    From: k...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ogromne "wyrównanie" rachunku za prąd za poprzednie pół roku
    Date: Tue, 17 Mar 2009 05:04:41 -0700 (PDT)

    Witam,
    Pierwszy raz spotykam się z czymś takim. Warszawa, RWE Stoen.
    Przyszło wyrównanie za okres od 1.09.08 do 28.02.09 na kwotę... 650zł.
    Prognozy były 3x po 45zł, wszystko zapłacone. Zdarzało się że na
    koniec roku wyrównania za gaz, prąd, są w okolicy 100-max 180zł.
    Zgadza się, prognozy nigdy nie są arcydokładne. Ale 650zł, to w
    kawalerce z jednym komputerem i tv, brakiem lokatora przez większość
    dnia bo pracuje wydaje mi się po prostu niemożliwe.
    Na infolinii (notabene hasło "łatwo się z nami skontaktować" oznacza 5
    prób po 15min każda wiszenia na telefonie) pani powiedziała że była
    przerwa w odczytach, nie oszacowane poprawnie, stan liczników i
    zużycia się zgadza, wszystko jest ok, mam płacić. Wysłałem jeszcze
    maila z opisem sytuacji na jakieś ich info jak mi poradziła.
    Argumenty czemu jest to aż tak rażąco niedoszacowane, że lokal cały
    czas jest dostępny dla kontrolera RWE, nie robią żadnego wrażenia.
    Teraz mam pytanie - pomijając ich błąd co wyjaśni się pewnie na
    dniach, czy jest jakiekolwiek uzasadnienie reklamacji? Cyferki im się
    zgadzają. Jeśli coś takiego jest nie z winy klienta, mogę np rachunek
    zapłacić w ratach, opóźnić termin płatności? "porzucić" prądu albo
    zmienić dostawcy przecież nie mogę...
    Ze zgrozą myślę, że przecież gdyby prognozy przychodziły jeszcze
    mniejsze, wyrównanie mogłoby przyjść i na 1000zł albo więcej! A dzień
    po terminie przyszedłby uśmiechnięty pan i wyłączył prąd...

    Dziękuję i pozdrawiam