    From: w...@o...eu (Krzysztof Wostal)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ostatnia wola, a niepełnosprawność
    Date: 19 Jan 2008 01:00:26 +0100

    Witam

    W artykule zamieszczonym tutaj: http://www.rp.pl/artykul/81961.html
    znalazłem między innymi: "Świadkiem woli spadkodawcy nie może być osoba,
    która nie ma pełnej zdolności do czynności prawnych, a więc
    niepoczytalna albo małoletnia, a także niewidoma, głucha, niema, nie
    mogąca pisać i czytać, nie władająca językiem, w którym spadkodawca
    sporządza testament.".
    Mam więc wątpliwość dlaczego tak jest. Czemu osoba niewidoma nie może
    być światkiem ostatniej woli. Czemu osoba głucha nie może takim
    światkiem być?
    Załóżmy, że spadkodawca jest osobą niemą i zna tylko język migowy.
    Świadek też jest osobą niemą i zna ten język. Dwóch kolejnych świadków
    jest osobami 'zdrowymi', ale też rozumiejącymi dobrze migowy. Co tutaj
    jest źle?
    Druga moja wątpliwość to własnoręczny testament. Czy niewidomy może go
    sporządzić w brajlu? Przecież będzie to napisane własnoręcznie.
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
    Krzysztof Wostal