    From: "BarT_PL" <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Opieka nad starszą osobą - Możliwość zmiany testamentu.
    Date: 6 Apr 2007 05:07:37 -0700

    Witam

    Od ponad 10 lat moja mama opiekuje się starszą osobą (pomaga
    finansowo, opiekuje się, itd.) .
    Kilka lat temu spisano testament (w obecności notariusza) w którym po
    śmierci wszystkie dobra przechodzą na rzecz mojej mamy.
    Poza tym testamentem nie ma żadnego innego dokumentu. Obecnie stan
    babci znacznie się pogarsza, nie poznaje ludzi i wymaga praktycznie
    ciągłej opieki (ma 90 lat).

    Boję się że ktoś (np. sąsiadka) może ją namówić do spisania nowego
    testamentu. Jak zabezpieczyć się przed taką możliwością?

    Babcia obecnie nic nie podpisze i nie ma mowy żeby namówić ją na
    powtórne pójście do notariusza i spisanie umowy o dożywocie.

    Czy jeśli sam sporządzę jakąś umowę bez udziału notariusza będzie ona
    ważna? Jak mogę zabezpieczyć się przed podważeniem testamentu (babcia
    nie ma żadnej rodziny).

    Czy jeśli jej stan nadal będzie się pogarszał mogę decydować o jej
    dalszym losie i ewentualnym umieszczeniu w hospicjum zakładzie?

    Z góry dziękuje za pomoc :-)