    From: lazik_s <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odwołanie od wyroku zaocznego
    Date: Sat, 3 Jan 2004 20:56:37 +0100

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo!!!

    Pracodawca zalegał mi pieniądze za wykonaną umowę zlecenia. Sprawa
    trafiła do sądu cywilnego (nie doszło do ugody). Na pierwszą rozprawę
    pozwany się nie stawił, a sąd nie otrzymał zwrotki wezwania na
    rozprawę. Po kilku dniach otrzymałem wyrok w trybie zaocznym
    (najprawdopodobniej sąd otrzymał zwrotkę). Pracodawca odwołał się od
    wyroku.
    Mam następujące pytania:
    1. Do jakiego sądu się odwołuje pracodawca? (wyższej instancji? sprawa
    była w Rejonowym)
    2. Czy sąd odwoławczy bierze pod uwagę fakt,że na pierwszej rozprawie
    się nie stawili? Czy jest jakaś inne procedura postępowania?
    3. Jaki okres na wyznaczenie kolejnej rozprawy? (na pierwszą czekałem
    5 miesięcy)
    4. Jak pracodawca może "grać na zwłokę"?
    5. Jeżeli byłby wyrok ile się czeka na uprawomocnienie?
    6. Po wyroku jak wygląda sprawa ściągania należności? Jak wygląda
    egzekucja komornicza? Jak może długo trwać (kwota 30000)? Czy komornik
    bez mojej zgody może podpisać porozumienie z wierzycielem na
    egzekwowanie comiesięcznie np. 200zł (o takim przypadku już
    słyszałem)?

    --
    Pozdrowienia,
    lazik_s mailto:n...@p...gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --