  • 11. Data: 2010-08-13 01:31:11
    Temat: Re: Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy to regulują?
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "koleszka" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:3a140faa-dfeb-4ed1-9bd2-1af522ef528a@q22g2000yq
    m.googlegroups.com...
    Plagą na naszych drogach jest to, że jadą sobie po dwa-trzy TIR-y
    jeden za drugim, przyklejone zderzak w zderzak. Czy im tak wolno? Nie
    ma czym się chwalić, ale sam doświadczyłem niedawno sytuacji
    niezamierzonego wyprzedzania dwóch TIR-ów jednocześnie.

    Podejmując manewr wyprzedzania, po wyjściu z łuku drogi na prostą,
    widziałem tylko jednego TIR-a. Jak to kur.... możliwe??
    Na łuku najprościej dostrzec co sie dzieje z przodu.
    Może powinieneś odwiedzić okulistę a dopiero później szukać winy u innych??
    Zrobiłem setki tysięcy kilometrów i nigdy mi sie nie zdarzyło żeby jadać za
    tirem nie wiedzieć czy przed nim coś jeszcze jedzie.
    Chłopie nie rób scen!!!!

  • 12. Data: 2010-08-13 01:33:55
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "koleszka" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 13 Sie, 00:42, "Paweł" <Z...@a...pl> wrote:

    > "Dopiero na lewym pasie, będąc już
    > niemal na równi z jego przodem, spostrzegłem że on jedzie za drugim."
    > Ty chyba kpisz albo jesteś ślepy zeby zobaczyć drugiego TIRa w tym
    > momencie.

    Możesz uznać, że byłem ślepy. Jak ten pierwszy siedział na dupie temu
    drugiemu, to go zasłaniał swoją długością. A ja nie wyprzedzam jak
    ślimak, tylko nabieram rozpędu jeszcze na swoim pasie i wyskakuję na
    lewy już z różnicą prędkości.którą wówczas tylko podkręcam. Trochę
    fizyki...

    No właśnie troszkę fizyki
    żebyś zobaczył tira z przod bedąć na równi prawie z przodem tylnego tira
    to ten zauważony tir musiałby być dłogości 2 cm maksymanie
    jak można wyjechąc na lewy pas i do czasu zrównania się z kabiną
    wyprzedzanego trira nie widziec drugiego tira z przodu??
    MOże rozpisałbyś to przy pomocy jakichś wzorów fizycznych??

  • 13. Data: 2010-08-13 01:46:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    koleszka wrote:

    > Czyli przy założeniu, że ja zrobiłem wszystko dobrze, gdyby doszło do
    > wypadku to by była wina tamtego TIR-a, który siedział na zderzaku tego
    > drugiego? O skur... jeden. Za nim nie było miejsca nawet na pół
    > osobówki. A gdybym nawet tam się wbił, co było niemożliwe, ta naprawdę
    > "na styk". Manewr niewykonalny przy prędkości około 100 km/h.

    Nie.
    Cokolwiek by oni nie robili "złego" wina byłaby twoja, bo to ty
    wyprzedzałeś.

  • 14. Data: 2010-08-13 02:19:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    koleszka wrote:

    > Nie no, wyciąłem ponieważ uważam, że prawidłowo oceniłem odległość.
    > Drugiego TIR-a po prostu nie widziałem - a może powinienem.

    Powinieneś był widzieć miejsce na twój samochód, a nie tylko założyć że
    jak się tir skończy to bedzie wolne miejsce.

    > Gdyby
    > jednak ten pierwszy zachował przepisową odległość, nie byłoby tematu.

    Nie ma gdyby.
    Nieważne co oni robili, ważne co robieś ty.

  • 15. Data: 2010-08-13 02:23:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    koleszka wrote:

    > Aha - ja jechałem osobówką. Czy więc wolno jechać TIR-om aż tak blisko
    > siebie, aby auto osobowe nie miało dość miejsca, żeby wcisnąć się
    > pomiędzy nie w trakcie manewru wyprzedzania?
    >
    > Zauważcie proszę, że podejmując manewr wyprzedzania jednego TIR-a
    > zostawiłem sobie na tyle duży zapas miejsca i czasu, że mimo wszystko
    > zdążyłem wyprzedzić jeszcze tego drugiego.

    i dlatego nie jesteś winny wypadku.

    > Nie ma tu więc mowy o źle
    > zaplanowanym wyprzedzaniu "na wariata". Tyle że tamten pierwszy jechał
    > tak blisko za tym drugim, że go praktycznie zasłaniał.
    >
    > Jak to wygląda z punktu widzenia prawa?

    im sie nalezy mandat za nieutrzymanie odstępu, ty do pierdla za
    spowodowanie wypadku.

  • 16. Data: 2010-08-13 02:24:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    moje_przedmioty wrote:
> [...]
    > Zrobiłem setki tysięcy kilometrów i nigdy mi sie nie zdarzyło żeby jadać za
    > tirem nie wiedzieć czy przed nim coś jeszcze jedzie.

    czemu założyłeś, że to był łuk "po wewnętrznej" :)

  • 17. Data: 2010-08-13 06:43:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-13 00:57, Użytkownik koleszka napisał:

    > Nie no, wyciąłem ponieważ uważam, że prawidłowo oceniłem odległość.
    > Drugiego TIR-a po prostu nie widziałem - a może powinienem. Gdyby
    > jednak ten pierwszy zachował przepisową odległość, nie byłoby tematu.
    > Schowałbym się ładnie za nim, tak jak to było planowane. A tak? Kurde,
    > ja z rodziną jechałem z urlopu - i nie szarżowałem bynajmniej...

    Skoro nie widziałeś co jest przed wyprzedzanym tirem dlaczego
    wyprzedzałeś ? Dzisiaj chyba każdy ma prawo jazdy i każdy
    ma jakieś doświadczenie z jazdy autem, takie opowiadania że
    nie widziałem wywołują myśl byle bym takiego idioty na drodze
    nie spotkał bo mnie też nie zauważy i dojdzie do wypadku.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-08-13 08:17:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Aug 2010, koleszka wrote:

    > Aha - ja jechałem osobówką. Czy więc wolno jechać TIR-om aż tak blisko
    > siebie, aby auto osobowe nie miało dość miejsca, żeby wcisnąć się
    > pomiędzy nie w trakcie manewru wyprzedzania?

    Odwracasz kota ogonem.
    Obowiązek odstępu jest po to, żebyś *mógł wyprzedzić*, abyś *widział*
    że masz wolne miejsce między nimi, nie po to, żebyś w ciemno wpakował
    się przed ciężarówkę - rozumiem że jak przed ciężarówką pojedzie
    np. motocykl z przyczepą to go rozpłaszczysz w pionie "bo myślałem
    że przed tym TIRem jest pusto"?

    > Zauważcie proszę, że podejmując manewr wyprzedzania jednego TIR-a
    > zostawiłem sobie na tyle duży zapas miejsca i czasu, że mimo wszystko
    > zdążyłem wyprzedzić jeszcze tego drugiego.

    A jakby przed nim był trzeci to co?

    > Nie ma tu więc mowy o źle
    > zaplanowanym wyprzedzaniu "na wariata".

    Wyprzedzanie nie przewiduje planowania model "lądowanie w Smoleńku"
    (proszę wybaczyć przykład, ale inne przykłady mogą być mniej znane),
    wyprzedzający ma *WIDZIEĆ* miejce dla siebie... (a nie nie widzieć
    braku miejsca).

    > Jak to wygląda z punktu widzenia prawa?

    "czyjś obowiązek nie ustanawia prawa dla mnie".

    Tę zasadę powinni chyba wtłukiwać tłuczkiem od moździerza ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-08-13 08:20:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010, moje_przedmioty wrote:

    > Na łuku najprościej dostrzec co sie dzieje z przodu.

    Uhm... znaczy pasażer dobrze widzi, na łuku w prawo.
    Kierowca niekoniecznie.

    > Może powinieneś odwiedzić okulistę

    On czy jego pasażer? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-08-13 09:30:40
    Od: koleszka <k...@o...eu>

    On 13 Sie, 10:20, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Uhm... znaczy pasażer dobrze widzi, na łuku w prawo.
    >   Kierowca niekoniecznie.

    To był łuk w prawo właśnie.

    Błąd rzeczywiście popełniłem chyba szkolny. Nie pamiętam dokładnie, w
    którym momencie zauważyłem tego drugiego TIR-a. Jednak tak jak
    sugerowałeś Ty i przedmówcy, pewnie błędnie założyłem, że za nim
    _musi_ być wolne miejsce. Prawo jazdy mam od kilkunastu lat, często
    wyprzedzam, ale nigdy, przenigdy nie spotkałem się jeszcze z aż tak
    małym odstępem pomiędzy TIR-ami.

    Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi i sugestie.

    k.