  • 21. Data: 2008-08-01 07:56:06
    Temat: Re: Opłata za odbiór w siedzibie sklepu
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 16:54:59 +0200, zly napisał(a):

    > to moze kasjerki w tesco tez sobie zaczna doliczac za obsluzenie klientow?

    To już jest wliczone w marżę Tesco.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 22. Data: 2008-08-01 08:07:06
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 15:11:56 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

    > No dobra, a jak założe sobie skep internetowy, będe mieć najniższe ceny na
    > ceneo ale do każdego sprzedanego tawaru będę doliczać np 10% za "wydanie". To
    > chyba nie było by uczuciwe zagranie.

    Gdybyś doliczał procentowo nie (choć od strony prawnej pewnie było by to ok
    - nie ma przymusu pokazywania na ceneo końcowej ceny). Ale konkretną stawkę
    za wydanie tak. Poza tym o ile się nie mylę, to taki sprzedawca nie tylko
    po prostu wydaje paczkę klientowi, ale też musi zaprezentować klientowi
    towar - przy odbiorze osobistym traci on możliwość zwrotu towaru do 10 dni,
    wiec może (i powinien) dobrze go obejrzeć.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 23. Data: 2008-08-01 08:08:24
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 12:56:32 -0700 (PDT), Paweł Marcisz napisał(a):

    > To ich sprawa, żeby towar był sprawny zgodny z zamówieniem i za to na
    > pewno nie mogą pobierać dodatkowych opłat,

    Dlaczego nie mogą?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 24. Data: 2008-08-01 08:09:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2008, zly wrote:

    > to moze kasjerki w tesco tez sobie zaczna doliczac za obsluzenie klientow?

    To już jest doliczone. Jakoś, czyli dla większości klientów drogo.
    Bynajmniej nie jestem zachwycony koniecznością kupowania kota w worku,
    ale zdaję sobie sprawę, że jak ma być TANIO to NIE MOŻE być tak, że
    koszt wydania jest... "nigdzie" i nie można go ODRĘBNIE doliczać do
    ceny.
    Oczywiście ustawa o cenach tego zabrania, tylko konieczność "upchnięcia"
    tego kosztu w cenie metodą "ma się rozejść po kościach" powoduje większe
    podniesienie tej ceny - bo trzeba wziąć zapas na pewną ilość sytuacji
    ekstremalnych, w rodzaju przysłowiowego "to nakap pan tu kanister
    benzyny" ;) - jakoś mało kto chce kojarzyć fakt istnienia takich regulacji
    prawnych z powszechnym zdumieniem ze 'w hAmeryce wszystko jest tańsze'.
    I praktykami(nieraz naduzywanymi, bo to prawda!) doliczania tam różnych
    dziwnych składników do ceny :P
    IMO regulacje dotyczące cen są ekyhm... nadmierne.
    Formalnie sprzedawca musiałby np. określać cenę wszystkiego "plus koszt
    wydania", a następnie udzielać opustu w wysokości kosztu wydania dla
    ilości pozycji minus jeden. Ciekawe co ma zrobić jak sprzedaje np. na
    kilogramy? :> (oprócz kategorecznego stwierdzenia, że towar jest
    konfekcjonowany w ilości 'kilogram' i mniej się nie da oczywiście).

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-08-01 08:19:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2008, Adramelech wrote:

    > No dobra, a jak założe sobie skep internetowy, będe mieć najniższe ceny na
    > ceneo ale do każdego sprzedanego tawaru będę doliczać np 10% za "wydanie".

    Ale nie było mowy o 10%, a znacznie bliższej rzeczywistości (IMO)
    opłacie stałej. Bo tak prawdę mówiąc, to czy klient kupi jeden
    drobiazg za 4 grosze (ta... o sobie mówię :P) czy coś konkretnego
    za 2000 zł, to różnica w kosztach WYDANIA jest sporo mniejsza, niż
    standardowo stosowana "prowizja" (procentowa).
    O ile prowizja doskonale słuzy ocenie kosztów ubocznych w rodzaju
    pokrycia ryzyk (kradzieży, uszkodzenia w transporcie oraz reklamacji,
    bo jak ktoś myśli że ustawa o ochronie konsumentów nas nic nie
    kosztuje to oczywiście jest w błędzie), to stosowanie jej do kosztów
    WYDANIA jest oczywistym nieporozumieniem.
    Jeśli (a być może tak będzie) ktoś dowiedzie, że opłata "za wydanie"
    jest nielegalna, mamy kolejny absurd prowadzący do tego, że nie da
    się kupić w celu konsumenckim *niekiedy* taniej.
    Znaczy w ogóle I TAK da się TAK SAMO zrobić, ale z użyciem osoby
    trzeciej (przykład niżej) - dziwne by było, jakby złożenie
    dwu usług (sprzedaży i dostawy) miało mieć cechy "nielegalności".

    > To chyba nie było by uczuciwe zagranie.

    Prowizyjne zdecydowanie nie :)
    Ale porównaj z przypadkiem, kiedy ktoś dokonuje sprzedaży *wyłącznie
    wysyłkowo*, więc NIE MA problemu z klientami ktorzy pętają się po
    sklepie i zawracają głowę pytaniami ;)

    I teraz jest ktoś, kto chciałby oferować sprzedaż "w miejscu
    fizycznie dostępnym" tego CZYJEGOŚ towaru - za stałą opłatą
    prowizyjną 29 zł, opłata ZA USŁUGĘ sprowadzenia do konkretnego
    miejca, nie za towar.
    Dlaczego miałoby to być "nielegalne"?

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-08-01 08:56:36
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 1 Sie, 10:09, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Formalnie sprzedawca musiałby np. określać cenę wszystkiego "plus koszt
    > wydania", a następnie udzielać opustu w wysokości kosztu wydania dla
    > ilości pozycji minus jeden.

    Nie rozumiem, co to jest cena+koszt wydania. Ceną jest świadczenie
    wzajemne w umowie sprzedaży. Ekwiwalentem tego świadczenia jest
    przeniesienie własności i wydanie rzeczy. Tak więc cena z definicji
    zawiera koszt wydania.

  • 27. Data: 2008-08-01 11:40:17
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 1 Aug 2008 01:56:36 -0700 (PDT), Paweł Marcisz napisał(a):

> [...]
    > wzajemne w umowie sprzedaży. Ekwiwalentem tego świadczenia jest
    > przeniesienie własności i wydanie rzeczy. Tak więc cena z definicji

    Cena "z definicji" zawiera tylko podatki i akcyzy.
    A nie opłatę za usługi dodatkowe.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 28. Data: 2008-08-01 12:01:28
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 1 Sie, 13:40, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > Cena "z definicji" zawiera tylko podatki i akcyzy.
    > A nie opłatę za usługi dodatkowe.

    Wydanie rzeczy nie jest usługą dodatkową. Przeczytaj KC.

  • 29. Data: 2008-08-01 13:58:19
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Marek K <m...@W...pl> napisali:

    > Jakas podstawa prawna ?

    Kodeks Cywilny

  • 30. Data: 2008-08-01 15:32:55
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> Odpowiedz na

> [...]
    > klientowi towar - przy odbiorze osobistym traci on możliwość zwrotu
    > towaru do 10 dni, wiec może (i powinien) dobrze go obejrzeć.

    Halo, jak to traci? Przecież transakcja została zawarta po za siedzibą
    sklepu, w momencie kliknięcia towaru na stronie. Sposób dostarczenie tawaru
    IMO nie ma wpływu na metode zawarcia transakcji.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski