela 2200zł).
    U dołu jest szczelina na pół centymetra i wygląda na to ze nie trzymają
    pionu. Na dodatek przez takie złe zamontowanie drzwi, zostały one porysowane
    w jednym miejscu przez zamek ( powód: złe zamontowanie) Po zgłoszeniu
    telefonicznym usterki, obiecano mi ze pracownicy przyjadą i wyregulują
    drzwi w terminie (16-18.XI.2002). Oczywiście nie przyjechali. Poszedłem do
    nich osobiście 20.XI.2002 znów obiecano mi że przyjadą i wykonają poprawki.
    Jest dziś 25.XI.2002 i nic. Bez zmian. Co mam z tym problemem zrobić. Jak
    rozstrzygnąć ten problem.

    Nie jestem prawnikiem, na prawie się zupełnie nie znam.

    - Chcę dziś pójść do tej firmy ponownie tylko nie wiem jak z nimi
    rozmawiać. A co jak znów mnie spławią?

    - Czy wziąć od nich jakiś papierek że zgłaszałem wadę dzień po
    zapłacie?

    - A co jak mi nie zechcą dać, tylko powie że nic takiego nie
    zgłaszałem?

    - Powiedzieć wobec tego że zgłaszam wadę i wtedy niech mi dadzą
    zaświadczenie o terminie zgłoszenia wady?

    - Jaki maja przepisowy termin na naprawę uszkodzeń

    - Czy na wykonane przez nich prace mam jakąś gwarancję (takowej
    bynajmniej na papierku nie dostałem)

    - Czy mam na ich prace rękojmię? Na jak długo

    - Czy na zakupione drzwi i okna mam rękojmię jak tak to u kogo
    dochodzić swoich praw? W firmie u której zamówiłem i która to wykonała
    prace?

    Bardzo proszę o pomoc.



    AJA



    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1