    From: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Opłata za parking i kara
    Date: Mon, 24 Jun 2002 19:42:25 +0200

    W dniu dzisiejszym strażnik Straży Miejskiej wręczył mojemu tacie
    Zawiadomienie o obciążeniu karą pieniężną
    za nieuiszczenie opłaty za parkowanie pojazdu / w tzw. Strefie Płatnego
    Parkowania /. Strażnik miał rację bo
    faktycznie pierwszy raz od czasu wprowadzenia w/w Strefy nie miał on
    opłaconego postoju, a to tylko dlatego, że nie miał wymaganej kwoty na
    karcie parkingowej. Odszedł więc do najbliższego punktu obsługi kart,
    wrócił po ok. 10-15 minutach, ale strażnicy byli szybsi, a urzędnicy UM w
    Bytomiu nie przyjmowali jego tłumaczenia do wiadomości posługując się
    zresztą bardzo dziwną i smutną argumentacją / np " ...ja tu nie mogę nic
    zmienić...", "...to nie jest powód do anulowania zawiadomienia..."/
    Proszę o poradę jak się zachować w tej sytuacji. Nie jest to sprawa
    pieniędzy lecz tylko i wyłącznie mojej
    chęci walki z bezdusznością urzędników, tzw. zapominaniem o tym, że to Urząd
    jest dla mieszkańca a nie odwrotnie. Nie boję się ani procesu sądowego ani
    korespondencji z "urzędnikami", ale nie jestem prawnikiem i nie mam
    znajomego prawnika. Dlatego proszę o pomoc w wyborze drogi; iść do przodu
    czy odpuścić?, do kogo
    zwrócić się o pomoc lub wyjaśnienia?