    From: "sulka" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odrębna własność - co teraz?
    Date: Sun, 4 Nov 2007 18:52:03 +0100

    Witam,

    01.08.2007 r. złożyłem wniosek o przekształcenie w odrębną własność. Nie
    wiem czy dobrze wszystko rozumiem, ale zgodnie z art. 17 [14] znowelizowanej
    ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, spółdzielnia powinna w terminie 3
    miesięcy od daty złożenia wniosku zawrzeć ze mną stosowną umowę notarialną.
    Powodem przeciągnięcia tego terminu mogłyby być: nieuregulowany stan prawny
    lub nie przysługujące spółdzielni prawo własności lub użytkowania
    wieczystego gruntu - ale w moim przypadku to chyba nie ma zastosowania bo
    dysponuję zaświadczeniem wydanym przez spółdzielnię, że budynek w którym
    mieści się lokal do którego mam spółdzielczo-własnościowe prawo, znajduje
    się w wieczystym użytkowaniu spółdzielni.

    Ponadto w ostatnim czasie pojawiły się na klatce takie informacje:

    1. Z dnia 10.09.2007r.: Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Jedność"
    informuje, że w dniu 07.09.2007r. został sporządzony Akt Notarialny
    dotyczący nabycia przez Spółdzielnię gruntów będących dotychczas w
    użytkowaniu wieczystym zgodnie z Uchwałami:

    Rady Miejskiej w Piasecznie z dnia 30.08.2005 r.

    Rady Nadzorczej Nr 78/49/07 z dnia 05.09.2007 r.

    2. Z dnia 30.07.2007 r. Informujemy, że procedury odrębnej własności lokali
    w Spółdzielni Mieszkaniowej "Jedność" są wykonywane przez firmę
    "GEO-PARTNER". Termin zakończenia prac związanych z w/w procedurą
    przewidziany jest do 31.12.2007r.

    30.07.2007r.

    I tu moje pytania:

    1. Co powinienem zrobić jeśli spółdzielnię obowiązywał termin 3 miesięcy od
    daty złożenia wniosku, i czy powyższe informacje coś zmieniają w tej
    kwestii? A jeśli tak, to który termin jest terminem, od którego powinienem
    liczyć ustawowe 3 miesiące: data złożenia wniosku (01.08.2007), czy
    07.09.2007, czy data zakończenia prac związanych z procedurą odrębnej
    własności przez firmę wynajętą przez spółdzielnie, czy może jeszcze coś
    innego?

    Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

    Pozdrawiam,

    --