  • 1. Data: 2009-08-07 07:47:39
    Temat: Opłata skarbowa - kwestia miejsca jej wniesienia.
    Od: MareK <m...@v...pl>

    Wczoraj spotkałem się z sytuacją cokolwiek dziwną. Moi rodzice są stroną
    w postępowaniu administracyjnym (sprawa dot. budowy, prowadzona przez
    powiatowego inspektora nadzoru budowlanego) i ojciec poprosił bym
    reprezentował go przed tym organem jako pełnomocnik. Złożyłem
    pełnomocnictwo wraz dowodem wpłaty opłaty skarbowej (17zł). Wpłaty
    dokonałem w kasie miejscowego urzędu gminy ale pani z nadzoru
    budowlanego stwierdziła, że powinienem był wpłacić te pieniądze w kasie
    starostwa powiatowego (po kilku fochach jednak przyjęła ten dowód
    wpłaty). Nie za bardzo rozumiem, o co jej chodziło? Gdyby dalej istniały
    znaczki skarbowe to by sprawdzała, gdzie je kupiłem? Czy pieniądze z
    opłat skarbowych trafiają na różne konta, w zależności od tego, gdzie są
    wpłacane? Czy miała rację, kwestionując mój dowód wpłaty?
    MareK

  • 2. Data: 2009-08-07 08:23:41
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    MareK wyskrobał(a):
> [...]
    > pieniądze z opłat skarbowych trafiają na różne konta, w zależności od
    > tego, gdzie są wpłacane? Czy miała rację, kwestionując mój dowód

    Zacznijmy od tego, że pełnomocnictwo udzielone synowi jest zwolnione z
    opłaty skarbowej.

    A po drugie, tak - opłatę skarbową wnosi się w urzędzie gminy właściwym
    miejscowo ze względu na miejsce dokonania czynności, wydania zaświadczenia
    albo złożenia pełnomocnictwa.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-08-07 09:08:08
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Chyba ma znaczenie. BO wpłacając w banku (przelew) opłate skarbowa musiałem
    podać nr konta urzędu miasta.