  • 1. Data: 2007-07-30 20:23:48
    Temat: PESEL i prezes spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    W dniu dzisiejszym przeczytałem ogłoszenie,że prezes spółdzielni
    mieszkaniowej nakazuje osobom korzystającym z garaży podać na załączonej
    liści nr PESEL ewentualnie zgłosić się do biur i tam

    Podać,a ponadto na piśmie poinformował ze ustalił zasady korzystania z
    garaży"

    Dla jasności sprawy te garaże zostały kilkanaście lat temu wybudowane w 80 %
    za nasze pieniądze - każdy zapłacił dla przedsiębiorstwa budującego,które
    w czasie realizacji tej inwestycji nie miało nic wspólnego ze spółdzielnią
    mieszkaniową. Spółdzielnia przejęła te garaże do administrowania i osoby,
    które pokryły koszt budowy aktualnie te garaże użytkują tak jak mieszkania
    "własnościowe" -wybaczcie, ale nie pamiętam te całej nazwy tej dziwacznej
    formy własności.

    Mam pytanie: czy prezes może określać zasady korzystania prze zemnie z
    mojego własnego garażu i na jakiej podstawie prawnej wymaga od właścicieli
    podania nr PESEL?

    / czy uchwalono jakąś nawową ustawę?,Będę wdzięczny za informacje

    akohoro

  • 2. Data: 2007-07-31 21:54:08
    Temat: Re: PESEL i prezes spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "akohoro" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > % za nasze pieniądze - każdy zapłacił dla przedsiębiorstwa
    > budującego,które w czasie realizacji tej inwestycji nie miało nic

    Kto jest wlascicielem garazy?
    Kto zaplacil jest malo istotne. Kto figuruje jako wlasciciel? Gdzie sa
    ksiegi wieczyste gruntu i co jest tam wpisane?

> [...]
    > koszt budowy aktualnie te garaże użytkują tak jak mieszkania
    > "własnościowe" -wybaczcie, ale nie pamiętam te całej nazwy tej dziwacznej

    Czyli odpowiadajac na swoje pierwsze pytanie. Wy wylozyliscie pieniadze,
    spoldzielnia SOBIE wybudowala garaze w zamian dajac wam prawo i tu "ta
    dziwaczna nazwa".

    > Mam pytanie: czy prezes może określać zasady korzystania prze zemnie z
    > mojego własnego garażu i na jakiej podstawie prawnej wymaga od właścicieli
    > podania nr PESEL?

    Nie twojego garazu, tylko spoldzielni. Jest on wlasnoscia spoldzielni, tak
    samo jak "twoje" mieszkanie.

    Nie ma prawa wynagac podania numeru pesel bo nie jest on niezbedny do
    zarzadzania garazami.
    Skarga do GIODO powinna szybko rozwiazac problem.
    No chyba, ze jakies inne ustawy nakazuja mu miec pesel od osob majacy prawo
    do garazu.
    Wowczas ma prawo zadac numeru pesel, w innym przypadku nie, bo nie jest on
    potrzebny.

    > / czy uchwalono jakąś nawową ustawę?,Będę wdzięczny za informacje

    zapytaj prezesa. powinien wiedziec do czego mu pesel.
    ja nic nie wiem.

  • 3. Data: 2007-08-01 05:41:41
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > zapytaj prezesa. powinien wiedziec do czego mu pesel.
    > ja nic nie wiem.

    Może np. do ubezpieczenia ?

  • 4. Data: 2007-08-01 08:05:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jul 2007, akohoro wrote:

    > / czy uchwalono jakąś nawową ustawę?

    A czy przypadkiem Wy sami, spółdzielcy (typowa frekwencja na zebraniach
    to AFAIK od 0,5% do 3% członków) nie uchwaliliście tam sobie czegoś? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-08-03 20:55:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Nie ma prawa wynagac podania numeru pesel bo nie jest on niezbedny do
    > zarzadzania garazami.

    Pech polega na tym, że od jakiegoś czasu jest on niezbędny do dokonania
    wpisu w Kw. Fizycznie jest on umieszczany jako dane posiadacza w dziale II
    Kw.
    Więc może on być np. potrzebny do wydawania zaświadczeń służących do
    zakładania ksiąg.

  • 6. Data: 2007-08-03 22:25:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > Kw.
    > Więc może on być np. potrzebny do wydawania zaświadczeń służących do

    Jeśli jest wymagany to ma prawo sie go domagac.